Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: läsa av 1.2b firmware med mktflash vill inte

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    läsa av 1.2b firmware med mktflash vill inte

    Tänkte uppdatera firmwaren i boxen men det vill sig inte riktigt provade först utan "10 sekunders" tricket men då kom jag ingenstans. Efter att ha valt port fick jag detta meddelande "PORT: D880, Master/Slave: a0" när jag sedan avbröt med ESC kom följande upp Status = 51, should be 70 och ibland var 51 utbytt mot 70 och 70 mot 80. Testade sedan med 10 sekunders tricket vilket gjorde att jag kom vidare till precis då 1.2b firmwaren ska kopieras till USB sticket men alla gånger utom en stannar procenten på 00% (en gång hoppade den direkt till två) där stannar den och när jag sedan trycker ESC så får jag ett liknande meddelande som jag fick utan 10 sekunders tricket.

    Är det ngt särskilt man måste tänka på när man ska läsa av en redan hackad firmware har läst ngt om enable0800 men också att den inte behövs om man kör 10 sekunders tricket.

    Jag använder mig av iprep, ms25/28 guiden som finns i forumet, sata kortet som säljs av PSXcare och connectivity kit 2

    /Fredrik

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Sätt kortet i annan kortplats.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    kortet har fungerat på denna kortplats tidigare, men det kanske inte spelar ngn roll?

Liknande diskussioner

  1. Får inte spel med mic att funka ?
    By mrzimmerman in forum Nintendo DS
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 14:58
  2. Nymoddad Wiikey Wii
    By Jernis in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 01:11
  3. Att löda i V.15, kanske inte så smart
    By Kuwabara in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 16:30
  4. Min Ps2 satin Silver med MatrixInfinity kan inte läsa någon skiva.
    By xaNax in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-02-03, 15:19
  5. KAN INTE LÄSA SKIVOR!!!
    By Jonas_f81 in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-04-06, 21:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •