Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Två Insider Tips

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    21

    Två Insider Tips

    Har en kompis som varit med och utvecklat mjukvaran för "fotograferingen" i biltullarna... Han har gett mig två tips och jag har nästa aldrig betalat tull...

    Tips 1:
    Systemet letar efter delar med hög kontrast just t.ex. en registeringsskylt. Genom att ha en relativt skitig skylt och ha en annan skylt med texten GRATIS t.ex. lurar systemet.

    Tips 2:
    Ett relativt avancerat angrepp. Men som alltid funkar. Systemet använder alltid värmekamera och genom att linda värmetråd som förvärms innan man passerar en tull gör att skylten blir totalt oläsbar.

    Hoppas det är någon mer som orkar testa dessa (:

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av maqen Visa Inlägg
    Har en kompis som varit med och utvecklat mjukvaran för "fotograferingen" i biltullarna... Han har gett mig två tips och jag har nästa aldrig betalat tull...

    Tips 1:
    Systemet letar efter delar med hög kontrast just t.ex. en registeringsskylt. Genom att ha en relativt skitig skylt och ha en annan skylt med texten GRATIS t.ex. lurar systemet.

    Tips 2:
    Ett relativt avancerat angrepp. Men som alltid funkar. Systemet använder alltid värmekamera och genom att linda värmetråd som förvärms innan man passerar en tull gör att skylten blir totalt oläsbar.

    Hoppas det är någon mer som orkar testa dessa (:
    Har du några exempel på hur detta genomförs och kanske lite bilder tro
    Jag skulle kunna tänka mig att du satt en skylt lite ovanför din reggskylt i första exemplet med Gratis texten som är vinklad i säg 160/170 grader.
    Och för det andra exempler en värmeslinga likt de man använder i badrumsgolv bakom reggskylten i det andra.

    Eller??
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Sånt här glas skulle man ha framför plåtarna.
    http://www.sggprivalite.com/en/appli...s.html#reunion
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Sånt här glas skulle man ha framför plåtarna.
    http://www.sggprivalite.com/en/appli...s.html#reunion
    Tonade glas eller plexi får man inte ha framför skylten

    Dock skulle en dyr variant vara rätt läcker o pröva
    Ett glas som tonar svart när man tillför elektricitet
    Kan man få ett arbandsur att fugera med kristallteknik kan man göra skojiga regskyltsmojjänger

    Eller dopa kristallerna så de bildar andra reggnummer
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Mmm, men dom där kristallgrejorna kan bli rätt sega på vintern :-( Och för dålig hållbarhet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Mmm, men dom där kristallgrejorna kan bli rätt sega på vintern :-( Och för dålig hållbarhet.
    Glykolslinga bakom då förgrenat från kylarn
    eller en elvärmeslinga, det kommer säkert hålla skylten fri från is o snö med

    Huvva det är vinter snart *brrr*
    Tur att jag byter upp mig från mors Mazda 323 från 85 till en Volvo S80 T6

    Någon som vill köpa en Mazda billigt *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Vet du hur varm det måste vara

    Vet du hur hur skylten måste vara för att skylten skall bli oläsbar ? Jag menar temperatur differens jämför med omgivande luft.

  8. #8
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    hittade den här sidan, kan det vara nåt


  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Coverskyltar har jag själv sett, nackdelen är att man får böter av polisen om man har dessa på + att det samlas fukt mellan skylten o reggplåten o det bidrar att poliser tittar lite extra noga.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    jag har kört sen i december med mina importplåtar på.....ska bli kul att se hur länge jag klarar mig....tar gladeligen en 1500 i böter nu...intjänat sen länge.... o då har jag inte adderat p-böterna hehe

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Hade lite funderingar *Nu när min bil kommit ut från Serviceverkstaden* ett halvår senare

    Jag känner inte för att köpa ett Kjolpaket eller en stor vinge o utsmycka bilen med men vad tror ni alla om en Regskylts vippbrygga
    Ungefär som gamla medeltida slott som hade en fällbrygga tänkte jag man kunde bygga ut en plastram som fint smälter in med bilen som vid knapptryck fäller skylten frammåt en aning så plåten tittar ned i backen.

    Vore inte det en toppen grej *skratt*

    Betydligt mycket lättare att bygga än en Regskylts snurra a la James Bond stil
    + att den säkerligen fungerar bättre på orginalbilkjolar och baktill.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Tips på bra spel?
    By hejsan in forum Playstation 3
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 00:55
  2. Multiplayerspel med polarna, behöver tips!
    By Chansey in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 23:02
  3. Wiikey installations tips
    By RalleB in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-13, 07:59
  4. Tips på bra ställen att köpa importspel Ps3
    By mikey13 in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 01:11
  5. koppla ihop två st xbox360
    By deadmeat77 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 18:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •