Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Kan inte läsa några Dvd-n hjälp!

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Kan inte läsa några Dvd-n hjälp!

    HEj!
    Undrar måste jag göra n¨ågot för att få igång mitt wii?
    Alltså måste jag köra den där win config disken eller något annat?

    Chippade mitt Wii igår och skulle spela lite ntsc spel samt vissa brända pal spel men igen fungerade, har ca 25 bräna ntsc spel samt vissa köpta ntsc spel och ¨¨ågra ny brända PAl spel men inga fungerar. Det kommer bara fram "unable to reade the disk" eller n¨åogt med error och att jag måste stänga av wiit!

    Undrar som sagt om det är något jag måste göra för att aktivera mitt chipp?
    HAr version 2.1 på wii!

    Tack för hjälpen!

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    21
    Vilken serie nummer är det på din wii. Om det är LEH123...... och högre så har den 3 kapade ben och det är lite svårare att fixa men det går.

    Om du har lött allt rätt så det ska fungera.

    Skriv gärna lite mera vilken serienummer på wii komsollen och det räcker med de första typ LEH123 så är det lättare att svara.

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    kan inte läsa några dvd skivor

    hej läste här längre upp om samam problem jag har en polare till mig chippade mitt wii och kan inte läsa några dvd skivor inte änns config skivor han lödde fast chippet med kablar så chippet ligger vid sidan av allt mitt serienummer är LEH 1175 han sa att det ska fungera det fungerade hos han men inte hos mig vad är felet snälla hjälp

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Omd et fungerar hos honom men inte hos dig. Måste det ju bero på dåligt brända skivor. Testa nån av din polares skivor som du vet fungerar på hans. Eller bränn nya med bättre skivor och lägre hastighet...

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    okej jag använder TDK DVD+R 1-16x men han använder någon annas skiva vet inte vad men fungerara dom jag har eller

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Tja. Troligen. Men vilken hastighet bränner du i. Jag har personligen börjat bränna i 1x hastighet för att få så bra skivor som möjligt. Sen kör jag på Verbatims dvd-r skivor. Wii vill hellst ha dvd-r för att fungera bäst.

    Vissa chip har stöd för dvd+r men blir ju kanske lite struligare då.

    Mitt tips är dvd-r skivor som du bränner i 1x eller 2x hastighet. Ta configskivan först.

    Har du bara dvd+r kanske det går att ändra booktype till dvd-r i imgburner, men det beror på din brännare. Men kolla där med och bränn ut skivan sen...

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    jag har leh 11865 , det fungerar med myna köpta spel men har 25 ntsc spel från kina som inte fungerar, dessa spel har fungerat på andra wii, samt så har jag bränt dvd-r verbatim skivor på 2X men de spelen fungerar heller inte?
    Undrade alltså ska jag köra någon config skiva eller måste jag göra andra saker för att aktivera mitt chip?
    Har själv inte chippat det utan gick till ett företag i stan, som har erfarenhet av chippning.

    mvh vedde

Liknande diskussioner

  1. läsa av 1.2b firmware med mktflash vill inte
    By TeWie in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 11:34
  2. Kan inte spela xbox1 spel?
    By Kasko in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 16:15
  3. kan inte hitta datorn?
    By Brahman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 04:32
  4. Kan inte flasha med Xecuter2 4978! HJÄLP!!
    By Peter.nilsson in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-04-11, 13:34
  5. Kan inte spela divx från cd...hjälp?
    By Da[N]y in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-01-24, 17:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •