Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Nybörjarfrågor

Registrerade
    Oct 2003
    Respekt
    0

Nybörjarfrågor

Jag har precis köpt en PSP 3.52 från PsxCare och jag har lite frågor då jag är helt ny på detta med PSP.

1.) Är det bara att lägga in en ISO fil (spel eller liknande som jag laddat ner) på minnekortet och sedan funkar det?
    2.) Är det bara att dra in *.mp4 videos på minnekortet och sedan köra dessa?
    3.) Varför pratar alla om downgrade dvs. finns det nackdelar med att köra 3.52?
    4.) Vissa pratar också om batteriet och downgrade. Vad skall man tänka på. Det enda jag vill är att kunna köra nedladdade spel och kolla på film.

Tacksam för svar...

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av akiljo Visa Inlägg
    Jag har precis köpt en PSP 3.52 från PsxCare och jag har lite frågor då jag är helt ny på detta med PSP.

1.) Är det bara att lägga in en ISO fil (spel eller liknande som jag laddat ner) på minnekortet och sedan funkar det?
    2.) Är det bara att dra in *.mp4 videos på minnekortet och sedan köra dessa?
    3.) Varför pratar alla om downgrade dvs. finns det nackdelar med att köra 3.52?
    4.) Vissa pratar också om batteriet och downgrade. Vad skall man tänka på. Det enda jag vill är att kunna köra nedladdade spel och kolla på film.

Tacksam för svar...
    Två topics med samma namn, men herre hjärtanes hur gick det till
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=30948

Sökfunktionen är faktiskt rätt bra på vårt forum, du kan även prova att läsa lite äldre trådar så får du nog svar på dina frågon innan du postar

1. formatera alltid ditt minneskort efter du uppgraderat din PSP o kör en Systemåterställning, sen lägger du ISO och Cso filer i ISO mappen i Rooten på ditt Minneskort.

2. Typ, du får upp en VIDEO katalog efter formatering, lägg dem där.

3. 3.52 Officiell Firmware = Skärp men 3.52 Custom Firmware = Toppen
    Officiella FW kör inte ISOs eller hemkokade program.

4. Du har redan en Downgradad PSP som begåvats med en modifierad mjukvara av den senaste som Sony släpptes (Custom Fw 3.52 M33).
    Oroa dig inte mer om Downgrades, du behöver bara uppgradera med Custom i framtiden *Varför åka Volvo Amazon när du kan susa fram i en v70*
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2003
    Respekt
    0

Jättesnällt. tack för svaret. Jag använder "söken" i framtiden :-)

Jättesnällt. tack för svaret. Jag använder "söken" i framtiden :-)

Liknande diskussioner

1. Nybörjarfrågor
    By nicks in forum Emulatorer
    Senaste inlägg: 2004-04-07, 00:06
  2. Nybörjarfrågor!
    By morper in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2004-03-15, 14:47
  3. Några nybörjarfrågor
    By Tony Clifton in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-06-27, 01:33
  4. Nybörjarfrågor
    By Anton in forum Evolution-X Dashboard