Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: spärrad/brickad i sömnen?

Registrerade
    Aug 2007
    Respekt
    18

spärrad/brickad i sömnen?

Jag kom o tänka på en sak nu...

Hur är det egentligen med Wiiconnect 24?
    Inte kan väl det vara så att Wii:et uppdaterar sig självt när det kommer en ny uppdatering via Wiiconnect 24?

OM fallet vore så, innebär det ju att om det skulle komma en ny uppdatering med blockning eller spärrningsgrejer till chippade/moddade wiin.. Så skulle jag ju inte hinna blinka innan min konsoll är förstörd.. ska man kanske ha W24 avstängd?

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    Ska och ska.. Jag har min avstängd. Vill inte ha wiit puttrande på tomgång hela tiden....

Samt så men Wiiconnect24 så har jag faktiskt för mig att den uppdaterar automatiskt...

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    Den tänder väl den blå lampan som indikerar att en update finns tillgänlig men de blåser väl inte på den. Men man vet väl aldrig vad de hittar på i framtiden.

Jag kör iof med min av. Den ska väl generera en del värme på och när man har den i stanby gå ju inte fläkten.

Registrerade
    Feb 2006
    Respekt
    19
    Har min i orange-läge helatiden, blir inte varm...kanske har bra flöde av luft, vad vet jag...

Den uppdaterar INTE automatiskt då, men som sagt...man vet ju inte i framtiden...Dock tvivlar jag på det...

Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Respekt
    18
    ingens Wii har hittills uppdaterat sig utan ägarens vetskap. blir en ny update tillgänglig så skickar Nintendo ut mail till alla Wii's om det här, varpå trayen börjar blinka blått. det är allt. så vitt jag kan se på min router så kopplar Wiin bara upp till en mailserver någon gång ibland för att se om ett sånt mejl har kommit eller ej.

Registrerade
    May 2007
    Från
    Karlstad
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    ingens Wii har hittills uppdaterat sig utan ägarens vetskap. blir en ny update tillgänglig så skickar Nintendo ut mail till alla Wii's om det här, varpå trayen börjar blinka blått. det är allt. så vitt jag kan se på min router så kopplar Wiin bara upp till en mailserver någon gång ibland för att se om ett sånt mejl har kommit eller ej.
    Samma för mig så det lär inte vara några problem. Förövrigt, som jag skrev i en annan tråd, så uppdaterar jag alltid min Wii. Kolla runt lite på nätet efter varje patch och kolla om den verkar farlig. Är den inte det så varför inte köra med nyaste versionen av Wii?

Registrerade
    Aug 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Birkborkasson Visa Inlägg
    Samma för mig så det lär inte vara några problem. Förövrigt, som jag skrev i en annan tråd, så uppdaterar jag alltid min Wii. Kolla runt lite på nätet efter varje patch och kolla om den verkar farlig. Är den inte det så varför inte köra med nyaste versionen av Wii?

jo så gör ju jag med..

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner