Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 53

Diskussion: När kommer dem coola spelen???

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    43
    Respekt
    18

    När kommer dem coola spelen???

    Har en Wii sedan ca. 1 månad och jag måste säga att jag inte blivit särskilt imponerad. Det roligaste jag spelat hittils måste vara Wii Sports och RE4.

    Inget fel på maskinen eller dess design samt funktioner men det finns ju knappt några bra spel, eller?

    Jag trodde att det skulle finnas betydligt mer roligt att spela. Om man ser på kommande titlar så verkar alla spelhusen skippa Wii så fort det blir snack om lite grafik och pixlar på skärmen. Nintendo har väl iofs aldrig utmärkt sig som ngn som
    går samma väg som alla andra men ändå.

    Hur kul det än må vara att köra Mario Strikers charged så vill man inte tappa hela känslan av den nya generationens konsol, dvs bättre och snabbare grafik. Just nu känns det som att det enda som kommer som inte bär Nintendos namn är taskiga portningar av PS2 spel.

    Jag är besviken. Vill ngn byta en 360 mot en Wii så hör av er

  2. #2
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    89
    Respekt
    17
    Jag håller med dig, de enda spelen som har kommit som är mer än godkäna är Resident Evil 4 (portning), Super Paper Mario och Zelda: (typ portning också). Super Mario Strikers tycker jag också är hyffsat bra. Det är mest ett multiplayer-spel dock. Vissa spel har varit helt okej som man senare tröttnat på: Excite Truck och SSX Blur bla.

    Jag väntar med spänning efter spel som Metroid Prime 3, Resident Evil: Umbrella Chronicles, Super Mario Galaxy och Zack and Wiki.

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    18
    Super smash bros då? Det kommer äga

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    42
    Respekt
    18
    Jadu är du ute efter " kvalitetsspel" så har du nog valt fel maskin. Den är till för barn/tjejer samt dem som VILL köra partyspel. Jag hade en 360 sålde den efter jag hade köpt wii:t. Har aldrig spelat så mycket spel med min tjej sen vi köpte det. Jag tycker det är klockrent.

    Hon rörde aldrig 360 när jag hade den.

    Jag är nöjd, men somsagt. det skulle ju inte skada med lite spel där det finns en handling.

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av jaccee Visa Inlägg
    Super smash bros då? Det kommer äga
    Säkerligen kommer det bli riktigt bra men är kommer det vara ngt som den föregående genereationens konsoler inte hade kunnat prestera? Tveksamt.

    Tolka mig inte fel jag kan tycka att spel som tex. Rayman Raving Rabbids är jäkligt underhållande spel men är det ngn nytt att hoppa upp och ner för förutom kontrollen? Knappast? Eller har jag fel?

    Trodde bara att det skulle vara lite mer klös i Wii än vad som visats än så länge.

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    106
    Respekt
    17
    26 Oktober då vänder allt..
    MP3 : C

    yes!

    men annars , testa godfather , det är skitskoj!

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    Ja jag håller nog med barry med godfather, det är en sjuk känsla i spelet att man nästan vill gå ut på stan och spöa på nån.
    Sen så var exite truck långt över min förväntan.
    Spel som inte kräver grafik som nästa inte går att göra på nån annan enhet än wii är traumacenter och eledees.
    Spel som bör provas är tigerwoods & prince of persia.
    Spel som jag inte prova men skulle kunna vara nått är nog scarface och driver.


    Spelet som äger alla är The Legend of Zelda: Twilight Princess!

  8. #8
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    89
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av glericus Visa Inlägg
    Spel som bör provas är tigerwoods & prince of persia.
    Båda dessa är ju kassa portningar!

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av rymd Visa Inlägg
    Båda dessa är ju kassa portningar!
    Jo men som tigerwoods är som ett helt nytt spel när man få utöva golfandet.
    Jag brukade lira de på PS2an men när jag lira de på wii så kändes de som ett helt nytt spel.
    Och det är ju bara en försmak på 08 som kommer här i dagarna, där utvecklarna fått klämma på wiimoten lite till.

    Prince of presia kan däremot vara lite halv kass nödlösning till wiimote som men många andra spel.

    Jag tror som så att utvecklarna kommer fortsätta med minigames spel ett tag till för att lära sig ALLT om hur dosorna funka.
    Sen när dom fått kontroll över de så kommer vi se mycket bättre spel, men inte med grymm grafik.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Efter succen med Wii så är de många utvecklare som snott runt o fattat galloppen att de kommer o börja komma mer o mer spel som har utvecklats för Wii kontrollen snart. De tar lite tid för dem o komma ikapp bara eftersom de inte riktigt verkade ha fattat va Nintendo hade pågång.

    Mario Galaxy tror jag kan bli riktigt bra o EA kommer ut med lite spel nu med så vi får se, hittills så e jag helnöjd med mitt Wii, de enda jag saknar e väl igentligen en DVD spelare till de så man kan se film, annars så e de kanon.

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av glericus Visa Inlägg
    Jag tror som så att utvecklarna kommer fortsätta med minigames spel ett tag till för att lära sig ALLT om hur dosorna funka.
    Sen när dom fått kontroll över de så kommer vi se mycket bättre spel, men inte med grymm grafik.
    Alltså minigames i all ära och kommande spel också men jag har en känsla av att grafiken och ljudet på Wii inte kommer bli så jäkla mycket bättre än idag. Samtidigt kommer förmodligen 360 och PS3 utvecklas mycket på det grafiska området och med tiden ta över den marknad som Wii lyckats kapa åt sig i dagsläget. Tror inte Wiimoten kommer kunna uppväga de andras enheternas kraftövertag mer än ca. 1-1,5 år.

    Att sitta och spela på ett gameboy när alla andra spelar DS eller PSP håller inte i längden.

  12. #12
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    89
    Respekt
    17
    Jag är ändå ganska nöjd med min Wii, speciellt när den är chippad och jag spelar spel från samtliga av Nintendos konsoler. Det är riktigt skönt att kunna göra.

    Jag vill se fler spel med ett bra och enspelarläge, något sådant Wii-exklusivt har inte ens kommit än.
    Last edited by rymd; 2007-08-19 at 18:57.

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Tomb Raider: Anniversary lär bli najs måste jag säga.
    Och om man inte orkar vänta så kör multiplayer i Wiiware tills allt är upplåst, Starnoose och Bungie brothers är så jäkla skojs

  14. #14
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Karlstad
    Inlägg
    46
    Respekt
    17
    Jag blir bara trött och förbannad när jag tänker på hela tillståndet i tv-spels världen just nu och så här någonting funderar jag: (Ja, det blev mycket långt!)

    Wii var (och är) en fruktansvärt friskfläkt i tv-spels världen på ett sätt som jag inte upplevt sedan ungefär NES gick att köpa i butik. Den är snygg, har ett cleant interface och är helt enkelt tv-spel på ett nytt sätt. Så långt så bra. De flesta av oss, utom säkert några miljoner japener som sedan länge spelat tv-spel på ett annorlunda sätt, var nog väldigt skeptiska till idén när vi först fick höra om den, och jag tror att det också inkluderar 3:e parts tillverkare. Nintendo har ett rykte om sig att vara svåra att tillverka spel till av framför allt en anledning, nämligen att de gör så bra spel själva och promotar dessa att 3:e partstillverkade spel till deras konsoller får slåss om uppmärksamheten på ett helt annat sätt än i fallet med tex. Sony. Så inför lanseringen av Wii tror jag helt ärligt att många ledande personer inom spelbranchen gjorde en total felbedömning, man räknade med att Wii skulle bli en flopp, eller möjligen en hit i Japan, och ganska förbisedd här i andra delar av världen. Ett halvår efter lanseringen är Wii precis vad alla verkar ha velat ha, Den säljer dubbelt så snabbt världen över som 360 och PS3 tillsammans, 10 i topp listor över försäljning av spel domineras av tillsynes enkla titlar till just Wii, medans dyra och påkostade saker till de andra konsollerna floppar.

    Ungefär här tror jag att vi var i våras någon gång och det som hände var att så gott som alla stora speltillverkare som EA, Capcom m.fl har förstått att de måste släppa titlar till Wii, något annat vore rent idiotiskt ur ett ekonomiskt perspektiv, MEN eftersom att de inte varit beredda har de inte haft särskillt många Wii-exklusiva spel i produktion och har istället gått den fula genvägen. Genom att ta redan färdiga spel till förra generationens tv-spel och förse dem med lite svingande av Wiimoten så får de en del av kakan eftersom att alla vill ju testa ett häftigt EAsports spel med all potential det kan ha med de nya styrmöjligheterna.

    Här tror jag att vi befinner oss idag ungefär. Alla företag har förstått det som kosumenterna visade redan i julas, att Wii förtillfället är närmast ohotad som ledande konsoll sett till försäljning. Det gör att de flesta har börjat producera spel som ÄR tillverkade för Wii och ingenting annat. Tråkigt nog tror jag att det kommer att dröja ytterligare ett halvår-år innan de flesta av dessa kommer att vara nära lansering.

    Det här betyder inte att jag är asnöjd med min Wii, tvärt om är jag också ganska förbannad för tillfället och det beror framför allt på bristen på kvaltetsspel, men det gäller ta mig fan inte bara Wii, jag äger också ett 360 och där känns det minst sagt öken. Jag fattar inte hur Nintendo kan fortsätta att vara så ignoranta gentemot "teknik" sidan av gaming. Jag vill spela i HD, jag vill att varenda jävla Wii-spel som släpps ska flyta snyggt i 480p (egentligen är jag fortfarande sne över att de inte styrde 720p stöd) i verkligt 16:9 format och inte ha en massa tekniska buggar som gör att det i självaverket blir 15:9 med svarta sträck på sidan. Jag vill att internet ska vara en naturlig del av min konsoll, inte bara finnas där som en ploj. Visst jag gillar surfa med wii, kul att kunna kolla på vädret osv, men vad i h-vete... inkludera det i spelen, släpp patchar, banor och låt oss få använda det på ett liknande sätt som Live. Grafikmässigt kommer jag inte att tåla det hela länge till och även om jag, som sagt var, tror att jag vet varför det är som det är blir jag bara förbannad. Jag vill inte spela john madden och tiger woods med en grafik som kanske slår ps2 när själva maskinen i sig är BETYDLIGT mer kompetent, vilket jag antar att Nintendos egna storspel kommer att visa oss framåt jul.

    Samtidgt över i 360/Ps3 land... Den 18:e FPS titeln av de 20 senaste lanseras och den har snygg grafik och feta vapen som smäller högt, men jag fattar fan i mig inte vem som vill spela sådana spel fortfarande. Det är liksom... jag har spelat FPS på EXAKT samma sätt i tio år och det känns ungefär lika spännande som en ny film med Steven Segal. Kort och gott känns det som om originaliteten saknas hårt i många läger just nu. jag menar, Wii tog alla på sängen och det säger en hel del. Tv-spel ska vara framför allt en sak och det är KUL, hur man har det är sedan ganska individuellt, men jag vet att jag fortfarande har mer kul med Mario Kart 64 än vad jag har med det senaste racingspelet till 360 så någonstans felar det i bägge lägren.

    Om nu Nintendo kunde få tummen ur röven och börja tvinga tillverkare att hålla en viss standard till deras konsoll genom att släppa snygga, fina spel som samtidigt är orginella och inte "teknikfrämmande" så kommer jag att fortsätta spela Wii och jag hoppas verkligen att detta är fallet. Tänk om vi kunde få ett antal feta Zak och Wiki i framtiden. Unika spelupplevelser till Wii, samtidigt som tillverkarna till 360 fattar att rätt många skiter i Call of Duty 10 och hellre skulle vilja se ett antal stämingsfulla Resident Evil, Alan Wake och Metal Gear inblandade i mixen.

    /Borka

    Ps. Förövrigt är jag förbannat trött på att höra hur Wii är en tjekonsoll, som om inte tjejer skulle vara lika smarta som killar och därför inte fattar vad "rikigt" tv-spel är. Min sambo och hennes kompis gänghar spelat tv-spel sedan de var små och spöar troligen skiten ur de flesta här i många av era favorit spel, så lägg bara ner det skitsnacket. Ds.

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    18
    Birkborkasson finns skrivet!

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    Måste säga att Birkabossen förmodligen gjort en helt korrekt analys av bilden.

    Hoppas verkligen att det lyckas pressa fram ett par riktigt bra titlar till Wii så att den inte går samma öde till mötes som min förra favorit Dreamcast.

    Jag har blivit övertygad om att behålla min Wii i åtminstonde 6 månader till. Hoppas hopppas.....

  17. #17
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    89
    Respekt
    17
    Birkborkasson, det där var ruggigt bra skrivet!

    Man får bara vänta och hoppas på att läget blir bättre efter årskiftet!
    Det är riktigt dåligt att inte fler spel utnyttjat Wii'ns online-möjligheter, det där var en klockren analys helt enkelt.

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    108
    Respekt
    17
    Jag ska vara helt ärlig.
    Håller med Birkborkasson.
    Fick hem mitt Wii för 2 veckor sedan (Wiinja Deluxe).
    Har spelat lite olika spel.
    Mitt problem är väl att jag inte tycker att Zelda är nåt speciellt kul.
    Därför får jag just nu hålla mig till t.ex. Rayman, Mario Strikers och RE4 (som jag för övrigt tycker e skitsvårt).
    Ägde aldrig nåt GC så där finns ju en hel del bra speltitlar.

    Jag vill väl egentligen bara försvara för mig sj varför det blev Wii.
    Först och främst, PS3, 6000 lr nåt? Har jag fel? För mycket pengar för mig just nu (vs chippat Wii = 3800)
    XBOX 360, hmmm. Tycker väl inte att spelutbudet bjuder på nåt nytt, är även MS-motståndare (mmm jag vet, sitter på Windows XP). Känns väl som det egentligen inte hänt så mycket sedan XBOX (1). Halo har jag aldrig tycket om (gillar inte koncepetet att spela FPS med handkontroll).

    Så för mig som sedan tidigare äger ett NES blev valet rätt enkelt.
    Som sagt, lirar lite GC, NES, SNES o.s.v.
    Har även en tjej, och hoppas väl att det ska passa även henne som förövrigt bara spelar MS röj.

    My few cents på det hela, egentligen bara samma sak som Birkborkasson skrev, fast jag inte tycker att prestandadelen har så stor betydelse.
    Visst är det inte så kul att när man har en tv på 37" som klarar upp till 1080i, att man bara får ut 480p.
    Sen finns det 1 sak som kan reta gallfeber på mig. Inget inbyggt stöd för uppspelning av DVD-Filmer, WTF??? Visst, man kan väl argumentera att alla har en DVD-spelare, men ändå...

  19. #19
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av MuRRe_C Visa Inlägg
    Sen finns det 1 sak som kan reta gallfeber på mig. Inget inbyggt stöd för uppspelning av DVD-Filmer, WTF??? Visst, man kan väl argumentera att alla har en DVD-spelare, men ändå...
    Jo, man kan argumentera så, och jag vet inte om jag tror på att det finns någon speciellt praktisk poäng med att bygga in en sån funktion i en spelkonsoll, när en fristående DVD-spelare för 300-400:- troligen gör ett bättre jobb.

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Utan AC3 fler kanalig ljud ut så är den ingen intressant DVD Spelare heller. Jag tycker det e riktigt knepligt att de bara har Dolbly prologic, varför inte satsa på o ha ett 5.1 ljud iaf nu när de inte har riktig HD. Underligt, men men. Jag gillar iaf Zelda o Paper MArio så jag har göra ett tag till

  21. #21
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    Allt snack om att det finns för lite bra spel ute börjar att göra mig kokt. Nu får fan spelbolagen reagera och komma med ngt sjysst. Surfade runt en del på de olika spelhusens sidor igår för att luska lite om kommande titlar. Verkar som om spel som släpps till PSP även kommer till Wii och 360 titlar även kommer till PS3.

    Sluta släppa sunkiga PSP titlar till Wii.... Pallar inte trycket. Kan inte förstå igentligen hur Nintendo lyckats sälja så många enheter när det inte finns några riktigt bra titlar. WTF mate...

    Ett bra exempel är Brothers In Arms eller Medal of Honor till Wii. För satan!!! Finns det ngn mening med att släppa ett spel som ser ut som ett gammalt xbox spel. Om det ens når upp till den klassen. Nu ska man inte tolka det som att jag har mer emot Wii jämfört med ngt annat fabrikat, ingen har direkt övertygat. Men eftersom Wii fallerar på det mest uppenbara, det grafiska, är det lätt att koka sönder.

    wii.ign.com/articles/813/813365p1.html här kan man läsa att medal of honor utvecklas tillsammans med PSP versionen. Sedan kan utvecklarna säga vad dem vill om att Wii inte ska begränsas av PSPs kraft för det tror jag inte ett skit på.

    Fan jag gillar inte att vara pessimistisk vid generationsskifte av tv-spel, det brukar snarare vara helt tvärtom. Tyvär har det nog blivit för hypat denna gången och därmed missöjet. Skulle tro att det finns många själar där ute som tycker att det snart får bli skärpning. Hade fan kunnat köpa en Wiimote till xboxen eller ps2an istället
    Last edited by sgtprimo; 2007-08-20 at 15:59.

  22. #22
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    42
    Respekt
    18
    28 aug....då kommer metroid iaf:P

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    17
    det kommer massor av bra spel inom kort nu... frågan är vad Nintendo har att ge efter de gjort slut på metroid zelda och smash o allting??

    då e storhittarna redan släppta ju!?

  24. #24
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Personligen så skulle jag vilja se mer spel baserade på RE4:as styrkoncept. Alltså det är så innovativt och mysigt att spela. Det behöver inte vara ett RE spel utan kan vara vad som, men just sättet att styra på är så klockrent med en Wii kontroll.

  25. #25
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    Håller helt med om att styrsättet på RE4 år helt underbart. Förmodligen är det även ett av dem grafiskt mest imponernande titlarna till Wiinn, och det säger typ allt eftersom det är samma grafikmotor som Gamecube versionen.

    Men helt korrekt att fler spel borde testa på RE4 konceptet.

  26. #26
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Den som inte testat Eledees bör göra det illa kvickt, där har vi ett exklusivt spel som verkligen utnyttjar Wii:ns möjligheter. Att det dessutom är sjukt kul gör inte saken sämre.

  27. #27
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av bareba Visa Inlägg
    Den som inte testat Eledees bör göra det illa kvickt, där har vi ett exklusivt spel som verkligen utnyttjar Wii:ns möjligheter. Att det dessutom är sjukt kul gör inte saken sämre.
    Ska fixa det pronto

  28. #28
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    108
    Respekt
    17
    Satt å spelade Eledees så sent som 1 timme sen.
    Väldigt enkelt men ändå originellt sätt att använd Wiimoten på.

  29. #29
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    Ok, men inte speciellt snyggt. Hoppas att nya Metroid Prime 3 kommer få mig på andra tankar. Verkar jäkligt snyggt och välgjort. Vi kanske äntligen får se vad Wiin klarar av

  30. #30
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    17
    De flesta stora spel utvecklare anser jag är lata... varför göra något nytt och bättre när man kan återanvända de redan beprövade metoderna och kanske putsa till dem lite, detta kan också vara till de bättre men det är sällan det är. Men i Jack and Dexter's 3D motor till PS2:an så har den gått från bra till bättre. Den finslipades markant från 1:an - 2:an.

    Men tillbaka till ämnet, varför blir Nintendos spel oftast en hit? Min teori är att de lägger ner tid på sina verk och finslipar dem in i minsta lilla detalj. Även om jag måste säga att jag blev lite besviken på Zelda så gillar jag det men jag tror det saknar den där riktiga Zelda känslan. (En liten detalj som irriterar mig än.. varför måste Vargen (Link) ha den där bojan kvar runt benet med skedja hängande efter sig hela tiden?)

    Tror jag gled ur ämnet igen.. ehm.. Vi kan ta Konami som exempel här också.. minns ni Metal Gear till PlayStation? När jag testade det var jag sold... grafiskt sätt är det än idag för mig mycket imponerande och bra för att vara till en maskin som har en 33MHz CPU med 2MB ram (+ 1MB grafikminne). Där har vi ett spel man har pressat det mesta ur maskinen och lagt ner tid för att få det att både vara underhållande och snyggt på samma gång (kontrollen å andra sidan kan man diskutera).

    OK vart jag vill komma med detta är att man "kan" göra ett spel till en kanske grafiskt underlägsen maskin att utföra extremt bra ifrån sig bara utvecklarna vill och orkar. Men är inte vi sånna att vi tar den lättaste vägen först?

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. hur ska jag packar upp spelen?
    By devhook in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 48
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 19:57
  2. När kommer dom bra spelen?
    By Drotz-2000 in forum Playstation - spelfrågor
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2001-04-22, 22:05
  3. ps2 chip när kommer det??
    By Ringo star in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-02-04, 12:39
  4. När kommer andra omgången PS2or?
    By Hmm... in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-10-18, 12:30
  5. När kommer Tony Hawk 2?
    By DeLaZoN in forum Playstation - spelfrågor
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2000-09-18, 11:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •