Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Köpa flashad PSP

Registrerade
    Aug 2007
    Respekt
    0

Köpa flashad PSP

Tjennare

Jag är lite sugen på att lägga en beställning från er på en flashad PSP. Men jag har lite frågor också. Det är nämligen så att jag har en PS3 och vill kunna använda samfuktionaliteten mellan PSP och PS3. Är dessa funktionerna intakta i custom firmware? Och det kommer ständigt nya custom versioner av de firmware uppdateringar sony släpper? Så man hänger med bland nya funktioner etc.

MVH

/Henke

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Jag jobbar inte för PSXCare längre men kan svara på frågorna

Alla funktioner + lite extra kommer med Custom Firmware, de möjliggör bara att man kan spela hembyggda saker som extra feature och eventuellt bygger bort buggar.

När Sony släpper en ny Firmware har gruppen M33 varit så snabba på att göra om dem som Custom för oss som kan köra Custom så det är löjligt åt det.
    Snabbaste var nog över en kväll
    Så ja sålänge de gör om officiella FW till Custom kommer du alltid kunna hänga med.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Aug 2007
    Respekt
    0
    Hur går man tillväga sen när man ska uppdatera den till nyare "custom" firmware? Är det en enkel sak ?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av wickedkman Visa Inlägg
    Hur går man tillväga sen när man ska uppdatera den till nyare "custom" firmware? Är det en enkel sak ?
    Relativt

Man laddar ned en officiell 1.50 + en av de senare officiella högre och sen applicerar man dem på en patch o sen kör man dem på sin PSP.

Det står beskrivet blandannat på de guider som finns här och i de .nfo filer som släpps med senare custom paket

Tycker man det är "jobbigt" o måste uppgradera så kan man dyka förbi o ge Hansi en kanellängd + lite pengar så fixar han det med ett leende

Själv kör jag fortfarande Custom 3.03 OE-C på min andra PSP för den har tjejen lagt beslag på o jag orkar inte bråka om att den skall uppgraderas

Den får vara 3.03 OE-C tills behovet att uppgradera den kommer för henne
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Aug 2007
    Respekt
    0
    Tjo nu verkar det som om PSPn är på gång och lär dyka upp imorrn. Är det något man ska tänka på innan man börjar lira backuper och installera homebrew program?

Har skaffat minneskort med!

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Att backupper är ..."olovliga"
    Iso filer och cso filer ska läggas i en mapp som heter "ISO" som ligger i roten av ditt memorystick.
    Men homebrews och emulatorer körs i GAME150 i katalog PSP/GAME150.
    Musik läggs till som vanligt i Music mappen och filmer har jag inte använt på min än så de kan jag ej svara på.

Edit: Du börr även formatera minneskortet direkt när du trycker in den i ditt psp. För då skapas mappar som behövs för att du ska kunna använda ditt custom firmware fullt ut.
    Last edited by Turbis; 2007-08-23 at 09:40.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Registrerade
    Aug 2007
    Respekt
    0
    Tackar så mycket för hjälpen! Ska bli kul det här! Tänkte höra om ni vet någon bra sida med med homebrew program etc. Samt bra forum förutom detta i ämnet.

Har en fråga till, nu nären är flashad. Hur äre med att gå online/spela online etc. Vilka restriktioner finns där? Risker för ban etc?
    Last edited by wickedkman; 2007-08-23 at 20:35.

Liknande diskussioner

1. Lurar på att köpa ett psp,,
    By EvilBoY in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 15:17
  2. PSP - Vad behöver man till..vad är bäst att köpa?
    By kofikalonji in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 12:16
  3. Köpa PSP för att nergradera?
    By PiGGELiN in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-01-20, 10:52
  4. Aldrig haft en PSP vad ska man köpa och titta efter
    By Silverfisken in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-01-02, 15:18
  5. Köpa en psp
    By AcKNE in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 16:37

Bookmarks