Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Nerladdat

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Nerladdat

    Det är så att jag vill spela nerladdade spel på min PSP men vet inte hur =/ Jag har version 3.52, någon som kan förklara hur jag ska göra. Har kollat på guider men fattar inte redigt =/

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    44
    Respekt
    17
    på det sätt som du beskriver det så antar jag att du har officiella 3.52 firmware från Sony....och då måste du helt enkelt köra denna guide, för att kunna nergradera den och sedan installera Custom Firmware:

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=31167

    Om du inte har förstått de guider som redan finns, så kan det vara lite svårt att förstå sig på denna också, eftersom denna guide inte är "n00b proof" så att säga

    Annars kan du ju alltid låta PSXCARE sköta grovjobbet, bara att skicka in den så tar de hand om den.
    PsTwo SCPH-77004b with Matrix Infinity

    XBOX v1.0 with SmartXX OPX SE 2MB

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pspwner Visa Inlägg
    på det sätt som du beskriver det så antar jag att du har officiella 3.52 firmware från Sony....och då måste du helt enkelt köra denna guide, för att kunna nergradera den och sedan installera Custom Firmware:

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=31167

    Om du inte har förstått de guider som redan finns, så kan det vara lite svårt att förstå sig på denna också, eftersom denna guide inte är "n00b proof" så att säga

    Annars kan du ju alltid låta PSXCARE sköta grovjobbet, bara att skicka in den så tar de hand om den.
    Fattade inte så mycket :P Vet tex inte vad ett obrickat PSP är, det står också att man ska han nån OE firmware :P

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    OE firmware = Ett custom firmware, ett hackat firmware som gör det möjligt att spela spel direkt från minneskortet.

    Brickad psp = En tegelsten eller "brick" som det heter på engelska. När man har en brickad psp så betyder det att den är lika underhållande som en tegelsten, altså att den inte startar längre. Obrickad är en fungerande PSP.

    Jag håller med Vail, om du inte vet vad du ska göra så kan du skicka in den till psxcare så fixar dom det åt dig med "brick garanti".
    Däremot så tror jag inte att det går att nergradera 3.52 än, så det blir nog en väntestund
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jo det går bra att nergradera 3.52 och troligen alla kommande versioner...eftersom pandora battery metoden inte använder firmwaret i psp:n alls utan laddar in ett minifirmware från batteriets minne. Därför går det även att starta en "brickad" psp med pandoras battery och återuppliva den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    OOH var kan man köpe ett sådant ? Vill ha vill ha
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jo det går bra att nergradera 3.52 och troligen alla kommande versioner...eftersom pandora battery metoden inte använder firmwaret i psp:n alls utan laddar in ett minifirmware från batteriets minne. Därför går det även att starta en "brickad" psp med pandoras battery och återuppliva den.
    Riktigt sött blir det nog om man kan downa en PSP Slim med den metoden *ler superstort*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    OOH var kan man köpe ett sådant ? Vill ha vill ha
    Jag har precis beställt hem en låda batterier (tresiffrigt antal...) som vi kan sälja färdiga + om man vill med ett minneskort med lite godis på.

    Annars är det enkelt att göra om sitt eget batteri till ett pandora batteri temporärt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag har precis beställt hem en låda batterier (tresiffrigt antal...) som vi kan sälja färdiga + om man vill med ett minneskort med lite godis på.

    Annars är det enkelt att göra om sitt eget batteri till ett pandora batteri temporärt.
    Kuligt
    Jag är nog en kandidat på ett sådant kitt

    Fråga: Har du någon fjärrkontrollsmodul tjosan till PSP liggandes o skräpandes?
    Den som medföljer Gigapack med ettpar hörlurar som dämpar efter 90dB.
    Jag skulle behöva en sådan för att modifiera om så jag kan använda den till en extern GPS modul jag snart skall köpa för MapThis projektet *s*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    44
    Respekt
    17
    angående Pandoras Battery, så finns det lite instruktions videor på Youtube:

    http://www.youtube.com/results?searc...ndoras+battery
    PsTwo SCPH-77004b with Matrix Infinity

    XBOX v1.0 with SmartXX OPX SE 2MB

Liknande diskussioner

  1. starta xbmc med nerladdat folder från pcn på skärmen
    By bolets in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 16:45
  2. Hjälp med nerladdat Halo 2!
    By Ahn in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-03-02, 21:21
  3. Bränna nerladdat spel ?
    By Alven in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-07-18, 11:36
  4. Nerladdat spel...
    By Ps2 Power in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2002-07-08, 14:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •