Sida 1 av 3 123 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 83

Diskussion: Metroid_Prime_3_Corruption_USA_Wii-PROMiNENT

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Metroid_Prime_3_Corruption_USA_Wii-PROMiNENT

    någon som vet om det funkar på palmaskiner.... måste spela

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    sweet!
    och ja de funka på pal, men kör brickblocker. för den försöker uppdatera fast du har 3.0e läste jag nån stans.
    fast de är säkert som de va med paper mario.
    Last edited by glericus; 2007-08-27 at 02:21.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Även fast jag skulle offra min fot för det här spelet så väntar jag hellre på PAL release.
    Slipper allt krångel och sen online mode?

  4. #4
    det verkar som att man inte ska använda brickblocker....för om man har 3.0x kan man ladda ner uppdateringen som finns på skivan o de funkar

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    Fattar nada. Brickblocker eller ej? Har väl ingen betydelse vilken version man har på sin PAL maskin, man ska väl aldrig acceptera en uppdatering från ett NTSC spel!

    Kom igen nu, korta konkreta svar inget svammel.

    Citat Original inlägg av Apakarta Visa Inlägg
    det verkar som att man inte ska använda brickblocker....för om man har 3.0x kan man ladda ner uppdateringen som finns på skivan o de funkar

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Vad gäller nu?.. vilka steg måste jag gå igenom för att kunna spela?..


    1. updatera från 2.0E till 3.0E?
    2. använda brickblocker?
    3. .....

    nån som kan förklara?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Som jag har förstått det så kör man brickblocker bootar inte spelet alls. Sen om det är safe o köra uppdateringen det vågar jag inte svara på.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Exakt, läste precis på BC och dom säger att har du en PAL konsol ska du inte köra WiiBrickBlocker eftersom spelet inte bootar då.
    Sen som magnuso sa så har jag ingen aning om du förstör ditt Wii eller vad som händer.

    Vet bara att man får dubbla kanaler dvs weather & forecast typ. och dom är icke uppdaterbara eller icke nå bara heller.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Ska vi behöva vänta 2 månader på PAL versionen

    Release: 2007-10-26

    De e ju typiskt att de inte ska kunna släppa de stora titlarna samtidigt

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    33
    Respekt
    21
    Om du har Firmware 3.0E så kommer spelet att fungera.
    OBS: Den kommer att uppdatera, du kommer att ha dubbla väder och Nyhetskanaler, detta i sig är ett varningstecken för mig.

    * Prova inte om ni inte redan ghar FW 3.0E!

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Strul som vanligt da.
    Suck
    2 månader till PAL rellen, uhm Mario Fotboll i 2 månader?

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    Tack för ett konkret svar.

    Jag får spel på bristen av bra titlar....

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    2 månader är en evighet!!!

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Så det är lugnt så länge wii är uppdaterat till 3.0?
    Nån som provat?

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av fevzi Visa Inlägg
    Om du har Firmware 3.0E så kommer spelet att fungera.
    OBS: Den kommer att uppdatera, du kommer att ha dubbla väder och Nyhetskanaler, detta i sig är ett varningstecken för mig.

    * Prova inte om ni inte redan ghar FW 3.0E!
    Förutom det verkar de vara lugnt, men det verkar lite oroande, själv väntar jag nog på nån slags fix till brickblocker så den kan ta bort uppdateringen korrekt.

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    2 MÅnader?!? Gtfo!! >_<

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    17
    Jag som tänkte vara tidigt ute.. skapade ju denna tråden förra veckan!

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=31154

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av fevzi Visa Inlägg
    Om du har Firmware 3.0E så kommer spelet att fungera.
    OBS: Den kommer att uppdatera, du kommer att ha dubbla väder och Nyhetskanaler, detta i sig är ett varningstecken för mig.

    * Prova inte om ni inte redan ghar FW 3.0E!
    Men båda "dubbletter" fungerar? Dvs man kan kolla väder och nyhetskanalen?

    Är total metroid tok, så jag klarar inte av att vänta 2 månader
    Har version 2.2E hemma, så jag tänkte uppdatera till 3.0E och fixa om chippets inställningar så att ntsc fungerar, sedan testa spelet...

  19. #19
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Brick blocker skaparen är iväg på semester enligt hans hemsida. Men jag tror att han har som högsta prioritet att fixa Metroid 3. Så förhoppningsvis får vi en ny version av Brick blocker om 2 veckor.
    http://wbb.rockman18.com/?page=home&ln=en

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    2 veckor kan jag överleva hehe

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    17
    alltså.. det funkar inte att göra om det till pal eller? Det har fortfarande NTSC uppdatering på sig...

  22. #22
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    läste på en annan sida att det var en snubbe som fick det att funka genom att. patcha med regionfree inte brickblocker. och ha version 3.0e den kommer updatera till 3.0u. sedan kommer du får 2 weather channels och 2 Newschannel. dessa går inte att ta bort men du kan flytta dom till sista sidan. A+B

  23. #23
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Mitchi Visa Inlägg
    läste på en annan sida att det var en snubbe som fick det att funka genom att. patcha med regionfree inte brickblocker. och ha version 3.0e den kommer updatera till 3.0u. sedan kommer du får 2 weather channels och 2 Newschannel. dessa går inte att ta bort men du kan flytta dom till sista sidan. A+B
    Det stämmer. Men det är bara vad man ser att den har gjort. Ingen vet vad det kommer att innebära i det långa loppet. Själv så känner jag inte för att göra det oavsett hur mycket jag vill testa MP 3.
    Väntar hellre på att det kommer en ny brickblocker som fixar det.

  24. #24
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    106
    Respekt
    17
    Bara vänta till 26:e oktober.. ni klarar det grabbar ;-)

  25. #25
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    Aaa det gör man nog, för det finns ju så många bra Wii spel att vältra sig i till dess...

  26. #26
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    17
    tankade det idag å körde med 3.0E, funka fin fint. det stog att den uppdatera men inget hände me wiit. gjorde såklart om den från NTSC till PAL för att köra.

  27. #27
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Evilgb Visa Inlägg
    tankade det idag å körde med 3.0E, funka fin fint. det stog att den uppdatera men inget hände me wiit. gjorde såklart om den från NTSC till PAL för att köra.
    Fick du inte två weather och news kanaler? Om inte, förklara precis hur du gjorde

  28. #28
    Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Working method. This has been tested by myself, and others both on blackcats and GBAtemp. I have only updated for those, like me, without region free enabled on their chips.

    1. Download the game
    2. Extract the downloaded files with WinRar into an ISO
    3. Make TWO NEW FOLDERS.
    4. Copy the original ISO and paste one ISO into EACH of the new folders you have created.
    5. Run ONE of the copyed ISOs (leave the original alone...!) with Brick Blocker. If you DO NOT have region free enabled, use Region Frii on the Brick Blocked ISO.
    6. Run the OTHER copyed ISO in Region Frii (convert FROM USA to PAL/JAP)
    7. Now burn TWO discs. ONE with the ISO that was "BrickBlocked" and the second disc with the one that was "Region Friid"
    8. Now you have two copies of Metroid Prime 3, right?
    9. Try to insert the BRICK BLOCKED game. Black screen. No problem.
    10. Insert the Region Friid game. It will now say "Initiating Wii System Update" and you can press "OK". Press OK, then on the next message press "I accept".
    11. NOW! Let the update run for SOME SECONDS (10seconds roughly). Let perhaps 10-25% of the bar get blue, then UNPLUG your wii console!!!!!!
    12. Insert the power again, turn on your Wii. You do NOT have double channels now.
    13. Insert the game that you Brick Blocked (the one that used to give you a black screen...). Let it load, and BOOM; it works. Now you have a working Metroid Prime game and a non-doubled Wii

    **Note** PAL (Australia atleast) 4:3 standard definiton TV's will need to be put the Wii into 60mhz Mode, or you will/may get graphic errors. Screen is moved down by about 20%.

    Hitta det här på BC forumet. Har själv inte testat så vet inte om det är 100%

  29. #29
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Någon mer än jag som fick meddelande om uppdatering i morses? Att uppdatering skall fixa låsningar med internet browsern och något mer?

  30. #30
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Med tvåskivorstricket åvan måste man ha ett modchip som klarar att spela upp NTSC-spel då bara den ena är regionfrii?

Sida 1 av 3 123 SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •