Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Fel på Chip eller lödning!?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Fel på Chip eller lödning!?

    Fått i mitt chip i wii'et för 4 dagar sedan, ett wiikey, har version 3.0E av mjukvaran i wii'et fungerade utmärkt den första och andra dagen, inga problem.. Nu imorse när jag skulle spela lite så fungerar inga brända skivor alls.. Så någon som har nått förslag på vad problemet kan vara? en lödpunkt som är knas eller har chippet gett upp

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Jag antar att du provat att koppla ur strömmen helt på Wii:et? Chippet har nämligen ström även i standby-läget (gul power led). Så om koden i chippet hängt eller buggat ur så nollställs inte den om man bara stänger av till standby läge.

    Om original fortfarande fungerar så har troligen en lödning släppt. Om även original slutat fungera så kanske regionskonfigurationen av någon anledning blivit corrupt och det är lite pyssligt att återställa den om man har FW3.0 eftersom config disken inte längre bootar. Men det finns workarounds för det i andra trådar här i forumet.

    Om inget av ovanstående hjälper så kolla kablarna mellan Wii:et och driven så att de sitter i ordentligt.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Japp strömmen har jag provat koppla ur helt ett par ggr, orginalskivorna har jag inga problem med, så måste nog skruva upp det och kolla lödningarna..

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av insomnia_c Visa Inlägg
    Japp strömmen har jag provat koppla ur helt ett par ggr, orginalskivorna har jag inga problem med, så måste nog skruva upp det och kolla lödningarna..
    PAL / NTSC spel ?

    Låter som dåliga lödningar.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av amerald Visa Inlägg
    PAL / NTSC spel ?

    Låter som dåliga lödningar.
    PAL spel, iom att dom fungerat för 1dag sedan hur bra som helst, så är det väl mycket som talar för lödningen, men tänkte jag skulle kolla här om det kan finnas någon annan orsak till att det lagt av så plötsligt

Liknande diskussioner

  1. Om nya upphovsrättslagen 2005-07-01
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 14:53
  2. M3 Simply, M3 Lite eller M3 Pro?
    By venoll in forum Nintendo DS
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 14:50
  3. fel på chipning eller laser eller......?
    By twoheadedboy in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-20, 17:52
  4. Fel installerat eller något fel med bioset?
    By Jompapompa in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-20, 10:51
  5. Betyder detta att det är något fel, eller?
    By ate-bitt in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2001-11-11, 21:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •