Visar resultat 1 till 27 av 27

Diskussion: 3.60 M33 for PSP Slim, Reality Now!

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    3.60 M33 for PSP Slim, Reality Now!

    Hmmm, tror man på detta?

    http://m-33.narod.ru/

    /Johan

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja det är släppt, skall iväg och hämta några slim och testa nu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Kougsta Visa Inlägg
    Hmmm, tror man på detta?

    http://m-33.narod.ru/

    /Johan
    Ja för faen
    Allt körs från 3.50 kernel men men

    We are proud to present the first custom firmware for the PSP Slim, and the first custom firmware
    that runs using a 3.XX IPL (3.60)

    3.60 M33 for PSP Slim has all the features of 3.52 M33, except the 1.50 kernel support, as
    that kernel doesn't work properly on psp slim (hardware problems, screen problems).
    3.60 M33 will load homebrew from GAME, GAME150 and GAME360 directories, but all will be executed
    with 3.60 kernel.

    This mean that some homebrews done specifically for the 1.50 kernel cannot work on 3.60 M33.
    However, the adaptation of code to 2.XX+ kernels is not difficult, and homebrew developers can
    port their aplications to work in these firmwares.

    Included with the release is the M33 sdk for programmers.

    Instalation:

    The instalation is done using pandora battery and requires a fat psp with 1.50 or
    custom firmware with 1.50 support to run a installer.
    However once the memory stick installation is done, you can use it in whatever psp slim without
    repeating the process again.

    We want to thank C+D Team for having created Pandora and having opened the path to custom ipl's,
    without which this cfw wouldn't exist.

    Steps:

    - Create a pandora battery and a pandora memory stick using the C+D team tools.
    - Run the fat psp with the pandora memory stick inserted, but with a normal battery.
    Copy the directories pandora_slim and pandora_slim% to PSP/GAME or PSP/GAME150.

    - Download official sony firmwares 3.40 and 3.50, and put them in pandora_slim directory
    with names 340.PBP and 350.PBP.

    To avoid confussion: These firmwares are used ONLY to extend the memory stick pandora kernel.
    NOTHING FROM THOSE FIRMWARES WILL EVER BE FLASHED ON THE SLIM.

    - Run the program. It will quickly extract some prx's overwrting some of the pandora memory stick.

    - Insert the pandora battery and the memory stick in the psp slim. It will boot. You won't see
    anything on the screen, because that kernel doesn't support the slim screen, but it is OK, you
    don't need a screen for the installation of 3.60 M33.

    From here, you have 3 options:

    - Press X to install M33. The process will last just few seconds, since the installer only
    needs to install the M33 custom prx's and IPL. After the process is finished, the installer
    will shutdown the psp automatically.

    - Press L+R+triangle to uninstall M33 and go back to original 3.60. Note: this can't unbrick a
    psp slim, it will just remove M33 ipl. There is currently no unbricker for the psp slim, but
    we plan on doing one in the future.
    After uninstallation, psp will be shutdown automatically.

    - Press square to dump the PSP Slim nand. Watch out: you need 66 MB of free space in the
    memory stick for this, otherwise your memory stick may end corrupted.

    This option uses the team C+D nand dumper. When the memory stick orange led stops blinking,
    the process will have finished, and you can either shutdown the psp, or use one of the two
    previous options.


    F.A.Q

    Q: My homebrew doesn't work.
    A: as stated above, not all homebrews work due to 1.50 kernel missing.
    Wait for the programmer of that homebrew to port it to new kernels.

    Q: How can i unbrick the PSP Slim?
    A: if you have a semi-brick, you can restore it using recovery and flashing the corrupted files
    with usb flash. There is no real unbricker for PSP Slim yet, but we plan of doing one in the
    future using C+D Pandora Battery.

    Q: is M33 gonna make a 3.60 cfw for the fat psp's?
    A: The firmware as it is flashed in the slim psp's is only for psp slims. Whenever sony releases
    an updater, we'll support both, fat and slim psp's, but we are not gonna make a custom firmware
    using 3.60 slim dump, because it is not done for the fat psp. Stop listening stupid rumors of kids:
    we are 103% sure that Sony will continue releasing firmware updates for all psp's.

    Moreover, the 3.60 firmware was done before 3.52: the pops, for example, is a clone of the one of 3.50/3.51
    So it has nothing new for fat psp's.

    Q: I liked the FW, what can I do to help M33?
    A: You can contribute some money for all our members to get PSP Slims. Our paypal address is m-33@yandex.ru



    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    En exalterad förstagången-ägare till en PSP skuttar av förtjusning för när jag hämtade ut min Slim igår var jag orolig att detta skulle ta tid. Jag tror inte jag kommer våga mig på att mecka med det där själv så jag ser fram emot när PSXcare erbjuder tjänsten.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi erbjuder tjänsten sedan imorse såklart...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Cool

    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi erbjuder tjänsten sedan imorse såklart...
    Pris?

    Kan man skicka sitt nya PSP till Er?

    /Johan

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi erbjuder tjänsten sedan imorse såklart...
    Najsan bajsan
    Synd bara att den inte stödjer 1.50 kernel för alla gamla hemkokade program

    Vem vet, det kanske släppt den patchmaskin för sånt så man fåt upp sina 1.50 kernel missbrukare till 2.0 kernel så den har stöd uppåt.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Najsan bajsan
    Synd bara att den inte stödjer 1.50 kernel för alla gamla hemkokade program

    Vem vet, det kanske släppt den patchmaskin för sånt så man fåt upp sina 1.50 kernel missbrukare till 2.0 kernel så den har stöd uppåt.
    Det kommer nog nån eLoader typ DarkAle, porter eller dylikt
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    17
    jag håller på och testa göra ett minnes kort som ska funka till slimmen
    har batteri
    har minneskort
    men när jag lägger in slim battery filerna och update filerna så blir det bara corrupt data, har testat lägga dom i game 150 mapp me, men funkar ej..

    snälla bullen hjälp mig
    1xPsP Fat 3.71 M33 + 1xPsP Fat 3.62-4 M33 + 1xPsP Slim 3.71 M33

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    17
    jihuu löste problemet
    tanka hem 3,60 m33 från en annan sida
    1xPsP Fat 3.71 M33 + 1xPsP Fat 3.62-4 M33 + 1xPsP Slim 3.71 M33

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    37
    Respekt
    23
    Måste man ha pandora batteriet varje gg man vill uppdatera en ny firmware eller räcker det för första gången ?
    Det finns ingen i linköping som har en gammal fet psp och som har lust att hjälpa mig flasha en slim emot nåt som tack för hjälpen
    Last edited by Lucifer; 2007-09-12 at 10:06.

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Lucifer Visa Inlägg
    Måste man ha pandora batteriet varje gg man vill uppdatera en ny firmware eller räcker det för första gången ?
    Det finns ingen i linköping som har en gammal fet psp och som har lust att hjälpa mig flasha en slim emot nåt som tack för hjälpen
    Bara första ggn, sen kör man ju Custom
    Ett hett tips är att hålla sig borta från Officiella Fws med Slim om man en gång lyckats skjuta in Custom, den är ju inte lika lätt som gamla att köra ett Pandoratrick på men det kommer förhoppningsvis.

    Jag har en liten undran över då skärmen inte stödjer Pandora om inte TV-Ut triggas *s* inte helt fel att se på en monitor vad som händer o fötter
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    17
    det gick tok snabbt att flasha min när man hade petat in kortet + batteri ca:5sec.. vips så hade man 3.60 M33
    1xPsP Fat 3.71 M33 + 1xPsP Fat 3.62-4 M33 + 1xPsP Slim 3.71 M33

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av myspeter Visa Inlägg
    det gick tok snabbt att flasha min när man hade petat in kortet + batteri ca:5sec.. vips så hade man 3.60 M33
    Kan du inte skriva en guide hur du gjorde,
    är en riktig nybörjare med ett PSP slim.

    /Johan

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag har en liten undran över då skärmen inte stödjer Pandora om inte TV-Ut triggas *s* inte helt fel att se på en monitor vad som händer o fötter

    Jag föstod inte riktigt den frågan

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag har en liten undran över då skärmen inte stödjer Pandora om inte TV-Ut triggas *s* inte helt fel att se på en monitor vad som händer o fötter

    Jag föstod inte riktigt den frågan Vad menar du?

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Kougsta Visa Inlägg
    Pris?

    Kan man skicka sitt nya PSP till Er?

    /Johan
    200:- för flashningen, 150:- returfrakt inkl pfavgiften.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    17
    det va ganska halv bökigt.
    man måste ha en gammal psp med custom fimware och flasha om batteriet , sen ska den återställas och göra lite grejer i Dos Promten.
    funkar inte så bra med Vista 64bitars heller.

    tyvär så orkar inte jag skriva en guide.

    smidigast e att be psxcare att fixa det

    eller läsa en massa på andra engelska sidor och testa och svära lite.
    1xPsP Fat 3.71 M33 + 1xPsP Fat 3.62-4 M33 + 1xPsP Slim 3.71 M33

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20
    Jag kommer skicka in min till psxcare. Hade gärna köpt den av er också om jag inte hade haft presentkort på komplett.

    Är det förresten någon som vet vad tv-out kabeln kommer att kosta?
    Last edited by Krissttoffer; 2007-09-13 at 20:33.

  20. #20
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    The instalation is done using pandora battery and requires a fat psp with 1.50 or
    custom firmware with 1.50 support to run a installer.
    However once the memory stick installation is done, you can use it in whatever psp slim without
    repeating the process again.
    Betyder detta att det räcker att få tag på ett "flashat" memory stick ?! ?

    /Johan

  21. #21
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Kougsta Visa Inlägg
    Betyder detta att det räcker att få tag på ett "flashat" memory stick ?! ?

    /Johan
    Det betyder att efter din PSP Slim begåvats med en M33 firmware behöver du inte använda Pandoratricket mer utan uppdaterar vidare till nya Custom Fws via ett minneskort o lite filer
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  22. #22
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Kommer köra med CFW 3.60 så fort jag får hem min silver PSP tänkte fixa det hos er på PSXcare.

    Hur gör man för att spela nerladdade UMD-isos?
    Och hur gör man för att spela PSone spel som jag laddat ner och är förberedda för PSP?

    Vad jag förstått så ska det gå att köra igång UMD-isos direkt med de FW:en och ungefär lika enkelt med PSone spelen men det jag undrar är var på minneskortet osv ska man ha filerna "ja jag är noob"

    SÅ om nån pallar kan ni skriva från grunden exakt hur man gör för både PSone och PSP spel?

    Tack på förhand!

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Sabin Visa Inlägg
    Kommer köra med CFW 3.60 så fort jag får hem min silver PSP tänkte fixa det hos er på PSXcare.

    Hur gör man för att spela nerladdade UMD-isos?
    Och hur gör man för att spela PSone spel som jag laddat ner och är förberedda för PSP?

    Vad jag förstått så ska det gå att köra igång UMD-isos direkt med de FW:en och ungefär lika enkelt med PSone spelen men det jag undrar är var på minneskortet osv ska man ha filerna "ja jag är noob"

    SÅ om nån pallar kan ni skriva från grunden exakt hur man gör för både PSone och PSP spel?

    Tack på förhand!
    Skaffade en Pianosvart PSP slim nyligen med för att experimentera lite GPS på

    Efter den fått Custom FW, formatera minneskortet, lägg sen isos i ISO katalogen på minneskortet.
    För att spela PSone spel kika på lite klistrade trådar i detta forum eller använd sökfunktionen, det är lite halvbökigt

    Sätter mig strax o begåvar min slim med Custom FW
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  24. #24
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Har testat alla sorters olika guider nu för att kunna få flasha min Slim och det enda som händer när jag ska starta upp med Pandora batteri och minneskort är att psp'n startar som vanligt Vad kan jag ha gjort för fel?

  25. #25
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av BiG- Visa Inlägg
    Har testat alla sorters olika guider nu för att kunna få flasha min Slim och det enda som händer när jag ska starta upp med Pandora batteri och minneskort är att psp'n startar som vanligt Vad kan jag ha gjort för fel?
    Du har väll inte flashat ditt batteri på rätt sätt mest troligtvis, den skall om den begåvats med Pandorakoder starta din PSP i serviceläge o inte alls köra normalt
    (Den skall Starta din PSP automatiskt och trigga filer på minneskortet.)

    Jag tror att om ditt batteri startar din PSP som vanligt att dy tryckt o läst fel då du försökt flasha batteriet, man kan nämligen skapa ett batteri som automatiskt slår på din PSP men inte står i Serviceläge.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  26. #26
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Det löste sig men tack för svaret iaf Det visade sig att batteriet var trasigt, lånade batteriet från den andra psp'n och då funkade det. Tur att man kan återställa det till ett vanligt batteri igen annars hade man nog inte varit populär hos den man lånat psp'n av

  27. #27
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av BiG- Visa Inlägg
    Det löste sig men tack för svaret iaf Det visade sig att batteriet var trasigt, lånade batteriet från den andra psp'n och då funkade det. Tur att man kan återställa det till ett vanligt batteri igen annars hade man nog inte varit populär hos den man lånat psp'n av
    Toppen, Slim batterier o vissa tredjeparts går ju inte att pandoratricka med
    Sony håller på att sätta stopp för Pandoratrick med genom att tillverka nya batterier som inte har stöd får det
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. PSP Slim och M33
    By BigChill in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 07:10
  2. PSP Slim
    By g64 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 20:30
  3. Ny Custom Firmware ---> v3.51 M33 ute!
    By BigMac in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 41
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 20:24
  4. 3.40 OE-A Eller Custom Firmware 3.52 M33?
    By leo93123 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 17:16
  5. Custom Firmware 3.52 M33
    By BigMac in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 01:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •