Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Snes till WII

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    Snes till WII

    Allrajt så jag hittade hur man ska fixa det här..

    Det jag gjorde var att jag tankade ett program som heter WiiUI (bara att googla så hittar du)

    Det programet fixar en ISO fil åt dig med alla dina roms och emulator på sen äre bara att bränna ut och börja lira om du har GC / snes kontroll dvs
    Last edited by Bainshee; 2007-09-01 at 14:33.

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Jag har för mig att homebrew inte funkar på wii då du inte har kernel access ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Bainshee Visa Inlägg
    Ok så jag har köpt ett chippat wii med wiikey så jag hoppades på att kunna spela lite gammla snes spel på den..


    Men hittar inte riktigt hur man ska göra

    Någon som har en länk till en WII snes emulator?

    Provade söka runt lite men hittade inget :<
    Wiikeys setupdisk version 1.2 har en SNES-emulator. Läs README-filen. Sen får du lov att göra något mer för att kunna köra skivan med firmware 3.0 men det kan du hitta i andra trådar här - jag har inte länken lättillgänglig.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Okay, så jag tankade wiikey setup 1.2 och läste igenom readme filerna jag hittade..

    Men fortfarande lite osäker på hur det hela ska gå till..

    Ska man bränna ut snes emulatorn och alla snes roms man har på samma skiva? och i så fall ska jag bara dra snes mappen från apps mappen som följer med i wiikey setupen?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av khim Visa Inlägg
    Wiikeys setupdisk version 1.2 har en SNES-emulator. Läs README-filen. Sen får du lov att göra något mer för att kunna köra skivan med firmware 3.0 men det kan du hitta i andra trådar här - jag har inte länken lättillgänglig.
    sen tänkte jag köra på firmware 1.0 och aldrig updatera bra eller dålig idé?

    Av det jag läst så för uppdateringarna med sig mer problem än något annat för oss som har chippat wii

  6. #6
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Karlstad
    Inlägg
    46
    Respekt
    17
    Jag ser alltid till att uppdatera och det har definitivt inte varit några problem för mig. Snarare är det väl tvärt om... Se till att du har senaste uppdateringen så att du inte råkar installera en ntsc update av misstag och brickar ditt Wii. Iofs om du aldrig uppdaterar så följer väl logiskt att du aldrig uppdaterar med ntsc heller Men i alla fall, jag har aldrig haft några problem med mitt chippade Wii och jag vill självklart ha alla nya patchar. Jag menar i grund och botten är ju dessa faktiskt just bugfixar och lite nya små funktioner som tex klockan på homemenyn. Förövrigt finns det ju ställen som detta att kolla in på regelbundet, och speciellt när en ny patch har släppt för att diskutera problem/möjligheter/risker om man är orolig.

    /Borka

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Bainshee Visa Inlägg
    Ok så jag har köpt ett chippat wii med wiikey så jag hoppades på att kunna spela lite gammla snes spel på den..


    Men hittar inte riktigt hur man ska göra

    Någon som har en länk till en WII snes emulator?

    Provade söka runt lite men hittade inget :<

    det finns miljoner emulator grejer du kan ladda ner... de flesta med nes snes sega emulatorer i ett pack

    sök vidare på torrent sidor!

Liknande diskussioner

  1. Flytta savefiler till annan wii??
    By Mpower258 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 09:32
  2. Ska till kanada imorgon, inhandla wii?
    By Fook-me in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 22:43
  3. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  4. 6.6 Guide till streaming i XBMC av fArGo_sWe
    By fArGo_sWe in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-21, 09:14
  5. Kopieringsenhet till SNES
    By erkan in forum Nintendo 64 - produktsupport
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-04-11, 21:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •