Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: x-clamp delar

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    20

x-clamp delar

Någon som gjort detta ingrepp på sin xbox kanske kan berätta vad det är för delar man behöver och vart man kan köpa dem, skruvar mm. Försökt leta i forumet utan att hitta något ordentligt svar.
    Sitter just nu med min xbox i 1000 delar så allt som fattas är delar att sätta ihop den med igen,
    Tack på förhand.

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    http://rbjtech.bulldoghome.com/pages...com/XClamp.htm
    bra guide.
    delarna finns på clasan t.ex. eller välsorterad bygghandel. tror det är m4 bultar och muttrar samt fjäderbrickor jag körde med funka prima.
    PS3 US version, XBOX 360 /Hitachi drive, och alla nintendo konsoller

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Det är M5 skruvar, se till så inte "hatten" är för tjock då måste man borra hål i bakplåten..
    Ja körde med vanliga brickor istället för fjäderbrickor, tror de va 2st närmast cpu/gpu och en utanför men det beror lite på tjockleken..

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    20
    Ok. Blir spännande att se om jag får det att fungera. Får ta med mig listan till någon verktygshandel och se vad jag får ihop.

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    20
    Fördömt att hitta nylonbrickorna. Någon som vet vart de kan inhandlas? Letat igenom hela stan idag.

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    ingen aning, ja körde som sagt med helt vanliga brickor istället...
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    20
    Detfungerade faktiskt, Enda problemet är att färgerna har blivit konstiga, Verkar vara glapp i kontakten.

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    0
    Alright, då var det min tur att försöka mig på detta, men jag är fortfarande lite osäker på vilka skruvar jag behöver. Jag vill gärna slippa borra, men det går nog att fixa om det skulle behövas.

Något på den här sidan kanske?
    http://www.clasohlson.se/Product/Cat...&collapse=true

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    20
    Jag borrade inte.satte 10mm m5 skriv genom modekortet och in i kylflänsen, Tog en bricka på varje sida om modekortet och det fungera aldeles utmärkt,Fick tillbaks färgerna också,Var jag som inte fått in sladden ordentligt.

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    0

jag är lat

Skulle någon kunna vara vänlig och lägga upp artikelnummer hos någon av våra verktygsaffärer, för de delar som behövs? Verkar ju vara en del som är ute efter detta.

Tack på förhand

Liknande diskussioner

1. Xbox Delar säljes
    By Allmostbiff in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-12-03, 10:38
  2. Xbox säljes i delar!
    By nrowa in forum Annonser/SPAM
    Senaste inlägg: 2004-10-02, 17:12
  3. xbox i delar säljes
    By lattjo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-05-13, 20:49

Bookmarks