Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: ersättare av USB Extreme? Hansi?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18

    ersättare av USB Extreme? Hansi?

    idag är det ju löning, så då blev jag än en gång sjukligt sugen på en PS2 och Guitar Hero. men jag vet att PSTwo (fram tills nu?) har haft sämre kompatibilitet vad gäller spel eftersom man måste koppla en hårddisk till den via USB osv osv. jag googlade precis lite grann om detta för att se om någon ny lösning har kommit och fann det här: hdcombo. det är i alla fall inget jag har sett förut. skiten kräver i alla fall att man löder på en IDE-port på PSTwo'ns mobo och att man har en konsol av version 12 eller 13. vilken verre är den senaste? om det nu är 13, har ni då möjlighet att ta in såna här å sälja enheter bundlat med detta och dessutom en färdiglödd IDE-port?

    sen undrar jag bara för säkerhets skull hur pass bra kompatibiliteten är med det här tillbehöret, man vill ju helst att alla spel ska funka. hur som helst så verkar det mycket intressant eftersom man både slipper en ful extern HD, slit på laser och får en bättre(?) kompatibilitet.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har i praktiken slutat sälja IDE prylarna till PS TWO, eftersom v12/v13 har så mycket barnsjukdomar och i praktiken ALLTID bränner upp dvdläsaren och/eller dess styrkretsar när man chippar dom...dessa modeller är flera år gamla (scph-70004). De pstwo som fungerar bäst att chippa är 75004 och 77004, och de man normalt hittar i handeln är 77004.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    ok.. men det går inte att använda hårddisk på 77004 va? alltså "på riktigt", ingen usb rip off.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej det finns ingen lösning för pstwo senare än v12rna
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    synd.. aja, tack för hjälpen i alla fall

Liknande diskussioner

  1. Format på USB HD med USB Extreme
    By affegbg in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-19, 20:38
  2. Frågor om USB Extreme (PAL)
    By Jaggen in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-03, 15:52
  3. 6 frågor om USB Extreme
    By Lipega in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-05-19, 18:14
  4. HDLoader på PStwo!!
    By Zapata in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-03-29, 17:19
  5. Hansi
    By lypsyl in forum Test
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-15, 13:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •