Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: vad är skillnaden efter LEH 123.... ?

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0

vad är skillnaden efter LEH 123.... ?

har försökt söka och läsa lite men verkar inte finnas nån tråd som frågar rakt ut. (finns kanske inbakat i nån annan tråd?)

jag har iaf redan en wii som är chippad och klar för flera månader sen.
    vi använde denna bild:
    http://www.wiinja.com/Images/wiinjaschematic.jpg

där behövde vi alltså inte ens löda på några ben över huvud taget?
    (förutom wire 3 då men den går ju ändå bara till resetknappen)

så vad är det för d2b chip folk snackar om att benen nu är borttagna på?

funkar det inte att löda direkt på kretskortet längre eller?

nån som kan guida mig lite?

bilder till hur nya maskinerna / installationerna ser ut?

(känns som att det är nått major stort som hänt eftersom psxcare tar 200:- extra, och jag hajar därför ännu mindre när det inte verkar finnas nån ny löd-bild på wiinja.com)
    tack på förhand

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Det är när man ska installera wiikey de har ändrat en massa, man måsta filla fram 3 löddpunkter undet ett chip.. något som de flesta kanske inte vill göra med sin nnya maskin. Med wiinja tror jag det är samma löddpunkter som för, men vänt en stund och låt någon som vet svara

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Alla wiichip måste ansluta till de där tre benen som saknas. Normalt finns ju benen på plats, anslutna till kretskortet, och har via ledningsbanorna kontakt med de anslutningspunkter respektive chip löds till.

Är benen borta så får man anstränga sig lite extra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Alla wiichip måste ansluta till de där tre benen som saknas. Normalt finns ju benen på plats, anslutna till kretskortet, och har via ledningsbanorna kontakt med de anslutningspunkter respektive chip löds till.

Vad skulle det kosta att skicka in ett Wii med 3 kapade ben som måste lödas? Ett Wiikey sitter redan monterat förutom de tre benen som är jävliga att få ihop :P

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    700:- om chippet är köpt av oss annars 900:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    edit inget..
    Last edited by jaccee; 2007-08-23 at 20:58.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0

hehe jo jag hajade fortfarande inte riktigt men hittade en guide som jag tror förklarar problemet om jag har förstått det rätt:

http://www.ikyle.com/images/forum/Un...0IC%20Legs.pdf

vad jag dock inte förstår är att varför fanns benen där från första början? och ledningsbanorna som fanns på "gamla" konsoller, hur kan dom bara ha tagit bort dom? signalerna som gick i dom benen/banorna måste väl fortfarande finnas kvar och ledas fram på nått sätt?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Dom benen/ledningarna använda BARA av modchippen, inte av något annat i wii konsollen. Så det var ett enkelt val för nintendo att plocka bort dom...

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Dom benen/ledningarna använda BARA av modchippen, inte av något annat i wii konsollen. Så det var ett enkelt val för nintendo att plocka bort dom...
    Varför lägger de ledningar som inte behövs?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Troligen för olika former av debug/test. Samma sak med xbox, LPC bussen som chippen ansluter till har ingen funktion som behövs annat än för att utföra tester i fabrik.

Det WII chippen gör är att aktivera dvdläsarens debug/felsökningsfunktioner.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av basssse Visa Inlägg
    hehe jo jag hajade fortfarande inte riktigt men hittade en guide som jag tror förklarar problemet om jag har förstått det rätt:

http://www.ikyle.com/images/forum/Un...0IC%20Legs.pdf

vad jag dock inte förstår är att varför fanns benen där från första början? och ledningsbanorna som fanns på "gamla" konsoller, hur kan dom bara ha tagit bort dom? signalerna som gick i dom benen/banorna måste väl fortfarande finnas kvar och ledas fram på nått sätt?
    Enormt tack för länken till pdf'en.. fick tag på en dremel så jag ska försöka fixa det hela nu... om man inte sabbar den helt dvs ^^

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0

Var lite pilljobb och flera ggr så blev man orolig att man slipat igenom lödpunkterna i kretsen då de var svåra att se :S
    Folk bör tänka sig för innan de köper ett wii av denna typ om de planerar att slipa/löda själva.
    Drog 2 sladdar åt vänster och mittenpunkten i kretsen åt höger. Blev världens sladdhärva och massa tejp överallt, har inga bilder dock :P
    Notera att bilden är tagen med en systemkamera, och det inte var i närheten så tydligt att se med blotta ögat
    Last edited by Raddox; 2007-08-26 at 20:33.

Liknande diskussioner

1. Vad är det egentligen man behöver göra efter köp?
    By Tyralion in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2005-08-31, 08:35
  2. Vad är nästa steg efter fastlödning ?
    By johnwilliam in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2005-01-21, 20:20
  3. vad göra med spelet efter nedladdning?
    By Patrick-BQ in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-10-21, 17:09
  4. Vad är skillnaden mellan f: och E:
    By avskedsfest in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-09-09, 12:23
  5. Vad är skillnaden på de 3 olika versionerna av xbox?
    By TonK in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-03-22, 13:51

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner