Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 83

Diskussion: Metroid_Prime_3_Corruption_USA_Wii-PROMiNENT

  1. #31
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    38
    Respekt
    19
    Det är väl bara att du kör Brickblock OCH regionfrii på den du ska spela på, och BARA regionfrii på den som du gör "updateringen" med. TROR JAG! Jag är också noob på det här..

  2. #32
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Reikjui Visa Inlägg
    Working method. This has been tested by myself, and others both on blackcats and GBAtemp. I have only updated for those, like me, without region free enabled on their chips.

    1. Download the game
    2. Extract the downloaded files with WinRar into an ISO
    3. Make TWO NEW FOLDERS.
    4. Copy the original ISO and paste one ISO into EACH of the new folders you have created.
    5. Run ONE of the copyed ISOs (leave the original alone...!) with Brick Blocker. If you DO NOT have region free enabled, use Region Frii on the Brick Blocked ISO.
    6. Run the OTHER copyed ISO in Region Frii (convert FROM USA to PAL/JAP)
    7. Now burn TWO discs. ONE with the ISO that was "BrickBlocked" and the second disc with the one that was "Region Friid"
    8. Now you have two copies of Metroid Prime 3, right?
    9. Try to insert the BRICK BLOCKED game. Black screen. No problem.
    10. Insert the Region Friid game. It will now say "Initiating Wii System Update" and you can press "OK". Press OK, then on the next message press "I accept".
    11. NOW! Let the update run for SOME SECONDS (10seconds roughly). Let perhaps 10-25% of the bar get blue, then UNPLUG your wii console!!!!!!
    12. Insert the power again, turn on your Wii. You do NOT have double channels now.
    13. Insert the game that you Brick Blocked (the one that used to give you a black screen...). Let it load, and BOOM; it works. Now you have a working Metroid Prime game and a non-doubled Wii

    **Note** PAL (Australia atleast) 4:3 standard definiton TV's will need to be put the Wii into 60mhz Mode, or you will/may get graphic errors. Screen is moved down by about 20%.

    Hitta det här på BC forumet. Har själv inte testat så vet inte om det är 100%
    Låter inte så mysigt med att rycka ut strömsladden mitt i uppdateringen direkt.. Ingen som testat ännu, blev lite nyfiken allt

  3. #33
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Jisses, verkar som det funkar för många.
    Kika denna tråden på GBAtemp.

    http://gbatemp.net/index.php?showtopic=59013

  4. #34
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Metroid Prime 3 är lätt bästa spelet på wii just nu, så löjligt bra

  5. #35
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Jag har inte lirat de två till GC så jag har inte en aning om vad det handlar om. Men jag hoppas detta blir trevligt.
    Tänkte försöka gå efter guiden ovanför. Har halv uppdaterat Wii:t utan problem och bränner just nu den andra skivan med MP3 ison som jag kört Brickblocker på.

    Återkommer om det funkar.

  6. #36
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Damn, slapp my ass and call me Sally.. det funka ! ! !

    Har ett PAL Wii med Wiikey.
    Uppdaterade till 3.0E när det kom ut och har också slängt in dn lilla uppdateringen som kom efteråt.
    Körde för säkerhets skull en extra system update innan jag drog igång idag men då hitta den ju inget nytt.

    Sedan följde jag instruktionerna till punkt och pricka. Brännde till och med Region Frii kopian på en RW skiva då jag bara hade en DVD-R hemma.
    Ryckte sladden när ca 1/5 av mätaren hade gått.
    Körde Brickblocker v1.3 på den andra ison och brännde den och det kikade igång med en gång utan problem..
    Har inga dubbla News eller Weather eller problem med Online vi VC eller Mario Strikers. Andra spel startar utan problem med.
    Helt chockad att det funkade bara

  7. #37
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    men är det 3.0u nu?

  8. #38
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Nope, 3.0E precis som innan. Inga dubbla kanaler eller nått.

  9. #39
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    get gaming

  10. #40
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    jag tog wiifrii på den brickblocker också...även fast jag nästan äör helt säker på att jag har region free på. kommer det gå åt h*vete?

  11. #41
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    17
    Men detta säger ingenting!
    Detta kommer jag då verkligen inte våga testa!

  12. #42
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Frågan kvarstår om man måste ha ett chip som klarar NTSC då bara en skiva är regionfrii....

  13. #43
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0

    Funkar inte som det verkar funka för andra

    Jag har testat dubbelskiva-idén, funkar bra att uppdatera till 15%, dvs den skivan läses hur bra som helst, sen, när jag ska i med den brickblockade, så får jag: "unable to read disc"

  14. #44
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Jag vill inte på någotsätt vara petig. men ni inser väll att den gör någonting med Wiit eftersom den inte klagar efteråt. Något blir ändrat/tillsatt. Och om det ger er problem vet man ju inte nu, inte förrns nästa update av firmwaren kommer.

    Jag hoppas det kommer fungera för er. men jag kommer inte själv våga... *suck*
    Jag får nöja mig med dodge i wii sports....

  15. #45
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Äh, nu skiter jag i det här, kör med orginal-ison bara, dubbla weather channels osv, och framtida brick-risk, äh, jag är tyvärr för sugen att spela MP3 för att lägga nån vikt vid den faktorn

  16. #46
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    Dra mig i stjärthåret, DET FUNKA! Josundlo: jag hade samma problem som dig. det som jag ändrade var att köra både Brickblocker och RegionFrii på den andra skivan. jag har regionfree inställt men det funka inte...så brände jag igen fast jag tog båda och då funkade det.

  17. #47
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Ja ni som har problem med skivan ni kör Brickblocker på. Se till att köra Region frii på den skivan också innan ni bränner.
    Jag behövde inte köra det dock, har ställt in mitt Wiikey på regionsfri så det borde väl gjort något.
    Klart mysigt spel måste jag säga.

    Och Bjerlk, ja det händer något det är klart. Men jag har själv kört uppdatering från Paper Mario när det kom så det borde väl redan vara kört i så fall? Nu slipper man dubbla weather och news i alla fall

  18. #48
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    2 weather and news channels ja, men spela roll:P man använder ju dom aldrig ändå.

  19. #49
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Evilgb Visa Inlägg
    2 weather and news channels ja, men spela roll:P man använder ju dom aldrig ändå.
    Känns ju klart friskare att inte ha dubletter av dem

  20. #50
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    *smiskar hadirajan*

    *drar Mitchi i stjärthåret*

    Det funkade för mig med, utan problem! Jag använde BB och Regionfrii på första skivan bara RF på den andra, följde instruktionerna, et voilá!

  21. #51
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Någon som testat att ändra styrningen så att det blir lite mer som när man kör FPS spel på PC'n, dvs. siktet är i mitten på skärmen hela tiden?
    Hittade inte det igår, men läste mig till att det ska gå och ändra under sensitivity menyn visst.

  22. #52
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Evilgb Visa Inlägg
    2 weather and news channels ja, men spela roll:P man använder ju dom aldrig ändå.
    best comment ever?

    Du vill ha din skärm fullt med saker som du inte använder?...

  23. #53
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av djstiv Visa Inlägg
    best comment ever?

    Du vill ha din skärm fullt med saker som du inte använder?...
    Eftersom man kan flytta de extra kanalerna till en annan skärm så känns det verkligen som det kvittar.

    Släpp nu sargen allihopa och lev med lite vardagsedge!

  24. #54
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    19
    Skrattar bäst som skrattar sist

  25. #55
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Sorgligt att de la ned multiplayer i detta spel måste jag säga.
    Äntligen kommer ett bra FPS spel och så skiter de fullständigt i allt vad multiplayer heter.. sunk...

  26. #56
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Någon som kört unplugg metoden som provat GC Multidisc efter det?

  27. #57
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    jag fick ett mail om en ny updatering nu...ska jag köra den? ellelr kommer spelet inte funka då?

  28. #58
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Mitchi Visa Inlägg
    jag fick ett mail om en ny updatering nu...ska jag köra den? ellelr kommer spelet inte funka då?
    Det låter konstigt.
    Vad hade du för FW innan? Och vad står den på nu?
    För ett par veckor sedan så kom ju 3.0E och ett par dagar senare en liten fix till 3.0E pga något som var fel med Opera browsern.
    Hade du laddat dessa innan?

  29. #59
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    SOm jag hört så kommer den försöka uppdatera om man gjorde 3.0U uppdateringen. men det händer inget. D.v.s. Man har kvar dubbla kanalerna...

  30. #60
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    jag fixade 3.0e men det kom en efter sa ni...hade inte använt det på en 3 veckor så den kanske kom nu efter. men får se hur jag gör det är la antagligen den där fixen till opera browsern då.

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •