Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: JÄTTEkonstigt fel på min XBOX

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    0

JÄTTEkonstigt fel på min XBOX

Igår satt jag och en vän och spelade klart hela Call Of Duty. Har haft min xbox minst ett år, flashad och har funkat kanon. Har 60 spel och verkligen är asnöjd med den. Det är en hitachidrive.

Sen efteråt stängde vi av xboxen, drog och käkade, sen kom tebax och slog på den. Då lät det brutalt konstigt där inne, precis som en råtta kutade runt där inne. Vi trycker på knappen som skjuter ut släden, och skivan ligger inte där. Men vi ser kanten på skivan inne i xboxen.

Jag skruva isär hela xboxen (har korrekta verktyg då jag gjort det varje gång den flashats). När jag skruvat isär hela xboxen, samt dvd-spelaren så ligger skivan, i dvd-spelaren och ser glad ut. Fast inte där den ska, utan lixom, längre in i dvd-spelaren.

Sen sätter jag ihop allting och slår på xboxen igen. Allt funkar och jag kommer in i dashboard precis som tidigare. Bara att dvd-spelaren beter sig som om den hade eget liv.

I dashboard så finns ju en knapp där man kan "open tray" osv. Den ändras ifrån open och closing fast jag inte petar på nåt, helt plötsligt åker släden ut, oxå utan jag gjort någonting, sen stängs den.

Sätter man in en skiva och stänger, ja då låter det som ett gammalt modem som ringer upp där inne, det där dåva faxliknande ljudet i några sekunder. Sen blir det tyst, och den vissa gånger spottar ut skivan ...

Är detta något vanligt lr ?

Vad ska jag göra, är detta nåt ni kan fixa eller ska jag köpa ny dvd-drive eller vad?

Den har funkat som en klocka annars ...

mvh
    Christian

ps

ursäkta uppsatsen

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    0
    Jag är inte expert på området men det låter som en ny drive bör införskaffas xD

dragonslayer Guest
    Låter som om det har hänt något med centrerings mojsen som sitter i taket på DVD-läsaren ... kolla den... vet inte om det är axeln eller den i taket som är magnetisk...

Liknande diskussioner

1. Xbox till xbox hotswap,tänkte testa de
    By Red_fox in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 01:08
  2. jag har problem att få kontakt mellan min xbox och datorn.
    By lattmjolk1 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 14:50
  3. Kan jag köra xbox live med min xbox?
    By Nijo in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 23:08
  4. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-23, 18:44
  5. skicka tillbaka min xbox till M$
    By Slamer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-07-15, 16:32

Bookmarks

Behörigheter