En dag så gick huvudströmmen i mitt hus, och mitt Playstation började tjuta. Är det transformatorn som har gått sönder eller är det en zener diod. Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig.
En dag så gick huvudströmmen i mitt hus, och mitt Playstation började tjuta. Är det transformatorn som har gått sönder eller är det en zener diod. Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig.
Enklast är att köpa och montera en ny nätdel.
http://www.psxcare.com/playstation-f...tikel=psnätdel
Har du koll på vad du gör kan du säkert reparera din befintliga nätdel genom att byta de komponenter som gått sönder, vilket mycket väl kan vara en zenerdiod eller någon annan billig komponent man kan köpa för några kronor.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jo Jo, men det blir ju lite dyrt att betala varje gång strömmen går. Hur ser en zenerdiod ut???
Nätdelen skall inte gå sönder så fort strömmen går. Du måste ha fått en rejäl strömspik i samband med strömavbrottet.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Bookmarks