Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: GALEN!!! PORT 21!

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    132
    Respekt
    22

    Post GALEN!!! PORT 21!

    Jag har en Bredbandsdelare från D-link jag undrar nu.. HUR FAN ÖPPNAR JAG port 21 ?.. Blir galen snart.. Vill sätta upp en FTP SERVER!!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Vad har du för bredband? Chello t.ex. har 21 spärrat i nätverket och den spärren får du inte bort...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    132
    Respekt
    22

    Post

    Jag har Chello och en D-link bredbandsdelare som har firewire.. Men jag vill ta bort den dära jävla porten 21.. Jag vill hällst ta bort dem båda men mest då Hubbens.. Man ska skriva in sitt ip så ska man kunna sitt password eller nåt sånt ?.. aja Mvh NIKKO!

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Som sagt, vad du än gör så kan du inte få port 21 att fungera när du har chello.
    Hur du gör för att öppna en port i din router står säkert i bruksanvisningen. Du får konfigurera din ftp-server så att den använder t.ex. port 43210 istället för 21 och sedan öppna den porten i routern. Eventuellt kan du använda portmapping i routern så att port 43210 översätts till port 21 i ditt nätverk.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    132
    Respekt
    22

    Post

    Men hansi är det inte så att man skriver in sitt IP i Internet eller nåt sånt ?.. Det står bara Sidan kan inte vissas när jag gör det!

Liknande diskussioner

  1. 1=server 2=isp port styrning
    By Master0onXbox in forum PC - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-09-08, 07:11
  2. winlpc port?
    By ante123 in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-06-04, 16:24
  3. GALEN!
    By reporter in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2003-05-15, 09:55
  4. Blir galen på Matrix-chippet.. Hjälp!
    By Steddie in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-05-13, 16:48
  5. blir galen!!...HUR kan jag spela..........
    By Da[N]y in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-18, 00:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •