Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Flash via LPT-port

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Stockholm, S
    Respekt
    0

Flash via LPT-port

När jag kopplar in min kabel till porten på Xboxen och startar "X2 Bios Manager v2.3" får jag felmeddelandet "Xecuter 2 not detected; Code 0x45D5".

Vad beror detta på? Jag har prövat med två olika boxar, med Xecuter 2.0 Pro och Xecuter 2.2 Pro, får samma felmeddelanden.

Prövar jag att byta LPT-port till annan adress, får jag felkod 0xFFFF (vilket säger mig att den inte alls har någon kontakt).

Mitt problem är att en av de ena boxarna fastnar i en loop av reset/omboot direkt när man slår på strömmen och precis när den visar X-loggan och säger Xecuter 2. Det går inte ens att boota på (SuperDisc) CD. Stänger jag av chippet startar den som vanliga MS Dashboard och där fungerar allt som det ska.

Hur löser jag bäst detta?

--ck

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Stockholm, S
    Respekt
    0
    Hittade ett tips i forumet om att koppla Xecuter-porten direkt till PC:s LPT-port, vilket gick utmärkt, då hittade X2BM chippet, jag kunde ladda ner befintlig bios, verifera, och även flasha om med X2 v5035.

Men boxen vill ändå inte fungera, nu vid uppstart så får jag Xbox-loggan, och Xecuters "tagline" 'Rox my box', men direkt efter det, innan den ens kan boota på CD:n, resetas maskinen, och sen börjar det om igen med samma loop.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Japp, dina problem beror inte på ditt BIOS, utan något strul med systemfilerna på hårddisken. Prova flasha med ett bios med ändrade namn på startupfilerna. Gör det så att endast xboxdash.xbe startar = original ms dashboard. Från det läget borde du kunna boota superdisc.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Stockholm, S
    Respekt
    0

Lightbulb

Efter massvis med försök med olika vertyg och bios och omhackade bios så gav jag upp efter att maskinen vägrade boota på SuperDiscen.
    Tog och stoppade in min Samsung DVD och direkt bootade maskinen upp på CD:n och jag kunde ordna till C: och få allt att fungera igen.

Maskinen som strulade hade en Thomson DVD, och om jag förstått det här forumet rätt skall man vara glad om man lyckas starta en homebrew CD/DVD i en sån läsare.

Liknande diskussioner

1. Problem vid överföring av XBMC 2.
    By ski-doo452 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2006-11-01, 17:53
  2. Större HD med överflashat original bios HUR??
    By Validus in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2006-04-02, 13:28
  3. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28
  4. Lpt Port
    By voffsi in forum X-ecuter 2 PRO support
    Senaste inlägg: 2004-03-20, 08:33

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner