Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: WII PROB´s

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    0

WII PROB´s

Hej alla glada WIi fantaster,
    Har ett chippat wii, utan internet uppkoppling, laddad ner ett spel ,brände
    slängde i skivan, den uppdaterade wiiét . å nu kommer ja inte in på wii setting, då står det så här. får skriva då istället ,eftersom de inte går att infoga bild från disken..
    You tried to acess the adress marc:EU/EU/ENG/index01.html. which i currently unavailable. Please make sure that the web adress (URL) is correctly spelled.

Sen står de lite skit till, hur som helts, ja kommer inte vidare å måste starta om för att kunna göra något. SÅ mitt problem är att ja inte kommer in på Wii setting.

någon? är de en yxa genom wiiet som utväg? å köpa ett nytt.

Trevlig kväll.

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    Var det ett PAL spel du uppdatera med ? annars är risken stor du softbrickat din WII.

Problemet med chip som patchar bort regions kodningen är att den även tillåter dig blåsa på en felaktig update, eftersom du lurar WII:n att tro att spelet är ett PAL även om det inte är det.

Så kör man icke PAL spel på en PAL maskin ska man alltid se till att den har senaste firmware alt köra wiibrickblocker på ISO:n innan man bränner den.

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    0

?

Det var Big_Brain_Academy_Wii_Degree_USA_Wii, trodde de skulle gå bra att köra ,om wiikey är inställt på regionsfritt ? men är väl jag som hajat fel.
    Men de känns som de är något med internet ,att det är de som har låst det hela, fast sak samma , går ju inte att göra något annat än att lira,. Går ju bra, kan ju dock inte ändra video setting ,el bogit .

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    18
    som regel KÖR inte ntsc spel på PAL maskin.. sådan regel har jag här hemma.
    så slipper detta ske..
    dock borde ju en PAL spel med nyare firmware fixa wiin..

testa Mario Strikes.. tror den har en update..

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    Då har du softbrickat din WII

Eftersom spelet hade nyare FW än ditt Wii så vill WII:n uppdatera. Iom att chippet lurar wiin tro du stoppat i en PAL relle så lägger den på USA FW.

Hade du uppdaterat din WII innan du stoppat i spelet hade du redan haft senast FW och ingen update hade gjorts.

Att du har wiikey inställt på regionsfritt är ett måste om du sen ska spela. Men det hindrar dig inte från att lägga på fel FW.

Wiibrickblocker är ett program för att ta bort uppdateringen från skivan innan man bränner den.

Finns en hel tråd om brickade wii:s Klistrad som du kan läsa. Tror inte det finns nån lösning i dagsläget men det kan ju komma.

Liknande diskussioner

1. Internet till Wii
    By zane in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 15:02
  2. Har jag pajat mitt wii?
    By HerrNypon in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 00:21
  3. WII sport på NTSC
    By feifam in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-07-05, 16:49
  4. Beställa Wii från Amazon.de
    By Equality in forum Nintendo WII - Allmänt