Funderar skicka in 2 st Wii för chip montering och valet står mellan WIINJA DELUXE eller Cyclo-Wiz. Har lite funderingar innan jag skickar in dom:
1. Kommer alla funktioner på diverse chips, recovery av bad flash/disabla chips att vara tillgänlig om man skickar Wiin?
2. På Cyclo-Wiz behövs det en switch för disabla chipset med /Onn/Off läge, kommer en sån switch att lödas dit och man får med sån switch ilödat om man väljer det chipset vid inskickning?
3. Kommer man att stå för fraktkostnaden för få tillbaks Wiin också eller står psxcare för det?
4. Får man med nån typ av garanti vid chip+montering tjänsten vid inskickning av Wiin?
5. Hur går man tillväga för skicka in Wiin för chip+montering? Har läst på "1 sidan" men är fortfarande lite osäkert om jag förstått det hela rätt.
Själv har jag inte bestämt vilket chips ännu, Wiininja Deluxe ses som ha lättare att göra med vid recovery av bad flash/disabla chips jämfört med Cyclo-Wiz som behövs via switch och recovery av flash måste göras via dator med kabel Wii-Dator? Vad är det för kabel egentligen man ska ha för recovery av en bad flash?
Tack!
Bookmarks