Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: installera nytt xbmc

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    installera nytt xbmc

    hej
    om man vill ha det senaste xbmc, är det bara att ladda hem det från tex t3ch sida o lägga in det. eller är det en massa bök med att instalera ett nytt xbmc. hur viktigt är det att ha senaste xbmc? mitt bör vara ca 1,5 år för då köpte jag boxen.
    christian

  2. #2
    dragonslayer Guest
    generellt sätt är det bara att starta en annan FTP server på xboxen (annan än XBMC) och radera hela sin XBMC mapp när detta är gjort kopierar man in den nya...

    uppgraderar man från äldre versionen skall man även radera själva savegamet för XboxMediaCenter..
    Detta gör man antingen i MS-dashboard (under memmory) eller genom att radera mapparna (nått med 0FACE) i E:\UDATA & E:\TDATA

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Tack för svar.

    Men hur mycket äldre är en "gammal version" dvs finns det ngt nummer på den.

    fick för mig för ett tag sedan att ändra runt lite i xbmc.xlm filen för att ändra genvägar. det blev ingen skillnad men upptäckte senare att jag var i xbmc.xlm som låg på c:driven och inte xbmc.xlm som låg på f:driven i xbmc mappen. skall det verkligen finnas två stycken xbmc.xlm mappar på hårddisken. den första ( den i c:driven verkade ialla fall inte påverka xbmc).

    förmodar att det kan vara en bra ide att lägga över xbmc på datorn innan man raderar och provar att lägga in den senaste versionen. om det inte fungerar är det väl bara att lägga in den gamla igen.

    Christian

Liknande diskussioner

  1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 97
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 19:09
  2. Boota bara XBMC
    By zolidznake in forum Xenium Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 18:41
  3. Hur Gör Man? Installera nytt XBMC?
    By fanatic_power in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-02-13, 12:43
  4. Blåsa box... Installera Xbmc?!...
    By maqen in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-09, 12:31
  5. hämta och installera xbmc..
    By snajgel in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2004-06-23, 12:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •