Visar resultat 1 till 26 av 26

Diskussion: Upp sen ner?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Upp sen ner?

    Tjenare,
    nybörjare utan dess like, fick min PSP idag och försöker läsa mig innantill hur jag skall få det här att fungera. Har en tendens att tänka logiskt men natagligen missar jag något...
    Sitter med FW 3.03 och en Lumines skiva, ingen bra komination men min tanke var då... kan man inte bara uppgradera sin 3.03 till 3.50 och sen använda Lumines kivan för att nergradera till 1.5?

    Hmmmm.... eller?

    //BC

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Jag kommer inte ihåg vilken firmware det var med lumnies skivan.
    Jag antar att det skulle gå, men chansa inte vänta hällre på att Pendragon eller Hansi svarar, de är bäst på allt sådant
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Jag kommer inte ihåg vilken firmware det var med lumnies skivan.
    Jag antar att det skulle gå, men chansa inte vänta hällre på att Pendragon eller Hansi svarar, de är bäst på allt sådant
    Lumines är kompatibelt med Max 3.50 allt annat över det på gamla PSPn kör man Pandora tricket på

    Edit: Sorry skrev Mas men skulle skrivit MAX
    Last edited by Pendragon; 2007-09-07 at 11:01.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Hejsan,
    tack för snabba svar.
    Rekommenderar du att jag använder Pandora-tricket? Eller missuppfattade jag nu?

    //BC

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Kör med Luminens annars måste du modifiera ditt batteri och det är lite onödigt jobb ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Vilket ju tar oss tillbaka till den ursprungliga frågan...

    Kan jag uppgradera till 3.50 för att sen använda Lumines-skivan till nedgradering? För Lumines fixar väl knappast direkt till 1.5?

    //BC

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Jo det kan den
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Antar att du editerat posten... fick nåt annat i mailen nämligen

    Hmmm.... kunde inte utläsa om det skulle gå i Pendragons post nämligen, men tack, jag gör väl ett försök med 3.03 och Lumines skivan då...

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18
    Uppgrader till 3.50, absolut inte högre, kör sedan med Lumines skivan för att nedgradera till 1.50.

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av erariwn Visa Inlägg
    Uppgrader till 3.50, absolut inte högre, kör sedan med Lumines skivan för att nedgradera till 1.50.
    Det går att nergradera ALLA firmwares.
    Men det behövs lite extragrejjor.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Det går att nergradera ALLA firmwares.
    Men det behövs lite extragrejjor.
    Sant, men vill man använda Lumines varianten så får man inte gå över 3.50

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av BigChill Visa Inlägg
    Tjenare,
    nybörjare utan dess like, fick min PSP idag och försöker läsa mig innantill hur jag skall få det här att fungera. Har en tendens att tänka logiskt men natagligen missar jag något...
    Sitter med FW 3.03 och en Lumines skiva, ingen bra komination men min tanke var då... kan man inte bara uppgradera sin 3.03 till 3.50 och sen använda Lumines kivan för att nergradera till 1.5?

    Hmmmm.... eller?

    //BC
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Jag kommer inte ihåg vilken firmware det var med lumnies skivan.
    Jag antar att det skulle gå, men chansa inte vänta hällre på att Pendragon eller Hansi svarar, de är bäst på allt sådant

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Lumines är kompatibelt med Max 3.50 allt annat över det på gamla PSPn kör man Pandora tricket på

    Edit: Sorry skrev Mas men skulle skrivit MAX
    Citat Original inlägg av BigChill Visa Inlägg
    Antar att du editerat posten... fick nåt annat i mailen nämligen

    Hmmm.... kunde inte utläsa om det skulle gå i Pendragons post nämligen, men tack, jag gör väl ett försök med 3.03 och Lumines skivan då...
    Nej jag var väll lite otydlig o såg att jag skrev Mas då jag menade Max

    Med Lumines kan man nedgradera till 1.50 från en officiell Firmware som max får vara 3.50. *Man uppgraderar till 3.50 sen kör man Luminestricket*

    Allt över 3.50 får man köra Pandora tricket på.
    *Har man klantat sig o kört in officiella 3.52 får man köra Pandora tricket för att komma ned till en modifierad 1.50 Light o från den kan man kasta in 3.52 M33 Custom Firmware*

    Tyckte jag annars var rätt tydlig. *om man nu följer hela diskussionen o ser Quotes och frågor innan.
    Last edited by Pendragon; 2007-09-07 at 11:08.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Helt rätt Pendragon, när jag nu läser ditt inlägg med max istället så dumförklarar jag mig själv lite. Ny som man är tolkade jag nog MAS som någon Custom Firmware beteckning eller nåt, och då blev hela meningen otolkbar... sjukt att det kan hänga på en bokstav. Sorry. Tack för grymma svar, ikväll är det dax!

    //BC

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av BigChill Visa Inlägg
    Helt rätt Pendragon, när jag nu läser ditt inlägg med max istället så dumförklarar jag mig själv lite. Ny som man är tolkade jag nog MAS som någon Custom Firmware beteckning eller nåt, och då blev hela meningen otolkbar... sjukt att det kan hänga på en bokstav. Sorry. Tack för grymma svar, ikväll är det dax!

    //BC
    *skratt*
    Ja det är inte lätt ibland när inte fingrarna hänger med riktigt
    Jag brukar rättta mig själv men ibalnd går det undan, kul att det löste sig och lycka till med nedgraderingen.

    Skulle det mot all för modan skita sig så kan man alltid återställa sin PSP om man har en snäll kompis som redan kör Custom med Pandora tricket o ett minneskort. Glöm bara inta ett ta en backup av Batteriets ID genom att trycka Triangel innan du flashar om det till ett JigKick
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Oj tjena, där var det gott om fackspråk
    Du får tänka på att jag e en newbie... skall läsa den posten ikväll efter mitt försök så kanske det ringer någon klocka
    Återkommer med resultat, förhoppningsvis lyckade såna...

    //BC

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Alright, nergradering gick oväntat smärtfritt... så nu är jag tillbaka med fler dumma frågor... Sitter nu med ett 1.50 PSP, vad kan jag göra nu? Är det riskfritt att uppgradera till M33 FWs och kan jag då spela ISOs från minneskort? Vad innebär en uppgradering till Custom FWs? Blir man av med funktioner (riktigt dum fråga men jag vill bara vara säker...)?

    Kan jag formatera om Minnekortet efter uppgraderingen nu? Man vill ju inte klanta sig när man vill dra igång en session Lumines... eller?

    //BC

  17. #17
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Det är bara att köra igång med uppgraderingen (läs nfos ordentligt), sen förlorar du inga funktioner snarare får du fler ... Och du bör formatera kortet efter uppgraderingen till cfw ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Fan vad coolt! Så om jag lägger på 3.52 M33 Firmware (är den att rekommendera?) och lite updates (skall man ta updates 1, 2, 3 och sen 4 eller kan man hoppa till 4 direkt?) så är det inga problem att byta Firmware vid senare tillfälle? Till annan custom alltså...

    Sorry för så många dumma frågor, har mest meckat med upp/nergradering och custom OSes till Windows Mobile och mobiler, så detta är lite nytt...

    //BC

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av BigChill Visa Inlägg
    Fan vad coolt! Så om jag lägger på 3.52 M33 Firmware (är den att rekommendera?) och lite updates (skall man ta updates 1, 2, 3 och sen 4 eller kan man hoppa till 4 direkt?) så är det inga problem att byta Firmware vid senare tillfälle? Till annan custom alltså...

    Sorry för så många dumma frågor, har mest meckat med upp/nergradering och custom OSes till Windows Mobile och mobiler, så detta är lite nytt...

    //BC
    Du kan ju uppdatera den till 4 om du vill men det är inte nödvändigt om du inte får några problem. Är dock itne säker på om det måste göras i en speciell ordning.
    Tanka ner den senaste och läs readme'n

    Du kan byta custom fw, du kan t.o.m nergradera tillbaka till 1.50.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Fan, ni e så grymma på att svara på frågor... börjar känna frustration, vill ju inte sabba maskinen... har testat efter readme:n i M33 downloaden och sen testade jag även en 3.40 OE-A uppdatering och båda 2 visar en Corrupted Data som nummer 2 i listan på PSP:n. Är nåt galt? Skall man ändå köra Permanent Patcher eller 3.40 OE-A Firmware Install?

    //BC

  21. #21
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Tjena igen, jag drog på bara och sitter nu med fw 3.52v4... med en "sisita" fråga ... Om man vill enable Flash och WMA är det bara att göra det över nätet då eller åker man på nån skit då? Kan man göra det på annat sätt?

    Tack alla för era snabba svar genom detta, det uppskattas!

    //BC

  22. #22
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    man kan göra det i Recoverymenyn med (håll inne R när du startar ditt PSP)
    PSP 3.71 M33-2 4GB Memory Stick Pro Duo

  23. #23
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av BigChill Visa Inlägg
    Fan, ni e så grymma på att svara på frågor... börjar känna frustration, vill ju inte sabba maskinen... har testat efter readme:n i M33 downloaden och sen testade jag även en 3.40 OE-A uppdatering och båda 2 visar en Corrupted Data som nummer 2 i listan på PSP:n. Är nåt galt? Skall man ändå köra Permanent Patcher eller 3.40 OE-A Firmware Install?

    //BC
    Corrupted data är inget o bry dig om.
    Du kan få så att corrupted data iconer itne syns genom att gå in i recovery (håll nere R när du startar psp'n)
    Väl därinne går du in på "Configuration ->"
    Där ska det finnas ett alternativ som heter "Hide corrupted icons (currentlty: Disabled) sätt den som enabled genom att trycka på den.

    Citat Original inlägg av BigChill Visa Inlägg
    Tjena igen, jag drog på bara och sitter nu med fw 3.52v4... med en "sisita" fråga ... Om man vill enable Flash och WMA är det bara att göra det över nätet då eller åker man på nån skit då? Kan man göra det på annat sätt?

    Tack alla för era snabba svar genom detta, det uppskattas!

    //BC
    För att fixa flash och wma stöd trycker du på "Back" en gång så du hamnar i recoveryns startsida.
    Gå ner nästlängstner till ett altervativ som heter "Registry hacks ->"
    Därinne trycker du på "Activate WMA" och "Activate Flash Player"
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  24. #24
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    3.52 M33-4 Rokkar så hårt
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  25. #25
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    3.52 M33-4 Rokkar så hårt
    Vad är det för skillnad mellan m33-1 och m33-4?
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  26. #26
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Vad är det för skillnad mellan m33-1 och m33-4?
    Skillnaderna står i Readme.en filen man får med då man laddar ned updaten

    3.52 M33
    Description:
    Team M33's custom 3.52 firmware. Based on Sony's official 3.52 update, M33 includes:
    Now uses 3.52
    M33 NO-UMD: fixed problem with Simple 2500 Series Portable, The IQ Cube
    Fix a bug which made Go!Cam, GPS and sceKernelLoadExecVSH* not work in game mode.
    PSN downloaded PSX games support wasn't working in 3.51 M33 (didn't work in latest OE's either). Now it is working again. If an original PSN game still doesn't work, we recommend to delete files KEYS.BIN if exists, and copy the game again from ps3 to psp.
    3.52 M33-2
    Description:
    Team M33's 3.52 custom firmware update #2 (3.52 M33-2). See readme.en for install and additional release notes.

    3.52 M33-2 changes:
    Document.dat of psx games were broken due to some important changes in popsman.prx and now is fixed. Plus, now document.dat does not need the same gameid as game which is played.
    The compatibility issue with irshell loading psx games in usbhost/nethost has been solved.
    Changes in recovery:
    Removed the advanced config option "use isofs on UMD inserted", as it is not useful now.
    Added "Format flash1 and restore settings" in Advanced.
    Added speeds 20 and 100.
    When in usb mode inside recovery, it is impossible to turn PSP off.
    The chineses and korean languages did not work in XMB, because they crashed homebrew and recovery. The issue has been fixed, but korean font is not there, so you need to take it with psardumper from official updater, and put it in flash0:/font/kr0.pgf.
    M33 driver: fixed SBK07, now it work.
    3.52 M33-3
    Description:
    Team M33's custom firmware update #3 -- 3.52 M33-3!

    M33-3 changes:
    Added more speeds: 75 and 133.
    Added flash2 and flash3 usb to recovery
    Added a setting in recovery to change the usb device to which XMB will connect.
    Added "vshmenu", which is a menu that will appear when HOME is pressed in the XMB. It will interfere with existing XMB plugins that use HOME, so it can be disabled in recovery.
    Added umd video iso support. The umd video isos are playes using vshmenu. Video isos go in /ISO/VIDEO folder. They require an UMD inserted because NO-UMD does not work.
    M33-3 popsloader changes:
    Support for 3.30 firmware. Instructions are same as in previous release, except 3.30 firmware did not have libpspvmc.prx, so just ignore that file.
    Warning: There is an incompatibility between 3.30 savedata and later ones. If a savedata exists from 3.40+, the emulator will freeze.
    Some notes about the usage of vshmenu, and umd video isos:
    vshmenu cannot be loaded when the browser is active. If you exit the browser, the firmware will still keep it in memory until you enter other area of xmb, until you do so, you will not be able to access vshmenu again either.
    video isos and the game isos show in xmb use the same core. Due to this, when you enter in game menu and there is some iso, if a video iso was currently mounted, it will automatically be unmounted.
    cso format is not supported for video isos.
    UMD audio isos are theoretically supported, but not tested. They go to /ISO/VIDEO.
    3.52 M33-4
    Description:
    Team M33's custom firmware update #3 -- 3.52 M33-3!

    M33-3 changes:
    Added more speeds: 75 and 133.
    Added flash2 and flash3 usb to recovery
    Added a setting in recovery to change the usb device to which XMB will connect.
    Added "vshmenu", which is a menu that will appear when HOME is pressed in the XMB. It will interfere with existing XMB plugins that use HOME, so it can be disabled in recovery.
    Added umd video iso support. The umd video isos are playes using vshmenu. Video isos go in /ISO/VIDEO folder. They require an UMD inserted because NO-UMD does not work.
    M33-3 popsloader changes:
    Support for 3.30 firmware. Instructions are same as in previous release, except 3.30 firmware did not have libpspvmc.prx, so just ignore that file.
    Warning: There is an incompatibility between 3.30 savedata and later ones. If a savedata exists from 3.40+, the emulator will freeze.
    Some notes about the usage of vshmenu, and umd video isos:
    vshmenu cannot be loaded when the browser is active. If you exit the browser, the firmware will still keep it in memory until you enter other area of xmb, until you do so, you will not be able to access vshmenu again either.
    video isos and the game isos show in xmb use the same core. Due to this, when you enter in game menu and there is some iso, if a video iso was currently mounted, it will automatically be unmounted.
    cso format is not supported for video isos.
    UMD audio isos are theoretically supported, but not tested. They go to /ISO/VIDEO.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 01:05
  2. Ladda ner xbox marketplacespel med flashad konsol
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-18, 23:29
  3. Smörja upp analog-spaken?
    By Tophe in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-17, 18:14
  4. Packa upp iso på xbox
    By Jin^ in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 20:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •