Hej!

Jag behölver desperat hjälp! Min PS2a har fungerat klockrent fram till igår. Vi fick för oss att det vore grymt roligt att spela lite Tekken 3, men till vår förtvivlan fungerade inte spelet. Jaja, shit happens, tänkte vi och beställde ett nytt spel på nätet (förutsatte att spelet var sönderrespat eftersom det elgat utan fodral ett tag.)
Problemet var dock lite värre. Idag när jag tänkte mysa ner i soffan med Final Fantasy fungerade inte det heller. Det går så långt att man ser "Sony computer entertainment" med blå bakgrund. Sen blinkar det till med några färger för att sedan lämna TV:n helt svart. SVART! Förstå min frustration! Testade med alla PS1spel vi hade hemma och alla dessa får samma resultat. (Alla ps2spel fungerar klockrent.) När vi kör igång DVD-filmer säger den bara åt oss att sätta i en PS-skiva...
Jag har testat att rengöra linsen utan något resultat. Har dessutom testat att trycka på start-knappen 2 ggr. Har även testat att hålla in cirkel-knappen vis uppstart. Inget fungerar.

Är det någon som har någon idé?