Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: PC DVD igen...

  1. #1
    Registrerade
    May 2002
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Post PC DVD igen...

    Tjena igen...o uppskattar det snabba svaret!!!

    Har kikat igenom sidorna och tror jag är något på spåren men hur gör jag? Installerar jag någonting?
    Vår DVD heter(tror jag): Compaq DVD-ROM SD-M1612
    Kan inte hitta just denna någonstand...fionns det någon som är likvärdig?
    Insåg för sent att det bara var 5 ggr man kunde ändra...
    Tacksam för med hjälp.

    mvh
    Calle
    kan någon hjälpa mig?

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2002
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    40
    Respekt
    23

    Post

    Du måste försöka att hitta ett nytt bios som gör att antalet gånger kvar att byta region inte minskar. Brukar vara en körbar fil som ska startas upp ifrån diskett och startas i DOS.

    Ett alternativ kan vara att försöka få tag på ett program som du startar upp innan du använder DVD, typ Remote Selector (om jag kommer ihåg rätt). Dessa brukar du kunna hitta på de flesta DVD-siter.

    Programmet ovan är ett alternativ till att bränna om bioset på DVDn, vilket kan göra DVDn obrukbar om något skulle gå snett.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Du måste både byta bios samt använda en programvara för att ställa region.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2002
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    40
    Respekt
    23

    Post

    Mitt misstag, borde ha kollat upp lite mer noga innan jag skrev om Remote Selector, hade för mig att det programmet klarade av att 'ändra regioner' utan att DVDn var regionsfri.

    Dallas. Beteckningen SD-M1612 är ifrån Toshibas produktlinje, så det är nog inte en Compaq DVD som du har. Du behöver vara säker på vad det är för DVD som du har innan du försöker dig på att uppgradera biosen av den.

    Slutligen ett litet varningens ord innan du försöker att leta efter ett bios till din DVD, kan vara värt de pengarna som det kostar att låta någon som kan det upopgradera biosen på din DVD, i och med att det är ganska viktigt att du gör uppdateringen av biosen ute i dos, som du har startat upp ifrån en diskett och inte ifrån Windows.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Kolla allra längst ner på denna sida:

    <a href="http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/dvd/dvdfi.htm" target="_blank">http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/dvd/dvdfi.htm</a>

    så hittar du firmware till din dvdläsare.

    Kolla här

    <a href="http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/link.htm" target="_blank">http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/link.htm</a>

    så hittar du de windowsutilitys du behöver för att kunna byta region osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Saknar Drivrutin och prog till DVD rom SD M1612, Tacksam om någon tipsar mig ang.

    Mvh
    Last edited by shamang; 2006-02-02 at 19:49.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Lär man sig inte att googla i skolorna nuförtiden :-)

    http://forum.rpc-1.com/dl_firmware.p...&manufactor=31


    Sun Oct 06, 2002 4:00 pm Toshiba SD-M1612
    -Toshiba SD-M1612 (16X/48X) 1806, 1004 (revA) / 1806, 1808,1S08, 1004 (12/26/01 version), 1004 (01/23/02 version) (revB) / 1002 (RevC)
    (Known firmware : 1004)
    If you have a drive with a firmware 1004 dated 09/01/01 or 1806 dated 10/19/01 (check with CDVDinfo), you have a revA drive.
    If you have a drive with a firmware 1004 dated 12/26/01 or 01/23/02 or 1806 dated 11/09/01, you have a revB drive.
    If you have a drive with a firmware 1002, you have a revC drive.
    You can make your drive region free (RPC-1) by using these :
    Patched X004 RPC-1 firmware (revA) (patch by X).
    Patched X004 RPC-1 firmware (12/26/01 version) (revB) (patch by Joebar). New version X004 (01/23/02 version) is out. Patch by Hijacker.
    Patched X002 RPC-1 firmware (revC) (patch by Hijacker).
    You can identify your drives hardware revision by using Hijackers DISCInfo program. See Utilities section.
    Hijacker with the help of NEO removed the DVD ripping and DVD-R/RW/+R/+RW speed limitation/bug? for the drive. They also removed the 40X CD read limit for some SD-M1612 firmware making the drive compatible with DVD+R/+RW. The firmware are available at http://hijacker.rpc1.org/toshiba_nolimit/
    RPC-2
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. DVD från xbox till datorns dvd brännare
    By cyclo_hexene in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 15:29
  2. DVD Region X och dvd ver. 2.13?
    By ktd in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-02-02, 22:29
  3. DVD eller inte?
    By Loco in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-14, 15:35
  4. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 12:43
  5. DVD reg X i danmark?
    By dos in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2001-08-22, 07:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •