Det är väl bara att du kör Brickblock OCH regionfrii på den du ska spela på, och BARA regionfrii på den som du gör "updateringen" med. TROR JAG! Jag är också noob på det här..
Det är väl bara att du kör Brickblock OCH regionfrii på den du ska spela på, och BARA regionfrii på den som du gör "updateringen" med. TROR JAG! Jag är också noob på det här..
Jisses, verkar som det funkar för många.
Kika denna tråden på GBAtemp.
http://gbatemp.net/index.php?showtopic=59013
Metroid Prime 3 är lätt bästa spelet på wii just nu, så löjligt bra
Jag har inte lirat de två till GC så jag har inte en aning om vad det handlar om. Men jag hoppas detta blir trevligt.
Tänkte försöka gå efter guiden ovanför. Har halv uppdaterat Wii:t utan problem och bränner just nu den andra skivan med MP3 ison som jag kört Brickblocker på.
Återkommer om det funkar.
Damn, slapp my ass and call me Sally.. det funka ! ! !
Har ett PAL Wii med Wiikey.
Uppdaterade till 3.0E när det kom ut och har också slängt in dn lilla uppdateringen som kom efteråt.
Körde för säkerhets skull en extra system update innan jag drog igång idag men då hitta den ju inget nytt.
Sedan följde jag instruktionerna till punkt och pricka. Brännde till och med Region Frii kopian på en RW skiva då jag bara hade en DVD-R hemma.
Ryckte sladden när ca 1/5 av mätaren hade gått.
Körde Brickblocker v1.3 på den andra ison och brännde den och det kikade igång med en gång utan problem..
Har inga dubbla News eller Weather eller problem med Online vi VC eller Mario Strikers. Andra spel startar utan problem med.
Helt chockad att det funkade bara
men är det 3.0u nu?
Nope, 3.0E precis som innan. Inga dubbla kanaler eller nått.
get gaming
jag tog wiifrii på den brickblocker också...även fast jag nästan äör helt säker på att jag har region free på. kommer det gå åt h*vete?
Men detta säger ingenting!
Detta kommer jag då verkligen inte våga testa!
Frågan kvarstår om man måste ha ett chip som klarar NTSC då bara en skiva är regionfrii....
Jag har testat dubbelskiva-idén, funkar bra att uppdatera till 15%, dvs den skivan läses hur bra som helst, sen, när jag ska i med den brickblockade, så får jag: "unable to read disc"
Jag vill inte på någotsätt vara petig. men ni inser väll att den gör någonting med Wiit eftersom den inte klagar efteråt. Något blir ändrat/tillsatt. Och om det ger er problem vet man ju inte nu, inte förrns nästa update av firmwaren kommer.
Jag hoppas det kommer fungera för er. men jag kommer inte själv våga... *suck*
Jag får nöja mig med dodge i wii sports....
Äh, nu skiter jag i det här, kör med orginal-ison bara, dubbla weather channels osv, och framtida brick-risk, äh, jag är tyvärr för sugen att spela MP3 för att lägga nån vikt vid den faktorn
Dra mig i stjärthåret, DET FUNKA! Josundlo: jag hade samma problem som dig. det som jag ändrade var att köra både Brickblocker och RegionFrii på den andra skivan. jag har regionfree inställt men det funka inte...så brände jag igen fast jag tog båda och då funkade det.
Ja ni som har problem med skivan ni kör Brickblocker på. Se till att köra Region frii på den skivan också innan ni bränner.
Jag behövde inte köra det dock, har ställt in mitt Wiikey på regionsfri så det borde väl gjort något.
Klart mysigt spel måste jag säga.
Och Bjerlk, ja det händer något det är klart. Men jag har själv kört uppdatering från Paper Mario när det kom så det borde väl redan vara kört i så fall? Nu slipper man dubbla weather och news i alla fall
2 weather and news channels ja, men spela roll:P man använder ju dom aldrig ändå.
*smiskar hadirajan*
*drar Mitchi i stjärthåret*
Det funkade för mig med, utan problem! Jag använde BB och Regionfrii på första skivan bara RF på den andra, följde instruktionerna, et voilá!
Någon som testat att ändra styrningen så att det blir lite mer som när man kör FPS spel på PC'n, dvs. siktet är i mitten på skärmen hela tiden?
Hittade inte det igår, men läste mig till att det ska gå och ändra under sensitivity menyn visst.
Skrattar bäst som skrattar sist
Sorgligt att de la ned multiplayer i detta spel måste jag säga.
Äntligen kommer ett bra FPS spel och så skiter de fullständigt i allt vad multiplayer heter.. sunk...
Någon som kört unplugg metoden som provat GC Multidisc efter det?
jag fick ett mail om en ny updatering nu...ska jag köra den? ellelr kommer spelet inte funka då?
SOm jag hört så kommer den försöka uppdatera om man gjorde 3.0U uppdateringen. men det händer inget. D.v.s. Man har kvar dubbla kanalerna...
jag fixade 3.0e men det kom en efter sa ni...hade inte använt det på en 3 veckor så den kanske kom nu efter. men får se hur jag gör det är la antagligen den där fixen till opera browsern då.
Bookmarks