Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Fråga angående Wiikey setup.

Registrerade
    Aug 2007
    Respekt
    0

Fråga angående Wiikey setup.

Hello, chippade mitt wii idag med ett wiikey. Nu återstår ett problem, laddade hem config gilerna från wiikey.cn: Setup disc v1.1 PAL (no GC joypad required, toggle settings with reset)

Brända ut imagefilen och matade in den i Wii't, men det händer ju ingenting? Vad ska hända, ska man kunna se skivan laddas där i wii menyn för att sedan klicka på den?

Snälla förklara för mig hur jag ska göra! >_<

Registrerade
    Dec 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    0
    En liten följdfråga på ovanstående inlägg skulle väl vara vad som är ändrat sen 1.0? Dom var ju inte så bra på att skriva vad dom har ändrat/lagt till/fixat.

Jag skulle tro att du matar in skivan i samband med att du precis har startat den så att du inte kommer in till Wii Menu men det är som sagt bara en gissning

/t-m00re

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    18
    om du gör rätt så ska det synas som het helt vanligt gamecubespel. har du FW 3.0E så måste du ha en annan bootskiva.

sök på google:
    kkw-wiikey.1.2.on.firmware.3.0.PAL

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av t-m00re Visa Inlägg
    En liten följdfråga på ovanstående inlägg skulle väl vara vad som är ändrat sen 1.0? Dom var ju inte så bra på att skriva vad dom har ändrat/lagt till/fixat.
    Såvitt jag vet är den främsta skillnaden mellan 1.0 och 1.1 att man i 1.1 kan använda resetknappen för att styra programmet om man inte har en GC-kontroll.

I 1.2 har de dessutom lagt till en massa annat på skivan, som mediaspelare och liknande. Dessutom har de inte längre ett arkiv per region utan ett enda arkiv som innehåller scripts för att bygga en ISO-fil för rätt region.

Eftersom chippets firmware inte har ändrats lär de inte ha ändrat något speciellt viktigt i konfigurationsprogrammet sedan 1.0.

Liknande diskussioner

1. Problem! Wiikey sparar ej ändraingar i setup
    By Ka11e in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-06-27, 16:18
  2. Undran över, Wiikey - Setup discs
    By tigersaid86 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 01:33
  3. En Wiikey fråga.
    By Bianc0neri in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 01:30
  4. Angående wii med wiikey
    By FiGGe_ in forum Nintendo WII - Allmänt