Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Bästa formatet/märket på DVD skivor att bränna Wii-spel på?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Arrow Bästa formatet/märket på DVD skivor att bränna Wii-spel på?

    Ja då har man fixat sin Wii med ett WiiKey och undrar bastant vilket format/märket på DVD:erna man ska bränna som det ska vara. Har bränt på vita noname DVD-R skivor i 2.4x. Zelda fungerar men när jag ska spela Call of Duty 3 eller Mario Party 8 så får jag disc read error efter några sekunders spelande

    Vad jag har sett på tråden "Fungerande Releaser - WiiKey" så verkar det som att dom allra flesta använder sig av TDK, fick höra av psxcare att dom testar med Verbatim DVD-R, dock körde en av moddarna med DVD+R skivor hemma.

    Så min fråga är ju som följande: Vilket märke? Vilken typ +R eller -R? Samt vilken hastighet är att rekommendera? 2x antar jag.

    /t-m00re

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jag har bränt 15 skivor utan problem. Använt både fujifilm och sony-skivor. DVD -R har jag kört på.

    Bränner i 4x.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Okej, så det verkar som att det inte är någon idé att köra på mina vita noname skivor som jag köpte för ett tag sedan. Ska ner till ********* och köpa lite Verbatim skivor både +R och -R tänkte testa båda se vilken som blir bäst

    /t-m00re

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Goddag på er. Här kommer svaren/tipsen från en wii brännare.

    Har använt TDK-R och samt TUFF DISC-R (tuffdisc.com) och VERBATIM-R.
    Bränner i 4x. Och har använt Brännar programmen: Nero 6.6.0.18 och ImgBurn 2.3.2.0

    Har hänt att man fått läs fel på någon disc i bland,men det har bara varit och ta ut och stoppa in igen så har det hoppat igång
    Har inte provat med +skivor,då jag läst att -är att föredra.

    Hoppas jag har kunnat hjälpa något.

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    106
    Respekt
    17
    har testat med billiga xeed , funkade bra.. men har betsällt 50 stycken verbatim nu.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    42
    Respekt
    18
    Jag använder Traxdata DVD-R (RITEKF1) är klass 2 skivor enligt:
    http://www .digitalfaq. com/media/dvdmedia .htm
    (ta bort mellanslag)

    Köpta på Classohlsson, har bränt ~70 spel. Alla har funkat klockrent.
    bränner i hastigheten 2,4x


    Jag köpte förs verbatim, men fick DRE. Så testade ^^ och det funkar skitbra

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Kan rekomendera TDK DVD-R, Har brännt ca. 15 spel och inget har krånglat än så länge!

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Det bästa du kan köpa är Taiyo Yuden skivor, japansktillverkade skivor som är utav bästa kvalitét. Läs runt lite på CDfreaks så får du detta bekräftat. De finns både som brandade och icke-brandade skivor.

    Många har säkert köpt billiga skitskivor som fungerar för stunden men dessa skivor tappar i kvalitét efter ett tag. Efter några månader är de oläsbara. Been there done that.

    Jag kör obrandade Taiyo Yuden DVD+R 16x i 4x. Det är lättast att köpa obrandade eftersom man är säker på vad man får. Finns en artikel någonstans där du kan kontrollera skivorna mycket detaljerat för att försäkra dig om att det verkligen är Taiyo Yuden. Att bara läsa mediakod är inte tillräckligt eftersom många tillverkare fake:ar detta tyvärr.

    Jag köper de från Tyskland. Får jag lägga upp namnet på den tyska butiken så gör jag gärna det.

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    106
    Respekt
    17
    jag tror inte mediat är det som är felet.
    är nog hur brännare bränner.

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Trevligt att folk svarade på tråden Har testat mina no-name skivor och det verkar ju vara kvalité endast för... ja vet inte vad, kanske göra data-backup (funkar iofs med DVD filmer). Köpte ett 10-pack Verbatim både +R och -R, personligen så föredrar jag -R skivor då jag aldrig haft problem med dom (förrän nu ).

