någon som har hört om man kan flasha dom?
har bokat en i alla fall.
vad ska Hansi ha för en sådan flashad och klar?
kommer det vita till sverige vid releasen, har bara sett svarta?
någon som har hört om man kan flasha dom?
har bokat en i alla fall.
vad ska Hansi ha för en sådan flashad och klar?
kommer det vita till sverige vid releasen, har bara sett svarta?
Last edited by myspeter; 2007-09-11 at 01:07.
1xPsP Fat 3.71 M33 + 1xPsP Fat 3.62-4 M33 + 1xPsP Slim 3.71 M33
Alla e nog lika nyfikna på om det går att flasha...
Vi får alla vänta å se.. ingen vet riktigt när den kommer.
E "grön" på detta med xbox, psp och chip så var snälla mot mig
Nån som vill skänka mig en ps3?
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Frågan är ju vilka firmwareversioner som öht fungerar i den nya psp:n
Troligen krävs en helt ny custom firmware baserad på den nya psp:ns officiella firmware, inte säkert de befintliga kommer fungera alls.
Och om inte gamla hederliga 1.5 fungerar så krävs ju lite nya metoder då alla installers av custom firmware utgår från antingen 1.5 eller en annan custom firmware.
Och slutligen krävs en möjlighet att köra egen kod via antingen pandoras battery/liknande eller en bugg i ett spel som t.ex. gta eller lumines som utnyttjas till befintliga psp upp till firmware version 3.5
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Någonting säger mig att slim kommer ha lite hemliga blockeringar i sig.
Någon gång kommer nog svaret på alla frågor, någon gång efter releasen
Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
tråkigt att det inte finns vita i sverige bara svarta, köper nog en vit på Ebay
Svart e mycke snyggare
jag har en amatörteori som säger att nuvarande firmwares inte kommer att fungera på psp slim om det ens skulle gå att lägga in dom med dagens metoder, vilket det knappast troligen gör. ändå tror jag att det kommer lösas inom en snar framtid för det känns som om dom som knäckte gamla PSP:n nöjde sig med nuvarande exploits och inte brytt sig om att hitta någon ny (ännu). eller? jag ska i alla fall beställa en NU xD
Version 3.60
Vad är den senaste till PSP? innan idag?
/johan
Den senaste officiella som kom med PSP Light.
//Johan
alright, svarta PSP Slim har börjat skickas ut till svenska hushåll, jag är en av dom som snällt får vänta på att posten levererar en hem till mig. skulle va najs om man fick upp en klistrad tråd som förklarar kortfattat hur det ligger till med vanliga PSPn i dagsläget. kan man downgradea v3.60? som sagt innan så tror jag ju inte att gamla v3.60 är densamma som Slim v3.60, men det vore ju najs att veta ifall det i dagsläget är hopplöst för dom som sitter med relativt nya (vanliga) PSPs.
En grabb som kallar sig Mathieluh har lyckats dumpa 3.60 med hjälp av ingen mindre än Dark Alex. Kul va?
Nu kanske vi kan förvänta oss lite utveckling vad gäller Custom Firmware för PSP Slim.
Lyckas dem så köper jag mig en liten piano svarting som man kan matcha PS3an med.
Länk till atrikeln: http://pspupdates.qj.net/Homebrew-de.../49/aid/101850
Glada nyheter
Custom Firmware 3.60-M33 (for PSP Slim) Coming Soon!
Posted by greg
Now might be a good opportunity to run out and pick up the new PSP Slim? According to Team M33 they are preparing the release of custom firmware 3.60 M33 ? not for us old fat PSP folk, no no ? for the new sexy PSP Slim owners!
I?m not certain how it?s accomplished yet, but I trust their word. I?d only suspect someone has managed to get Pandora?s Battery working? Perhaps it?s something else, a typo or grammatical error? Who knows? Either way ? check back ?soon.?
- source: Team M33
/ Pendragon
Glada..? Vi med tjockisarna då?
Tja jag har 4 Tjocka men ser fram enot en smal med
Dock är en av mina tjockisar lite skadad "Displayen är krossad" så har någon bytt sin skärm pg.av att den hade pixelfel o vill kränga en display med lite döda pixlar på så kan jag väcka den till liv o göra en frankenstein av den o modda med lysdioder o skit o ha den som skräptestenhet o se om man får fast lite extra analogspakar o kameror får de höra av sig
/ Pendragon
Jo men jag menar för oss som inte kan/tänker skaffa spinkisen...
Det är väll ingen skillnad
Det kommer ju komma uppdateringar för den gamla ett bra tag till och sen har jag sett vissa speaffärer som erbjuder 1000 kr i inbyte om man köper den Slimmade.
Kanske ett försök av sony att få bort alla tjocka goa enheter som kan köra hemkokt från marknaden *skratt*
Jag petsonligen kommer bara köpa en Slim om det går att köra hemkokt på den, TV-ut är inte annars en så stor motivationsfaktor för mig om jag inte kan köra hemkok
/ Pendragon
/ Pendragon
Hämtade min PsP Slim idag, jihuuu tänkte jag, nu ska man spela på tv´n.
Men nej nej ingen kabel följer med.
Ringde runt en massa spelbutiker med mera, finns ingen säger dom.
Jahhap ringde sony dom säger att det varken finns och att dom har ingen release datum på den heller
Det e lite pissigt..
som att lansera en tv utan fjärrkontroll det e lite sjukt ..
aja sen envisade jag mig lite och gick och köpte en Dv-kamera kabel (3,5mm) som går att koppla till tv´n, men nej nej ingen bild ändå. Så den har något att göra även med fjärr styrnings kontakten med, antar jag.
så man får väll vänta tills kabeln lanseras någon gång i framtiden i jul kanske eller 2010 vem vet.
Faan vad sur man blir på Sony.
säg till om ni hittar en kabel till mig..
så vänta med att köpa Slim tills kabeln släpps
Last edited by Pendragon; 2007-09-10 at 16:57.
/ Pendragon
weee håller tummarna på det.
/ Pendragon
Så nu har dom Hackat det, bara att börja pilla lite nu då.
äh gör det imon...
Nu kan du köpa din Slim Pendragon
Bookmarks