Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: DVD-filmer i Wii

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    89
    Respekt
    18

    DVD-filmer i Wii

    Jag läste den här nyheten nyss!

    http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=19907

    Det ska alltså gå att spela upp DVD-filmer på Wii'n!
    Ville bara tipsa om detta, jag har inte provat själv.

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    18
    Så först måsta man ha YAOSM 1.8, och sedan bränna med Clone CD? För kompliserat.. tyvärr.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    42
    Respekt
    18
    fattar inte varför man ska hålla på att krångla när en dvdspelare kostar typ 300:-

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av jaccee Visa Inlägg
    Så först måsta man ha YAOSM 1.8, och sedan bränna med Clone CD? För kompliserat.. tyvärr.
    Det finns två anledningar till att de rekommenderar yaosm 1.8

    1. yaosm 1.8 stöder dual layer skivor.

    2. De använder WiiKey's disc header och den funkar inte i firmware 3.0 såvida man inte köra yaosm 1.8.

    När det gäller punkt 2 så fattar jag inte varför de släppt skivan på det viset. Att använda Clone CD format istället för en vanlig ISO verkar också korkat.

    Hursomhelst finns iaf en enklare version här: http://psx-scene.com/forums/yaosm/58...e-support.html

    Den skapar en skiva där du kan, om du vill, inkludera media filer som t.ex. divx och mp3. Den använder en discheader som fungerar med firmware 3.0 och den skapar en vanlig hederlig .iso fil.

    Det är bara om du skall titta på en film som ligger på en dual layer skiva som du behöver ett chip som stöder dual layer. Sådana chip är i dagsläget yaosm 1.8, Cyclowiz 3.5, Wiinja v2 och den senaste uppdateringen av Wiinja Deluxe.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    18
    Så att om jag kör yaosm 1.8 kommer det funka? Eller har jag missupfattat dig?

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av jaccee Visa Inlägg
    Så att om jag kör yaosm 1.8 kommer det funka? Eller har jag missupfattat dig?
    Ja, och då fungerar även original releasen i firmware 3.0 eftersom yaosm byter ut "W" i discheadern mot "G".

    Men med MFE bootable disc creator 1.1 som jag länkade till så kan du köra med vilket chip du vill. Det är bara om du skall köra dubbellagers skivor som du behöver yaosm 1.8 (eller något annat chip som klarar dubbla lager).
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    18
    Okej, tack bell! Du är duktig!

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    18
    Tja bell.
    När jag ska spela dvd för jag lite problem, jag stopar i skivan och startar..
    Jag för fram lite text med svart bakrund. Nåra sekunder senare kommer det upp en blå skärm med ett mönster av en bio film-rulle. Nu slutar moten fungera.. hur gör jag?

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av jaccee Visa Inlägg
    Tja bell.
    När jag ska spela dvd för jag lite problem, jag stopar i skivan och startar..
    Jag för fram lite text med svart bakrund. Nåra sekunder senare kommer det upp en blå skärm med ett mönster av en bio film-rulle. Nu slutar moten fungera.. hur gör jag?
    Det är en gamecube applikation. Utan en gamecube kontroller är du rökt...

    Med gamecube controller så trycker du på "Z" (MFE avmonterar skivan), byt skiva till en DVD film, tryck på "Start".
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    18
    Jasså... där ser man... får försöka fixa en sådan då..

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag har läst att detta ska slita ganska mycket på linsen... det kan vara bra ha i åtanke ifall nån funderar på att använda det permanent. Jag instämmer helt på tidigareinlägg att det är mer värt att köpa en shaskig dvd för 300

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av antew Visa Inlägg
    Jag har läst att detta ska slita ganska mycket på linsen... det kan vara bra ha i åtanke ifall nån funderar på att använda det permanent. Jag instämmer helt på tidigareinlägg att det är mer värt att köpa en shaskig dvd för 300
    Det finns en del spekulationer om hur det påverkar lasern, det är väl ingen som vet säkert men helt klart är väl att ju mer man använder den desto mer slits den.

    Sen tror jag också att en DVD spelare för 300:- faktiskt gör ett bättre jobb. Trots allt pratar vi om en mplayer version från 2005 snurrande på en gamecube, för det körs i Gamecube läge (dvs hårdvaru prestanda a la 2001).

    Men det är en kul grej, jag har själv använt den förra versionen av MFE till att kika på en del divx filmer. Dock slutade jag med det när jag såg hur mycket bättre jobb XBMC på Xbox:en gjorde med samma filmer.

    Det som förvånar mig mest är att Nintondo själva inte säljer en "DVD channel" i sin WiiShop. De har ju möjlighet att köra det i Wii läge. Wii:et vore faktiskt trevlig för just det ändamålet men sin trådlösa kontroller som redan är mer lik en fjärrkontroll än en spelkontroller. I Wii läge borde det inte var några problem att få kraften att räcka till för att visa filmer i 480p.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Räkna med att en dvd laserdiod halverar sin ljusstyrka efter c:a 10.000 timmar = drygt ett år KONTINUERLIG användning. Givetvis olika specifikationer på olika dioder, men min erfarenhet är att tvspel innehåller så prispressade komponenter som möjligt och att alla cd/dvdbaserade tvspel har stora problem med att cd/dvdläsare ger upp.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Konstigt fel med wii disc drive
    By usm76 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-22, 16:44
  2. Nedgraderare 3.50 till 1.50 ute nu :D
    By fr_3dd_3 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 01:22
  3. DVD filmer.
    By Miikeey in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 18:53
  4. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  5. Problem att kolla på DVD filmer...
    By SleepyEye77 in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-08-04, 01:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •