Visar resultat 1 till 24 av 24

Diskussion: Har ni batterierna för att hacka alla framtida firmwares?

  1. #1
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Har ni batterierna för att hacka alla framtida firmwares?

    Läste på idg ( http://www.idg.se/2.1085/1.117929 ):

    "Genom att modifiera Playstation Portables batteri har en hackergrupp kommit fram till ett sätt att både knäcka alla nuvarande, och kommande, firmwares och, som en bonus, låsa upp tidigare dödförklarade, så kallade "brickade", PSPs."

    Har ni eller kommer ni få in sånna batterier i eran nätbutik?

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Sugit för dom som redan gjort sig av med sina brickade
    Hansi säger att han har beställt in ett tre siffrigt antal med batteri.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    44
    Respekt
    17
    Man behöver inte köpa ett extra batteri för detta, bara att konvertera sitt nuvarande batteri till ett "Pandoras Battery" och sen efter att man har unbrickat/nergraderat så återställer man sitt batteri igen....så simpelt
    PsTwo SCPH-77004b with Matrix Infinity

    XBOX v1.0 with SmartXX OPX SE 2MB

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    51
    Respekt
    17
    Japp, men om man har ett brickat PSP, och ingen man känner har ett homebrew kompatibelt PSP, så måste man ju köpa

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    44
    Respekt
    17
    Ahh, det stämmer ja...tur att bror min har ett PSP
    PsTwo SCPH-77004b with Matrix Infinity

    XBOX v1.0 with SmartXX OPX SE 2MB

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Extra batteri är ju ändå alltid bra att ha :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Extra batteri är ju ändå alltid bra att ha :-)
    Jag köpte ett Sonybatteri + Minneskort o förvandlade mitt gamla batteri till ett JigKick "Pandora" o minneskortet till ett dedikerat sådant för ändanmålet

    500Mb korten var billiga på TM
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    hansi, har du nåt pandora batteri i shopen och i så fall va kostar det, skulle behöva ett..
    Jag lyckas komma in i recovery och köra igång den där 1.50 grejen men allting blir bara error, eller panic och de händer inte ett skit.
    Jag har 3.71 M33.. hade sönder pspn direkt när jag testade att byta tema (ja de e sant, 2 gr!!) Jag hör bara dom två första tonerna när jag startar pspn, sen hänger den sig Och de funkar väll med pandora batterier fortfarande, jaga den gamla stora feta pspn..

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Aonike Visa Inlägg
    Japp, men om man har ett brickat PSP, och ingen man känner har ett homebrew kompatibelt PSP, så måste man ju köpa
    Sanning med modifikation, man kan utan att ha en Custom PSP göra ett Pandorabatteri genom att öppna ett orginal o löda loss lite ben på en krets o tvinga den i Servicemode " Inget för den darrhänte =) "

    Men att ha ett extra batteri hemma som är begåvat med Pandora är inte fy skam. (PSXCare har batterier på ingående som de flashar om o säljer en liten slant dyrare pg.av tiden nerlagd för konvertering.)
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Bajen13 Visa Inlägg
    öööh kan du länka till nån guide (om man får vill säga)

    service mode??!!! vad i h*llvette är det?
    Prova detta:
    http://forum.psxcare.com/support/sho...light=Recovery

    Jag sökte på "Recovery" på forumet
    Gissa om det funkade *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Bajen13 Visa Inlägg
    Nopp.

    Men jag tyckte du skrev att du kommer in i Recovery genom att hålla ned R1 då du startar din PSP o då skall du kunna köra Recoverytricket jag länkade om.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    men det funkar inte, så här blir det:

    Error 80010002 loading/starting lflash_fatfmt.prx
    Error 80010002 loading/starting ipl_update.prx
    Loading PSAR to RAM... done (memorystick is not needed anymore).
    Version 1.50
    Formatting flash0...PANIC: Error formatting flash0.
    done
    Creating Directories... PANIC: Error creating directories
    done
    Writing ipl...PANIC: error clearing IPL.
    PANIC: error writing IPL.
    done
    Writing files... 100%
    Process finished.
    Press X to restart the PSP

    det måste va en sån här va:

    http://forums.benheck.com/viewtopic.php?p=255897

    lite jobbigt med engelskan, kan du översätta (är du en ängel) *host host*

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Om du skall köra Pandora tricket så måste du formatera ett minneskort o köra igenom en hel del processer innan du har ett magiskt minneskort du kan använda med ditt Batteri.

    http://forum.psxcare.com/support/sho...hlight=Jigkick

    Easy GUI program dom gör om ditt batteri + minneskort till Jigkick + Magic Memorystick *skall köras på en PSP som kan köra Homebrew "Typ polarns med ditt minneskort o ditt batteri".

    http://rapidshare.com/files/51870543...x_GUI.rar.html
    https://www.x-projects.org/download.php?view.37

    OBS! Din PC måste ha stöd för Microsoft .NET Framework V2 o de fungerar nog bäst på XP burkar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0

    Smile

    YEEEES!!!!!

    fixade det!!!

    hittade en speciell downgrader för 3.71 M33
    den heter:
    DOWNGRADE371M33bySamhain

    man ska egentligen ha filerna i PSP/GAME/UPDATE, men fyndig som man är så la jag dom i PSP/GAME/RECOVERY + 1.50 ebooten som jag döpte till UPDATE.PBP

    Tack för all hjälp!!

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Bajen13 Visa Inlägg
    YEEEES!!!!!

    fixade det!!!

    hittade en speciell downgrader för 3.71 M33
    den heter:
    DOWNGRADE371M33bySamhain

    man ska egentligen ha filerna i PSP/GAME/UPDATE, men fyndig som man är så la jag dom i PSP/GAME/RECOVERY + 1.50 ebooten som jag döpte till UPDATE.PBP

    Tack för all hjälp!!
    Grattis, posta gärna hur du gjorde o länkar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0

    Talking

    Jag googlade efter 3.71 downgrader och hittade en som hett DOWNGRADE371M33bySamhain.zip jag laddade hem zip filen och såg att det var exakt samma filer som i 1.50 recovery fast en lite annan storlek. Jag testade då att lägga filerna i X:\PSP\GAME\RECOVERY . då när jag fick in i recovery och körde så kom det upp error loading (eller kanske extracting) UPDATE.PBP. Så jag gick tillbaka till toggle usb och la över 1.50 updaten och döpte den till UPDATE.PBP och körde run program at psp\game\recovery\eboot.pbp då funkade det. Ende skilnaden (förutom att den funkar med 3.71) är att det står 1.50 recovery by Samhain istället för Dark_AleX

    http://forums.maxconsole.net/showthread.php?p=694755
    http://forums.maxconsole.net/attachm...8&d=1190725717
    du måste vara medlem på maxconsole för att kunna ladda hem därifrån


  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Vi har en redigera funktion så du slipper skriva femtielva poster till
    Men gott med lite info om någon skulle behöva
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    vadå slipper skriva femtielva poster till, vad har ni redigerat (och vilka är ni!!!)

    kan man uppgradera till 3.71 M33 från 1.50

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Bajen13 Visa Inlägg
    vadå slipper skriva femtielva poster till, vad har ni redigerat (och vilka är ni!!!)

    kan man uppgradera till 3.71 M33 från 1.50
    Om du kikar på ditt inlägg jag svarade på så ser du en (REDIGERA) knapp, klickar du där kan du skriva i mer saker istället för att desperat skriva femtielfa poster till på raken

    Ja du kan uppgradera från 1.5 till 3.71 M33 men jag rekommenderar dig att köra 3.52 M33-4
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #20
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    79
    Respekt
    22
    Min bror har just införskaffat sig ett PSP med version 3.52.
    Om jag nu förstått rätt så verkar det för närvarande endast vara "Pandora's Battery" metoden som fungerar till den versionen.

    Visst skulle PSXCARE plocka hem batterier och sälja färdigpreppade med detta?

    När kommer dessa in, och på ett ungefär vad skulle priset tänkas hamna på?

    Tacksam för svar.

    Mvh Jonnte888

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    52
    Respekt
    17
    Jag skulle tro att dom redan har ett gäng såna på lager

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har massor av batterier på lager, 500:- kostar dom med pandora.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #23
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    79
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi har massor av batterier på lager, 500:- kostar dom med pandora.
    Jaha, men det finns inte inlaggt på hemsidan?
    Eller är det bara jag som är blind.

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har inte hunnit lägga upp allt på hemsidan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 384
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 18:57
  2. Nedgraderare 3.50 till 1.50 ute nu :D
    By fr_3dd_3 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 01:22
  3. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 12:26
  4. Installationsanvisning Multi-X 4-in-one version 10.0
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-05-30, 14:51
  5. Flasha TCOP ?
    By WebWolf in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2003-02-06, 13:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •