Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Problem med läsning

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Exclamation Problem med läsning

    Hej, fick äntligen provat mitt wii med wiikey installerat som jag köpt av er (efter att ha väntat en vecka på en sensorbar som ni glömde skicka med ) men kan inte få den att läsa brända spel. Wii sports funkar utmärkt, har inte fått någon setup disc jag laddat ner att fungera heller.

    Alla spel jag provat att bränna har varit PAL samt funnits med i tråden över fungerande spel och nerladdade ifrån en populär private torrent tracker där dom har funkat för andra.

    Har provat 4 sorters media;
    - Verbatim DVD+R
    - TDK DVD-R
    - FujiFilm DVD+R
    - FujiFilm DVD-R

    Har dessutom provat alla de ovanstående media på 2 olika brännare;
    - Pioneer DVR-111D med hackad firmware som jag läste om här på psxcare
    - NEC-3500AG

    Bägge brännarna har korrekta inställningar gällande booktype osv. Har provat bränna i olika hastigheter (2x upp till 8x) samt olika bränningsprogram (Nero och Imgburn).

    Är det Wiikey Original ni skickar med i era Wii's? Har läst något om att det skall vara problem med Wiikey clone med 3.0 uppdateringen.

    Har fått slut på idéer och vet inte vad jag skall göra härnäst, är ju sjukt sugen på att spela . Provar ni dom inte innan ni skickar iväg dom? Kanske var kass från början isåfall.

    MVH

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Skulle tro att du kanske måste köra configdisken. Och en som fungerar för 3.0 finns. Men lite strulig att hitta...

    Sök på "wiikey +config +1.2b"

    http://forums.maxconsole.net/showthread.php?p=640829

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Provade precis den du pastade där och samma problem som innan. Har provat ett par olika sånna discs också som folk skrivit att skall fungera med 3.0E. Har även provat gamla config discs.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Du behöver inte köra någon konfig disk eller liknande. Personligen rekomenderar jag att inte köra någon som uppdaterar din wii till någon annan version än den vanliga. Själv uppdaterar jag bara wiin genom spel när de frågar efter det.

    Visst kan alla göra fel, men ska jag vara ärlig så tror jag felet ligger hos dig. Är du 100% säker på att spelet du bränt fungerar? varför tar du inte skivan och testar hos en kompis eller testar någons annnans spel och provar i din wii.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    17
    skaffa glasögon så blir det lättare att läsa.. eller skicka tillbaka den konsollen

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av kungsvensson Visa Inlägg
    Du behöver inte köra någon konfig disk eller liknande. Personligen rekomenderar jag att inte köra någon som uppdaterar din wii till någon annan version än den vanliga. Själv uppdaterar jag bara wiin genom spel när de frågar efter det.

    Visst kan alla göra fel, men ska jag vara ärlig så tror jag felet ligger hos dig. Är du 100% säker på att spelet du bränt fungerar? varför tar du inte skivan och testar hos en kompis eller testar någons annnans spel och provar i din wii.
    Vart har jag skrivit att jag uppdaterat mitt wii från något annat än det "vanliga"? Uppdaterade ifrån wii menyn till 3.0E. Förstår inte hur du kan tro att det är mitt fel, har du ens läst vad jag provat? Har ingen möjlighet att prova i nån annan wii tyvärr

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    18
    Har men en ovänlig ton i sina inlägg blir man oftast bemött med en ovänlig ton i svaren. Jag förstår dock din frutstration. onekligen verkar det vara nått strul med chippet.

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Var verkligen inte meningen att ha en ovänlig ton om det verkade så.. är bara trött på allt meck och mas... Efter att ha väntat en vecka på att få själva sensorbaren så funkar det inte ens då heller Efter att spenderat hela dagen med detta så tror jag inte jag gjort något fel men om nån har någon idé så är det uppskattat, undviker ju gärna att skicka tillbaks den

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Fungerade verkligen inte 1.2b configdisken för dig? I länken som är på sidan finns en några poster ner som fungerar.

    Kollade du så att du gör en PAL disc. Och sen bränner ut på ett bra media i 2x läge. SÅ ska det enligt mig fungera... Att boota den i varje fall. Sen väl där inne så bläddrar du med reset knappen. Samt väljer med att hålla inne resetknappen...

    Kolla på 1.2b config disk....

    Skulle kört 3x diskspeed och regionoverride i configen där... Testa om spelen sen...


    Hoppas det löser sig för dig...

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Japp har redan provat det där Bjerlk utan lycka dock. Varenda skiva jag bränt (och tro mig det är måånga nu ) så står det unable to read disc, inte ens en liten hint av att den läser dom tyvärr

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Även med 1.2b config disken?
    Den som 3.0 klarar av att boota...

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Kan hålla med dig om att det låter märkligt att det inte fungerar. Jag är bara en lekman som dig själv. Jag har inte chippat min wii själv men om du verkligen är desperat så kanske ett tips är att försöka öppna wii konsolen och titta på chippet. typ om det är någon lödning som inte sitter som den ska osv. Annars är nog det bästa tipset ändå att skicka tillbaka den till psxcare eftersom du har garanti på att det ska fungera och de ,måste laga den gratis till dig. Jag menar om du har bränt på så många olika sätt, olika spel, och satt dig in i så mycket så att det med all sannolik ska fungera med kopierade spel så måse du nog tyvärr acceptera att det är något fel på chippet eller lödningen att det inte fungerar.

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av kungsvensson Visa Inlägg
    Kan hålla med dig om att det låter märkligt att det inte fungerar. Jag är bara en lekman som dig själv. Jag har inte chippat min wii själv men om du verkligen är desperat så kanske ett tips är att försöka öppna wii konsolen och titta på chippet. typ om det är någon lödning som inte sitter som den ska osv. Annars är nog det bästa tipset ändå att skicka tillbaka den till psxcare eftersom du har garanti på att det ska fungera och de ,måste laga den gratis till dig. Jag menar om du har bränt på så många olika sätt, olika spel, och satt dig in i så mycket så att det med all sannolik ska fungera med kopierade spel så måse du nog tyvärr acceptera att det är något fel på chippet eller lödningen att det inte fungerar.


    jag tror INTE du ska öppna konsollen och pilla själv... tror itne psxcare tar på ssig ansvar om man har mekat själv efteråt.. ta inte heller bort psxcare klistermärket.. skicka in den helt enkelt... enda utvägen...

  14. #14
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    har tyvärr inte tid att läsa hela forumet... hoppas inte jag skriver en dublett...

    men testa att nollställa din wii... (kom ihåg att ta backup på dina save filer samt miis) Jag tror att den gör en kalibrering av lasern när du gör det...

    Det hjälpte iaf för mig!

    hade och lycka till

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av fetjesus Visa Inlägg
    har tyvärr inte tid att läsa hela forumet... hoppas inte jag skriver en dublett...

    men testa att nollställa din wii... (kom ihåg att ta backup på dina save filer samt miis) Jag tror att den gör en kalibrering av lasern när du gör det...

    Det hjälpte iaf för mig!

    hade och lycka till
    Hur nollställer man sitt Wii?

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Lecter Visa Inlägg
    Hur nollställer man sitt Wii?
    exakt samma problem med att jag testat 4 olika skivfabrikat och den vill inte starta spelen...tex Zelda o Tiger Woods 08, som båd ae ISOs och ska funka enligt 100tals inlägg....

    på 2 disktyper får jag upp spelikonen i menyn, men sen fryser Wii'et där den visar hur man ska konnekta remoten med controllerns.....

    så :

    1) testar ni på psxcare m ett par homebrew, att den funkar, innan ni lämnar ut den ? (det måste ju vara nån tiondels procent av chippen som e kassa vid leverens till er....eller ?) om inte, kan jag komma in o testa nåt av era på mitt Wii ? har inga 38 åriga kompisar som har chippat

    2) hur provar jag med en nollställning ?

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi testar alla wii före och efter dom chippas. Du är välkommen in så testar vi igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi testar alla wii före och efter dom chippas. Du är välkommen in så testar vi igen.
    hello

    ok, det känns tryggt . ska jobba under helgen o se om det blir nån förbättring...annars kommer jag över bron till veckan

    kan du säga exakt med VAD ni testade nu...? release/dvd fabrikat ?

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Hade visst glömt att skriva hur det gick, slutade med att jag fick skicka tillbaks wii't till psxcare så dom kunde kolla upp den. Skickade med ett par skivor jag bränt så dom kunde se ifall jag bränt på fel sätt men det var en lödning som hade lossnat. Det kan tydligen hända i frakten eller nått sånt tolka jag det som =)

    Med nollställa wii't så antar jag att det menas fabriksinställa den i menyerna... detta provade jag men hjälpte mig ingenting. Glöm inte att spara Mii's och save data på ett minneskort innan du gör det bara =)

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Skelfster Visa Inlägg
    Hade visst glömt att skriva hur det gick, slutade med att jag fick skicka tillbaks wii't till psxcare så dom kunde kolla upp den. Skickade med ett par skivor jag bränt så dom kunde se ifall jag bränt på fel sätt men det var en lödning som hade lossnat. Det kan tydligen hända i frakten eller nått sånt tolka jag det som =)

    Med nollställa wii't så antar jag att det menas fabriksinställa den i menyerna... detta provade jag men hjälpte mig ingenting. Glöm inte att spara Mii's och save data på ett minneskort innan du gör det bara =)

    ok, jag hade ingen frakt på mitt, hämtadee själv

    men...exakt vad testar ni med...............?

  21. #21
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    http://forums.lovingwii.com/m o d-c ...e-how-fix.html

    jag följde denna guide och det funkade utmärkt, installerade dock ett wiikey clone och inte ett orginal.

    m o d-c h i p <- ska sitta ihop, blev censurerat när jag postade första gången.
    Last edited by tOPO; 2007-09-23 at 06:42.

Liknande diskussioner

  1. Problem med Wii med avkapta ben
    By Nerus in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-28, 12:14
  2. Jätteskumt problem med HDAdvance/FFXII
    By kungmidas in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 09:33
  3. Problem med koppla projje via komponent.
    By mumintrollet in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 16:27
  4. Problem med Tony_Hawks_American_Wasteland_PAL_PROPER_XBOX360-SLV
    By Clifton82 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 02:35
  5. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •