Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Köpa flashad 360?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18

    Köpa flashad 360?

    jag ska köpa ett 360 begagnat men är inte säker om jag ska köpa en flashad eller oflashad...jag undrar om ni som har ett chipp eller flash, har ni mycket problem med era konsoler? är det mycket stor chans att man blir bannad på live? och är det mycket krångel med att bränna och liknande. har ett wii som är chippat och det funkar bra, men det verkar lite krångligare med 360...

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Köper du en flashad begagnad - se till att kolla så den inte redan är bannad (om du nu tänkt köra Live).
    Köper du en oflashad begagnad så är det bara att flasha med senaste iXtreme 1.2 så kan du spela kopierade spel på Live utan att bli bannad.

    Inga krångel med att bränna. Hur enkelt som helst.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Krångel med att bränna kan ju vara det att hitachi är lite känslig vad gäller vilken brännare man bränt med och vilka skivor man använt, men ser man bara till att läsa på lite om det och använder sig av de tips andra ger så ska det inte vara några problem. Än så länge har jag inte haft några som helst problem med varken xboxet, live eller mina brända spel. Allt funkar prima. *ta i trä*

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    är det inte stor chans att dom kommer på en updatering som gör att man blir bannad? och isf så skall det gå att fixa en skiva så att man kan ställa om läsaren eller är jag ute och cyklar?

    hur vet man att det är en hitachi eller en samsung eller vad dom nu har...finns det ett datum då dom bytte eller är det något med Core och Premium?

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Att det kommer nån ny uppdatering som gör att man blir bannad kan det ju alltid göra.... det är inte risktfritt att lira Live. Men nu med senaste iXtreme 1.2 så vetefan va MS ska hitta på för att komma på oss....

    Du är ute och cyklar. Det finns ingen skiva som flashar driven åt dig. Man måste skruva isär boxen och flasha driven på datorn.....

    Du får kolla på hur släden ser ut.
    Länk finns i FAQ'n
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    97
    Respekt
    20
    Jag måste fråga..
    Hur funkar dessa "moddar".. Har sökt lite i forumet utan att finna något vettigt (Är det jag som inte kan söka?)
    Hur gör microsoft för att upptäcka felaktiga boxar, samt vad hittar Firmwaregrupperna för luckor för att komma förbi?

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Flashningen byter firmware på dvd'n.

    I korta drag fungerar det såhär:
    Alla XBox 360 executables (XEX) är signerade av Microsoft med en nyckel som bara Microsoft har. Så om nån försöker ändra något i XEX'en så kommer signaturen bli fel och filen kommer inte att starta. XEX'en innehåller en mediaflagga som berättar för 360'n vilket media den får boota ifrån. Normalt har en originalskiva flaggan "DVDXBOX360" - en mediatyp som inte går att bränna på en vanlig brännare (innehåller speciella sektorer och lead-in/-out).
    Bränner man då ett spel på ev DVD+R DL så blir mediaflaggan fel och således även XEX's signatur - vilket då innebär att den inte ska boota.
    Firmware-hacket går ut på att bryta igenkänningen av mediaflaggan. När dvd'n läser av discen och känner igen den som "DVD+R" så rapporterar den modifierade firmwaren ändå till 360'n att mediaflaggan är "DVDXBOX360" :-)

    När Microsoft blev medvetna om hacket och hur det går till började de hitta nya vägar att kontrollera om det är en originalskiva du har i 360'n eller ej.
    Dessa kontroller består bland annat av avläsa om SS (SecuitySector), PFI (Physical Format Information), DMI (Disk Manufacturing Information) är korrekta. "Firmwaregruppernas" svar på det är att se till att alla spelreleaser går att patcha med korrekta SS,PFI och DMI samt att firmwaret har fullt stöd för dessa. Senaste iXtreme 1.2 t.ex. startar ju inte ens ett kopierat spel som inte är korrekt patchat.

    Typ så.

    Lite klarare?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    97
    Respekt
    20
    Härligt!
    Stort tack!!!

Liknande diskussioner

  1. Trasig flashad 360 ska in på lagning - checklista
    By Krotch in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 17:14
  2. Funderar över att köpa ett xbox 360 men finnns det chip?
    By xepez in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-15, 18:15
  3. Flashad 360 fråga!!!
    By jyggemannen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-30, 03:54
  4. köpa 360 vill ha samsung drive
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 22
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 14:24
  5. Flashad 360 och fix för xbox1-spel
    By davnil in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 23:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •