Tjena!
Har monterat ett H2O+ i en SCPH-75004 (V14) men det vill sig inte riktigt...
När jag stoppar i ett bränt PS2 spel så står den bara och tuggar på skivan en stund medans skärmen är svart, sen kommer playstation2 loggan med det där "whooaaam" ljudet upp lite snabbt osså blirt det svart en liten stund till sen kommer browsern upp och säger "There Is No Data"... Likadant om jag stoppar in ett original PS2 spel.
MEN, stoppar jag in ett bränt ps1 spel så startar det.... Original ps1 spel startar också.
Mina misstankar föll på chippet, så, jag bytte ut det mot ett annat H2O+, men tji den, det muppade sig likadant som förut. Jaha, tänkta jag och fick för mig att jag kanske sabbat nåt på moderkortet (Men innerst inne visste jag att det inte kunde stämma) så jag plockade bort chippet helt.
Jodå, då funkade original PS1 och PS2, och brända gav skärmen med den röda kuben/saken.
Nu blev jag riktigt fundersam, så jag sprätte upp enheten igen för att kolla efter lödspill/kabelstumpar och dåliga lödningar, men nej allt var grätt.
Så då kom jag att tänka på att kablarna kanske var för långa och att GND+3V kablarna var för smal, så jag flyttade chippet så att det låg skitnära bios-padsen och jag drog feta kablar på 3V och GND. Men inte FAN funkade det nu heller...
Kan någon komma på/tipsa om vad det kan/är vara för fel?
Bifogar rätt schema:
Bookmarks