    Jag utesluter inte heller att det bara är skivorna det är fel på det kan ju faktiskt vara som så att det är min polares brännare (med eventuell fel booktype) som kan spöka. Polaren har en NEC (kommer inte ihåg vilket nummer) och han har bränt xbox360 spel i imgburn så det kanske är fel booktype som gjort att mina inte funkar? Det är ju en chansning. Själv har jag en Samsung SH-S182M brännare, har inte testat bränna något Wii-spel med den än men ska väl göra det så snart jag får hem ett.

    /t-m00re

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    106
    Respekt
    17
    jag kostade på mig en pioneer112:a , för det sägs den är mycket bra för bränna backuper.. och än sålänge så har jag ju inte haft någe strul.
    testat bränna Excite Truck, The God Father och Mercury Revolution alla på ganla 4x XEED skivor.. var det billigaste man kunde köpa på dne tiden .

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Okej, jag är ofs rätt nöjd med min Samsung. Men tröttsamt nog så måste jag vänta först tills jag kommer hem idag efter jobbet innan jag kan testa. Hann inte få hem något i tid för att hinna bränna ut och testa men men det kanske känns ännu bättre om allting fungerar smärtfritt nu när man har väntat "så länge"

    /t-m00re

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    Kör med TDK DVD+R x16 Printable
    Använt 40+ skivor alla funka utan problem.

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av t-m00re Visa Inlägg
    Trevligt att folk svarade på tråden Har testat mina no-name skivor och det verkar ju vara kvalité endast för... ja vet inte vad, kanske göra data-backup (funkar iofs med DVD filmer). Köpte ett 10-pack Verbatim både +R och -R, personligen så föredrar jag -R skivor då jag aldrig haft problem med dom (förrän nu ).

    Jag utesluter inte heller att det bara är skivorna det är fel på det kan ju faktiskt vara som så att det är min polares brännare (med eventuell fel booktype) som kan spöka. Polaren har en NEC (kommer inte ihåg vilket nummer) och han har bränt xbox360 spel i imgburn så det kanske är fel booktype som gjort att mina inte funkar? Det är ju en chansning. Själv har jag en Samsung SH-S182M brännare, har inte testat bränna något Wii-spel med den än men ska väl göra det så snart jag får hem ett.

    /t-m00re
    Behövs inget dvd-rom booktype för Wiikey. Fungerar bra med DVD+R. Kan dock hända att -R inte fungerar utan att sätta booktype.

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    razor1394: Så vitt jag förstod när jag läste tråden "Hur man bränner ISO?" så hade Hansi svarat att man behöver ändra booktype till dvd-rom då man skulle bränna på +R skivor. Men ingen fara, har både + och - hemma som jag ska bränna på när jag kommer hem. Så jag kan ju meddela hur det gick (om någon är intresserad av det )

    /t-m00re

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20

    Specifications:

    ? Direct boot of Wii back-ups
    ? Direct boot of GC back-ups
    ? Direct boot of homebrew in GC mode
    ? Supports all currently available console/drive versions
    ? Supports D2B chipsets
    ? Sophisticated (true) update mechanism via DVD (future proof, expect cool features to come)
    ? Direct boot of different NTSC region Wii games/back-ups on US and JAP consoles
    ? Partial support for NTSC region Wii games/back-ups on PAL consoles
    ? Boots different region GC games/back-ups (partially without swapping)
    ? Supports multi-disc games for BOTH Wii and GameCube
    ? Supports DVD-R / true DVD+R and +RW support (no bitsetting required!)
    ? Improved readsettings for recordable media
    ? Built-in audio fix
    ? Supports fullsize 4GB discs for gamecube homebrew
    ? Stealth mode
    ? 512 byte EEPROM to store configuration
    ? Quicksolder interface - no wires required
    ? Unique disc back-up application via sdcard
    ? Compact design, best quality components, rock solid high speed controller
    ? Professional ESD packing
    ? Recovery mode - Can recover from a bad flash
    Källa: PS3news

    Jag har själv bränt mina backups som DVD+R.

Liknande diskussioner

  1. Inga spel går att bränna ner längre ????
    By mrzimmerman in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 16:10
  2. Bränna GCN på vanlig DVD, köra i wii?
    By Bj0k in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 14:21
  3. kan jag bränna spel med min dvd brännnare?
    By pösen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-11, 17:59
  4. Bränna spel på DVD?
    By tekker in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-12-29, 23:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •