Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Lagg/hack med G4/M3 Simply/Cyclo Evolution med spel som laddar mycket?

  1. #1
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    36
    Respekt
    21

    Lagg/hack med G4/M3 Simply/Cyclo Evolution med spel som laddar mycket?

    Hej!
    Har precis köpt en DS Lite och funderar på att skaffa mig en Slot-1 lösning. Vet dock inte vilken jag skall köpa. Hur är det med till exempel R4/M3 Simply eller Cyclo Evolution när man spelar spel som laddar mycket, till exempel Castlevania Portrait of Ruin?

    Det står att man måste ha ett snabbt Micro SD kort för att det ska fungera med ovanstående modeller. Det duger alltså inte att köpa ett vanligt SanDisk microSD 2GB? Man kan ju få ett sådant kort för under 200:-, så det skulle inte va fel om det fungerade bra.

    Vad använder ni för lösningar, och hur fungerar det? Uppskattar alla råd jag kan få. Har som vanligt extrem beslutsångest

    Mvh Fredrik

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Köpte ett G4 paket med 2 Gigs micro SD och jag har då inte upplevt nå lagg och jag har testat en hel del med grejerna sen jag köpte det ... Rymms för övrigt en drös spel på 2 Gig, de flesta ligger på 32 Meg och ett ytterst fåtal på 128 Meg ... Har för övrigt kodat om ett par filmer till NDS:n och då om något borde det lagga men det märkte jag inget av ....
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Liknande diskussioner

  1. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  2. Får inte spel med mic att funka ?
    By mrzimmerman in forum Nintendo DS
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 14:58
  3. Bränna ett spel som är utbränt?
    By jupither in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-11, 13:08
  4. Vilken firmware till Pioneer 111d ?
    By Reinkaos in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 23:01
  5. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •