Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Går det att köra Pimpstreamer utan Accespunkt?

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18

Går det att köra Pimpstreamer utan Accespunkt?

Hej, jag undrar om någon vet om man kan köra Pimpstreamer direkt mellan dator och psp utan en accespunkt. misstänker att det inte funkar men om det går skulle jag vara tacksam att få veta hur!

Tacksam för svar!

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Du kan skaffa en wifi mojäng som fungerar som en accesspoint. De finns kanske hos psxcare.com eller hallen som blir stjärnor när man skriver det i forumet.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Du kan skaffa en wifi mojäng som fungerar som en accesspoint. De finns kanske hos psxcare.com eller hallen som blir stjärnor när man skriver det i forumet.
    VLC och Streaming har jag hört skall fungera med Pimp.
    Googla o du skall finna

Eller använd sökfunktioner
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Köp en billig router, kostar inte många hundralappar ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Tack, vad var det där med VLC? Jo, altså, jag har en router hemma, så där borde det väl inte vara några problem. Men man är ju inte alltid hemma Och det kan ju vara trevligt att kunna använda det utanför hemmet. Och routern vill man ju inte packa ner och släpa med sej gämt.

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    VLC är för att fjärrstyra din dator via PSP (Finns även till de flesta OS), och jadu behöver an access punkt men pröva och ladda ner wifi sniffer och leta efter ett öppet nätverk där du kan komma åt nätet, är inte olagligt än vad jag vet ... Men då kommer ett annat problem in i bilden och det är att Pimp streamer inte funkar med DHCP men förmodar det är löst sen jag sist körde det ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    VLC är för att fjärrstyra din dator via PSP (Finns även till de flesta OS), och jadu behöver an access punkt men pröva och ladda ner wifi sniffer och leta efter ett öppet nätverk där du kan komma åt nätet, är inte olagligt än vad jag vet ... Men då kommer ett annat problem in i bilden och det är att Pimp streamer inte funkar med DHCP men förmodar det är löst sen jag sist körde det ...
    Den VLC jag tänkte på var "Video Lan Codec" Mediauppspelaren för PC framtagen av Scene folk

Den klarar av att Streama media och PimpStreamer skall ju kunna snappa upp det har jag Sett/Läst/Hört.

Dock har jag inte provat det då jag gör annat med min PSP än att lyssna musik på den eller titta på film
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Verkar som att jag har rett ut den här saken nu.

Vissa trådlösa nätverkskort kan "agera" Accespunkt och då går det ju bra att streama direkt från pcn till PSPn. Dock verkar det inte som att mitt nätverkskort stödjer det. Laddade hem senaste drivrutinerna men det fanns inte nån sån funktion.

Annars finner man det under fliken avancerat på när man klickar på nätverkskortet i Enheteshanteraren.

Kanske kan vara kul att veta om nån annan läser den här tråden och kanske hans kort har stöd Accespunkt funktionen.

Tack för svaren

// Frizzby

Liknande diskussioner

1. Överföra HD-spel via nätverk till PS2
    By slicstik in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2006-03-04, 12:48
  2. HDAdv -> DMS4 el. Matrix?
    By SolidSnake in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2004-11-15, 01:34
  3. Går det att starta en bränd skiva utan chip?
    By torstenius in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-02-21, 19:06
  4. Flasha TCOP ?
    By WebWolf in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-02-06, 14:06
  5. går det att bränna .bin filer utan .cue??
    By Sonik in forum Playstation - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-07-04, 22:38

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner