Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Kommer inte åt Hdd på Xbox? :(

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Kommer inte åt Hdd på Xbox? :(

    Hej

    Nu är det så att jag vill komma åt spel på min kompis xbox för att sen föra över till mitt xbox, men det går inte.

    Jag följde "Föra över filer mellan Xbox - Pc samt redigera filer på xboxens hårddisk" som jag hittade i en manual på denna sida. Men det står bara att det inte gick att connecta till Xboxen fast jag gjort som det stog i manualen.

    Vad gör jag för fel?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Hej

    När jag har kopplat ihop två xboxar så använder jag mig utav avalanch dashen.( vet inte om det har ngn betydelse.)

    Men i vilket fall som helst så finns det ett alternativ där under network settings som heter ngt i stil med auto connect xbox.(kommer inte riktigt ihåg o kan inte starta min xbox just nu för jag har fuckat upp det ordentligt.)

    det alternativet trycker man på o sedan skall man rebota xboxen. detta skall man göra på båda xboxarna. sedan skall det bara vara att öppna filhanteraren o gå till den fil man vill föra över. när man "står" på filen trycker man på den genomskinliga knappen och völjer que file( Ngt i den stilen) sedan går man över till höger sida i filhanteraren ( den andra xboxen och " ställer " sig där filen skall överföras. sedan väljer man med den genomskinliga knappen transfer que. då överförs filen, programet eller spelet. obs, man måste också i denna meny välja bort alternativet local disc till ngt jag inte kommer ihåg namnet på. men man trycker på local disc så kommer rätt alternativ upp. lycka till
    bingobelle

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    hm, jag läste nog fel, trodde att du hade två xboxar som skulle kopplas ihop.

    gör så här, använd ett ftp program typ ftp core eller liknande. ställ in i settings på xboxen så att du EJ använder statiskt IP. Det skall vara dynamsikt. koppla in xboxen till din router eller ett bredbandsmodem med flera utgångar. starta ftp programet och skriv in IP adressen som du kan se i dashen på xboxen. då skall xboxen å pc få kontakt. sedan är det bara att överföra filer mellan xbox o dator. obs, lösen xbox och username xbox i ftp programmet. använd ej korsad kabel på detta tillvägagångssätt. om du skall koppla ihop två xboxar så skall du använda korsad ftp kabel.

    lycka till

    bingobelle

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Vart ställer man in att det inte använder statisk IP?
    Kan man inte koppla den dirket in i nätverkskortet på datorn?
    Ej korsad kabel är samma kabel man har för att komma ut på nätet eller är den korsad?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Hej igen. en korsad kabel använder man oftast direkt mellan två datorer eller tex två xboxar. kablen mellan modemet och datorn är inte korsad. man kan se det på kablen om man tittar i änden, färgerna skall inte ligga i samma ordning om det är en korsad kabel.

    man kan nog koppla direkt till nätverkskortet men då tror jag att det måste vara en korsad kabl och då skall du användadig utav ett statiskt IP.

    Men det absolut enklaste är att du kopplar xboxen med en vanlig kabel till en ledig utgång på modemet tex x2 på bredbandsbolagets modem och sedan väljer dynamiskt IP. När du då startar ett ftp program och skriver in det IP som boxen har fått så kommer boxen o datorn att få kontakt. men för att lyckas med connecting så måste lösen vara xbox och username skall vara xbox. ( detta skrivs i ftp programet.) boxens Ip kan man se på lite olika ställen beroende på vilken dash du använder eller om du är i xbmc. statiskt ip eller dynamiskt IP är mycket enkelt att ställa in i evolution-x dashen. i evolution dashen gå till SETTINGS. där får du en lång lista på inställnimngar. Där kan man välja mellan statiskt o dynamsikt IP. Scrolla sedan längst ner för att EXIT AND SAVE. obs, de blå siffrorna och bokstäverna går inte att ändra på, scrolla lite mer så kommr du till IP som går att ändra på.

    lycka till
    bingobelle

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    obs, när du ställt in dynamiskt IP, rebota boxen så att den får ett nytt IP nummer utav datorn. detta Ip kommer vara olika varje gång du startar datorn. men det börjar alltid på
    85.228.xxx.xxx x.en skiljer sig med andra ord från gång till gång. de 3 sista numrerna kan ibland också vara 2 st nummer.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag kommer in på xboxen men den bara blinkar och står i. Skiftar mellan grönt och orange runt startknappen samt bilden försvinner då och då. Vad är det för fel?
    Last edited by Insanewithmybod; 2007-08-26 at 23:34.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    tyvärr vet jag inte längre vad det kan vara för fel. ngt proffs måste nog titta på din xbox eller ge ngt tips här.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    försvinnwer bilden helt? för efter ett tag så kan en slags skärmsläckare aktiveras om man inte rör ngn kontroll. då blir bilden väldigt mörk. dioden kan också ha olika färg beroende på vad man ställt in i tex xbmc.
    kan du titta o bläddra bland de olika drivarna och filerna på xboxen i ftp programet i datorn så är det nog inget fel. i så fall prova att överföra ngt program.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Den blinkar liksom till bilden...Men jag ska testa om jag kan föra över ngt..

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Nu fick jag till det.
    Det blinkade inget i dag som det gjorde i går

Liknande diskussioner

  1. hur ska jag packar upp spelen?
    By devhook in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 48
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 19:57
  2. Ovanligt Xbox problem?
    By SweIdiot in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2007-05-11, 17:55
  3. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33
  4. ToxicOS för DMS4 PRO (inkl HD LOADER funktioner)
    By jnk in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 15:33
  5. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •