om man ska spela xbox 360 med HDTV vilken sladd är att rekommendera då. äre bäst å köpa original från MS lr funkar det lika bra med nån 3e part sladd?
om man ska spela xbox 360 med HDTV vilken sladd är att rekommendera då. äre bäst å köpa original från MS lr funkar det lika bra med nån 3e part sladd?
Antingen komponentkabeln som följer med som stöder 720p / 1080i (endast vissa tv's klarar o ta emot 1080p via komponent.)
Eller VGA kabeln, det trevliga med den är att man kan ställa lite mer "udda" upplösningar som 1360x768 osv.. alltså få bilden pixelmappad på såna displayer som inte följer "standard" upplösningarna.. även bra till monitorer..
jag kör vga kabeln härifrån för ca 200:- på min 1280x768 skärm, ser mkt bra ut!
ok jag köpte en komponentsladd idag men inte MS egna utan en från logic3. den funka inte alls, lr jo det funka med vanliga sladdarna men inte med komponent. den var helt värdelös typ :S
Den som följer med som orginal kabel fungerar ju fint som komponentkabel (röd, grön, blå för video, röd/vit för ljud eller optiska utgången..) + switcha om till HDTV på kontakten..
gula är komposit = undvik som pesten..
har gjort allt detta men då blir det en röd ring på led ljusen som blinkar hela tiden :S
Om det blinkar rött är de glapp eller fel på kabeln, testat samma med orignalkabeln?
annars skaffa en billig VGA oftast bättre val..
om man ändrar switcharna på sladden så kan den funka men det e komponentsladdarna som inte funkar. vet inte hur det går till men det blir svart/vit bild med en inställning
du kan ha kopplat fel, färgerna stämmer inte alltid överens med tv'ns så testa byt plats på röd, grön, blå kablarna tills du får rätt bild.. och ställ om xboxen till 720p eller 1080i/p beroende på va din hdtv klarar..
aha ok ska testa det. tackar!!!
nää det funka inte heller
kan det va så att om man flashat så slutar HD stödet funka.. asså att man inte kan se HDTV genom xboxet
kan ajg inte tänka mig. jag kör HD...och har flshat.
kolla så du inte gjort nybörjar misstaget, och glömt byta på switchen vid xboxen till HDTV från TV
vart sitter den switchen?
precis innan konsolen, där du stoppar in sladden (som går till TVn...)
på sidan på den "stora klumpen"...
joo det har jag... det e faan nå "fel" på sladden lr nåt. har swtichen på HD och komponent. det blinkar bara rött. man kan inte ändra signalen heller när man väl e "inne" i xboxet, i menyerna
Är det logic3 kabeln du testar med nu? använd orginalkabeln som följde med istället o lämna tillbaka de där skräpet
På finns 2 lägen TV och HDTV, välj HDTV och kolla så den verkligen sitter i och inte switchen är halvvägs bara.. du får inte upp någn meny på 720p/1080 om inte den är i de läget.
ok jag har dock inte hdtv originalkabel. jag köpte corepaketet
Den följer inte med till corepaketet? de trode ja helt säkert..
byt in den icke fungerande komponentkabeln till en VGA kabel istället då om du har nån sån ingång på tv'n..
Last edited by s-p-d; 2007-08-29 at 15:14.
Bookmarks