Visar resultat 1 till 24 av 24

Diskussion: Problem med backups? (Brännda skivor)

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0

Problem med backups? (Brännda skivor)

Tjenare, har nyss skaffat ett flashat 360 med iXtreme 1.2... Nu är det så att jag försökte bränna ut BioShock på en TDK DVD+R DL skiva med IMGBURN, fast när jag skulle välja "Booktype" så stog de bara Unknown... Testade ställa in alla andra inställningar rätt som de stog i guiden "Hacking the Xbox 360 - for dummies". Allting funkade fint och spelet startade bra på 360t, men precis innan jag ska gå in i dendär hissen och dra i spaken så låser sig spelet och jag måste starta om 360t... Testade detta 2 gånger och låste sig på samma ställe, vad är felet? Är det fel på min brännare? Är det fel på skivan? Hade jag bara otur när jag brännde?

Snabba svar tack!

Kan också läggas till att min brännare är en TSSTcorp CD/DVDW TS-L632D (TROR JAG, INTE SÄKER)
    Last edited by kewkpad; 2007-08-17 at 19:58.

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Kan ha blivit något fel i bränningen, eller så är det helt enkelt en kass skiva.
    Testa att bränna en ny.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0
    Synd att skivorna är så jävla dyra >_< 89kr/styck
    Last edited by kewkpad; 2007-08-17 at 20:44.

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    22
    Säkrast att alltid bränna med verbatim. Du kan få tag på verbatim för ca 20:-/st om du beställer från tyskland el. england. Gjorde en beställning tidigare idag och beslöt samtidigt att testa ett annat märke - tuffdisc, som många tydligen fått att fungera med 360:n. Ett 25 pack kostade bara något mer än ett 10-pack verbatim, så skulle det funka vore det ju kanon. Tog dessutom ett 100-pack vanliga dvd-r av samma märke. Någon här som testat 360 backups med dessa skivor?

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    89 kr styck!!!!!!!!!!??
    Du kan köpa Verbatim för under 20:- styck (om du köper ett 20-pack) från en svensk webbutik. Det går inte att skriva namner på den här, men om du googlar på ett annat märke, nämligen bla bla bla bla....

<== vi säljer dvd+r dl skivor i vår webshop. Detta forum är inte ett prisjaktsforum, åtminstonde inte när det konkurrerar med vår verksamhet...speciellt när det hänvisas till "företag" som knappast redovisar vare sig moms eller andra avgifter på dvdmedia :-) /Hansi
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Här är avdelningen för dvdmedia i vår webshop.

http://www.psxcare.com/section.php?xSec=60

Det går givetvis att hitta bättre priser hos butiker i europa som har lägre moms och slipper våra svenska straffskatter. Samt hos företagsamma personer som importerar skivor och säljer utan att redovisa skatter och avgifter överhuvudtaget. Vi vill inte gynna dessa "företag" via detta forum, så blir namnet ersatt med ***** så vänligen respektera detta så jag slipper sitta och redigera inlägg i efterhand.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0
    Har också enorma problem med detta spel. Har brännt 3 st kopior som fungerar riktigt dåligt varav 1 inte fungerar alls. Har inte bytt brännare, program m.m. och har bränt över 20st spel felfritt. Vart ligger problemet?
    Boxen är på släkttäff i Tyskland.

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0
    Samma för mig, brännt as många andra spel nu men just BioShock vägrar fan funka... Köpte ett 20 pack verbatim skivor också och inte fan funkar de bättre för det

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0
    Någon som vet vad det är för fel? Har du en Hitachi kewkpad?
    Boxen är på släkttäff i Tyskland.

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0
    Nej jag har en samsung

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    Pioneer 111d (fw 1.29) eller Pioneer 112d med Verbatim DVD+R DL skivor = aldrig några problem, någonsin.

Har Hitachi 59.

Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    Har en Samsung spelare, och en NEC DL brännare, samt Verbatim DVD+R DL Skivor, bränner dock i 1x hastighet så 360n hinner med, tog ca 40min att bränna, men då vet man att dom inte hackar sig eller liknande...

Fungerat perfekt för mig.

// André
    PSP 1.5 Jap Original, 4gb Hd, 2x batteri (3.40 flash)
    Xbox (Flashad, ej chippad)
    Xbox 360 (iXtream 1.2)
    EEE 901 WinXp

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av samplehead Visa Inlägg
    Gjorde en beställning tidigare idag och beslöt samtidigt att testa ett annat märke - tuffdisc, som många tydligen fått att fungera med 360:n. Ett 25 pack kostade bara något mer än ett 10-pack verbatim, så skulle det funka vore det ju kanon. Någon här som testat 360 backups med dessa skivor?
    Kan tilläggas att tuffdisc skivorna var slut, så de skickade mig ett 25-pack Datawrite istället. Var väldigt skeptisk i början, men testade precis att bränna en backup av Bioshock och det funkade klockrent. Kör med Pio 111D som brännare och en sammy läsare i xboxen.
    Last edited by samplehead; 2007-09-05 at 12:14.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Säger bara Aone 8X DL+ ricohjpn ... bränner en backup på 15 minuter.

Priset, 8kr/st från hemlig källa såklart eftersom annonsering inte är tillåten i detta forum. hehe

Har kört ca 300 skivor utan några somhelst problem, fungerar lika bra på både sammy och hitachi.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Brännde ut BioShock igår och det funkade prima. Idag har jag försökt spela både Viva Pinata och NFS Carbon men ingen av dom funkar, står Unrecognized Disc. Har bra brännare och skivor, firmware 1.2.

Vad kan det bero på? Nån lösning/ide?

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av joakimnestor Visa Inlägg
    Brännde ut BioShock igår och det funkade prima. Idag har jag försökt spela både Viva Pinata och NFS Carbon men ingen av dom funkar, står Unrecognized Disc. Har bra brännare och skivor, firmware 1.2.

Vad kan det bero på? Nån lösning/ide?
    Om du förväntade dig nåt svar där får du allt säga vilken release av spelen samt vilka skivor och vilken brännare du använder..
    Lite svårt o va tankeläsare för dom som kan hjälpa till....

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Viva.Pinata.PAL.MULTI.XBOX360 och Need_for_Speed_Carbon_PAL_XBOX360-SPARE. Har en Liteon SHM-165H6S brännare. Skivorna köpte jag från firman som fixade firmwaret, jag har vänner som brännt massa spel utan problem med dessa skivor så har svårt o tro att dom ska vara problemet.

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av joakimnestor Visa Inlägg
    Viva.Pinata.PAL.MULTI.XBOX360 och Need_for_Speed_Carbon_PAL_XBOX360-SPARE. Har en Liteon SHM-165H6S brännare. Skivorna köpte jag från firman som fixade firmwaret, jag har vänner som brännt massa spel utan problem med dessa skivor så har svårt o tro att dom ska vara problemet.

kanske inte stealth patchade releaser? kolla med XDVDMulleter innan bränning..

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Det står i båda .nfo filerna att dom är stealth patchade. Ska testa det du sa.

Det såg grönt ut allting. Vad kan problemet vara? Vågar inte testa fler bränningar nu, skivorna är ju inte gratis direkt. Det konstiga är att BioShock funkade utan probbs.
    Last edited by joakimnestor; 2007-09-07 at 22:00.

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Billiga skivor håller sällan jämn kvalitet. Ett par funkar kanske jättebra ett par andra inte alls. Då blir det inte så billigt längre....

Kör med Verbatim så behöver du aldrig bekymra dig mer.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Testade att köra i ImgBurn med 2.4x hastighet, gick prima.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    tyvärr gäller detta även dom hyllade verbatim skivorna (MKM 001) .... övergav dessa för 1.5 år sedan eftersom det inte fungerade att bränna snabbare än 2.4x... brukar inte lägga mig i mediadiskussioner men nu kunde jag inte låta bli...

Topplista,

#1 Aone Ricohjpn 8x
    #2 CMC MAG D04
    #3 CMC MAG D01
    #4 Ritek D01
    #5 MKM 001

Roligaste är att billigaste skivorna är BÄST.

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Jag bränner alltid i 4x med Verbatim. Det går hur bra som helst.... har bränt närmare 100 skivor nu och har bara fått en enda felbränning (den berodde för övrigt på releasen och inte på skivan).
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0
    Nån som har lust å PMa mig var man kan köpa dessa mytomspunna Aone Ricohjpn 8x ?

Liknande diskussioner

1. Problem med internet till PC+Xbox
    By memnock in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 10:03
  2. Problem med evolution x och hårddisk
    By vatten in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2007-05-04, 12:24
  3. problem med ps2 silver
    By king_brutus in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 21:25
  4. Konstigt problem med spelen, snälla hjälp
    By nela04 in forum XBOX 360 - Allmänt