Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: c-ttg, c-mp8..???

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Visby, Sweden
    Inlägg
    68
    Respekt
    17

    c-ttg, c-mp8..???

    Har fått hem Transformers till WII, det är packat(?) och splittat(?) i fildelar som heter c-ttg 01 osv..
    Och Mario Party8 kom i samma stil fast där heter filerna c-mp8 01 osv...
    Jaaa jag är ju nybörjare på det här förstås och undrar således hur gör jag med dessa filer....funkar ju liksom inte att packa upp dom med winRAR. Har även (i ett lamt försök) testat att bränna dom som en ISO kompilering med ImgBurn. Snälla hjälp mig....

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Jack_Nepacha Visa Inlägg
    Har fått hem Transformers till WII, det är packat(?) och splittat(?) i fildelar som heter c-ttg 01 osv..
    Och Mario Party8 kom i samma stil fast där heter filerna c-mp8 01 osv...
    Jaaa jag är ju nybörjare på det här förstås och undrar således hur gör jag med dessa filer....funkar ju liksom inte att packa upp dom med winRAR. Har även (i ett lamt försök) testat att bränna dom som en ISO kompilering med ImgBurn. Snälla hjälp mig....
    Börja med att gå in i Utforskaren, öppna menyn Verktyg och välj Mappalternativ, sen Visning, klicka ur alternativet "dölj filnamnstilllägg för kända filtyper".

    Transformers The Game PAL MULTI Wii-CHRONiC
    c-ttg.001 -> c-tgg.090

    Mario_Party_8_PAL_MULTI_Wii-CHRONiC
    c-mp8.001 -> c-mp8.091

    Båda arkiven startar med filen .001, öppna denna i WinRAR och packa upp innehållet.

    Bränn sedan image filen ex. filnamnet.iso i Nero Burning Rom(Recorder -> Burn image) med lägsta hastigheten som är möjlig.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Visby, Sweden
    Inlägg
    68
    Respekt
    17
    Det funkar!! Tack!

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •