Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Kommande sportspel

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18

Kommande sportspel

Jag såg att top spin ska komma till wii (2008 Q1, om jag minns rätt).
    Top Spin va ett riktigt roligt spel på xbox:n iaf så jag har riktigt höga förväntningar på det.

Även Pro Evolution Soccer skulle komma vad jag förstod det som. Bästa fotbollsspelet!

Sen hoppas jag på att det ska komma något Sommar Olympic/Vinter Olympic spel.

Någon som har koll på några roliga sportspels releaser?

Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av mmjepp Visa Inlägg
    Jag såg att top spin ska komma till wii (2008 Q1, om jag minns rätt).
    Top Spin va ett riktigt roligt spel på xbox:n iaf så jag har riktigt höga förväntningar på det.

Även Pro Evolution Soccer skulle komma vad jag förstod det som. Bästa fotbollsspelet!

Sen hoppas jag på att det ska komma något Sommar Olympic/Vinter Olympic spel.

Någon som har koll på några roliga sportspels releaser?
    Sonic & Mario Olympic, Fifa, Pingis, bowling och NHL är väll några av alla spel

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av glericus Visa Inlägg
    Sonic & Mario Olympic, Fifa, Pingis, bowling och NHL är väll några av alla spel
    Vart har du läst att NHL ska komma?

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Pingis låter skojj!

Låter bra, bowlingen kommer vel snart ut på pal.

Sett att den finns som NTSC om jag inte minns fel!?

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    Tyvärr så är det mycket sämre än wiisports bowling...

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
    Tyvärr så är det mycket sämre än wiisports bowling...
    Jasså? Trist jag som trodde att det skulle bli bättre när det var ett renodlat bowling spel!!

trist

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    Dom har ju lagt in an sidobild just som du ska rulla iväg klotet. Där blir det ett "vanligt" klick klick i en gauge(mätare) för styrkan av rullen....

Hela det komceptet förstör ju Wii känslan. Blir ju bara ett vanligt bowling som på dator eller annan konsoll. Finns ingen ide att köpa det i min mening... Knappt ens tanka...

Registrerade
    May 2007
    Från
    Karlstad
    Respekt
    18
    Redan sagts men de spel som man bör ha höga förväntningar på är i alla fall enligt mig:

1) Top Spin 3. Orginal Top Spin är världens genom tiderna bästa tennisspel och om inte också det bästa sportspelet någonsin så i alla fall väldigt nära. Kombinera det med Wii-remoten, ett fulländat onlineläge och alla fans jorden över som själva skapade det underbara Top Sin Tour för några år sedan på Xbox Live och vi borde ha en vinnare.

Möjliga minus: De slopar onlineläge eftersom att Nintendo lyckats såsa för mycket med det hela och inte fått det att bli ens nära Live i funktionalitet och utförande. Svängandet med wiimoten visar sig för svårt att göra tillräckligt bra för att få den enorma känsla som fanns i orginalet, så det slutar med en massa partymodes istället. De skiter i grafiken och fattar inte att Wii är en bra mycket kraftigare maskin än PS 2.

2) Table Tennis. Spelet på 360 var överraskande bra och som koncept känns det klippt och skuret för Wii.

Möjliga minus: Se Top Spin 3.

3) Pro Evolution Soccer. Världens bästa fotbollsserie har aldrig varit lika mycket yta som känsla och det gör att Wii borde kunna vara perfekt för serien. Ser iofs inga särskilda fördelar med Wiimoten i ett fotbollsspel, men jag är inte spelutvecklare på högsta nivå och därför får man kanske hoppas att de vet vad de gör. Wii connect 24 hoppas jag är en självklarhet och jag hoppas att alla modning/patchnings möjligheter som funnits till spelen på Ps2 och Xbox kommer att fungera också här så att vi får riktiga lag, ligor och spelare.

Möjliga Minus: Grafiken kommer att vara viktigare här än vad den varit tidigare inom dessa spel och det är egentligen inte så mycket pga Wii som de andra maskinerna. Vi kan förvänta oss att spelet kommer att vara snyggt som fan på 360 och Ps3, och eftersom att Wiiremoten inte känns helt unik och behövande i detta spel så vet jag inte vart Wiiversionen ska hämta in försrpnget till de andra. Det kommer aldrig att bli lika snyggt, men jag vill inte känna det som att jag sitter och spelar den blekaste kopian av ett bra spel. Troligen kommer jag att köpa det till 360, men Wiiägare borde ändå se fram emot ett enormt bra fotbollsspel.

Mindre förväntansfulla spel är alla EA enligt mig. Jag spelade Madden en del nu, men meh... Jag vet inte, känns som om det blir för mycket party och för lite seriöshet i alla deras nya installationer (NBA, FIFA och Madden).

/Borka

Liknande diskussioner

1. Kommande spel..!
    By freddyc in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 14:31
  2. Nästa kommande spel (DATUM)?
    By coolcool in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2007-01-20, 20:57
  3. Sportspel
    By net in forum Playstation - spelfrågor
    Senaste inlägg: 2004-07-09, 16:14

Bookmarks