Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Sväljer Bara PS1 Spel

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25

    Question Sväljer Bara PS1 Spel

    Tjena!

    Har monterat ett H2O+ i en SCPH-75004 (V14) men det vill sig inte riktigt...
    När jag stoppar i ett bränt PS2 spel så står den bara och tuggar på skivan en stund medans skärmen är svart, sen kommer playstation2 loggan med det där "whooaaam" ljudet upp lite snabbt osså blirt det svart en liten stund till sen kommer browsern upp och säger "There Is No Data"... Likadant om jag stoppar in ett original PS2 spel.

    MEN, stoppar jag in ett bränt ps1 spel så startar det.... Original ps1 spel startar också.

    Mina misstankar föll på chippet, så, jag bytte ut det mot ett annat H2O+, men tji den, det muppade sig likadant som förut. Jaha, tänkta jag och fick för mig att jag kanske sabbat nåt på moderkortet (Men innerst inne visste jag att det inte kunde stämma) så jag plockade bort chippet helt.
    Jodå, då funkade original PS1 och PS2, och brända gav skärmen med den röda kuben/saken.

    Nu blev jag riktigt fundersam, så jag sprätte upp enheten igen för att kolla efter lödspill/kabelstumpar och dåliga lödningar, men nej allt var grätt.
    Så då kom jag att tänka på att kablarna kanske var för långa och att GND+3V kablarna var för smal, så jag flyttade chippet så att det låg skitnära bios-padsen och jag drog feta kablar på 3V och GND. Men inte FAN funkade det nu heller...

    Kan någon komma på/tipsa om vad det kan/är vara för fel?

    Bifogar rätt schema:
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Fast det moderkortet som jag håller på med är ett GH-41-14, men dom ska ju vara likadan....
    EDIT; Testade nu ett ps2 spel som var bränt på cd-r och det startade!
    Med andra ord; den vill inte känna igen dvd skivor, oavsett om det är ett ps2 spel, en film, ett program....
    Om jag inte minns fel så har väl ABIG kablarna att göra med olika medier, va? För det är ju där nånstans som man brukar löda en extra kabel om man vill kunna köra med DVD-RW....
    Last edited by Blixten100; 2007-08-15 at 19:18.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Lite hjälp, tack?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

  1. ~~~~~~~~ ImgBurn: bränning bara vissa fungerar ..~~~~~~~~
    By jon134 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 14:44
  2. Hur bränner man ett spel som bara har "iso" fil
    By shaft in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 20:09
  3. Brända spel funkar bara ibland!!
    By Motocity in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-01-14, 16:11
  4. Ryckig/skakig bild när jag kör ps1 spel
    By Excerion in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-12, 17:19
  5. amerikanska PS1 spel måste patchas så att dom får europeisk bootkod...?
    By MjKORF in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-11-07, 19:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •