Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Byta Premium mot Elite?

Registrerade
    Jun 2005
    Respekt
    20

Byta Premium mot Elite?

Funderar på att nappa på erbjudandet att byta in en premium +5 lir mot en Elite på EB Games. Den jag har är inte flashad. Ett par funderingar dock.

* Kommer man kunna flasha Eliten lika lätt som premiumen när det släpps firmware till BenQ dvdn? Läste att man var tvungen att löda och ha sig.

* Kan MS ha gjort något med programvaran för att underlätta att se om boxen är modifierad/Flashad?

* Är den lika lätt att öppna som den vanliga premiumlådan?

Vissa av dessa frågor kanske inte går att besvara men om någon vet svaret så är jag tacksam för svar. Även andra funderingar kring ett byte som detta mottages tacksamt.

/Danoij
    Last edited by danoij; 2007-09-11 at 16:53.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av danoij Visa Inlägg
    Funderar på att nappa på erbjudandet att byta in en premium +5 lir mot en Elite på EB Games. Den jag har är inte flashad. Ett par funderingar dock.

* Kommer man kunna flasha Eliten lika lätt som premiumen när det släpps firmware till BenQ dvdn? Läste att man var tvungen att löda och ha sig.

* Kan MS ha gjort något med programvaran för att underlätta att se om boxen är modifierad/Flashad?

* Är den lika lätt att öppna som den vanliga premiumlådan?

Vissa av dessa frågor kanske inte går att besvara men om någon vet svaret så är jag tacksam för svar. Även andra funderingar kring ett byte som detta mottages tacksamt.
    /Danoij

vad ska du med en elite till, vad är det som du vill ha?

Registrerade
    Jun 2005
    Respekt
    20
    Till fördelarna med en affär som denna måste ju vara att man får en helt ny maskin med garanti osv. Den jag har nu är köpt begagnad och saknar helt garanti. Annars är det ju HDMI, större disk och vad jag förstår en tystare dvd (BenQ) som lockar..

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Till fördelarna med en affär som denna måste ju vara att man får en helt ny maskin med garanti osv. Den jag har nu är köpt begagnad och saknar helt garanti. Annars är det ju HDMI, större disk och vad jag förstår en tystare dvd (BenQ) som lockar..
    Alla 360 har ju 3års garanti numera så det borde vel gälla även din begagnade? Bara att ringa o ange serienummer vid garantiärende...
    Tror inte BenQ'en är så jättemycke tystare än andra läsare, lite men inte så stor skillnad är vad ja hört.
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Registrerade
    Jun 2005
    Respekt
    20
    Sant det men ändå lockande att ha en helt ny och fräsh box tycker jag..

Ingen som hört något om hur det ligger till med dom nya BenQ läsarna, om man måste löda och ha sig för att flasha? Ingen firmware på g till dem?

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    om man måste löda och inte kan göra det själv utan får ge nån 1000kr för jobbet o sen går boxen sönder om 6 månader så är det verkligen inte värt det. Det kommer inte bli lättare med o flasha boxarna framöver.
    Får hoppas att den nya kylningen och 65mm kretsen kommer ut snart endast då är man kanske säker från dom 3 röda och då är det värt o be nån löda.

En Elite hadde varit nice men man vågar inte chansa och få en hitachi 79 drive för då är det bara o börja köpa spel... hoppas Preium boxarna kommer med HDMI snart till Sverige dom är inte så dyra går nog säkert till jul o köpa en Elite för 3990.

Kanske nån lycklig här som har en elite med samsung drive för då är det bara o flasha o ha sig.

Registrerade
    Jun 2005
    Respekt
    20
    Men det är alltså så att man måste löda för att flasha om man åker på en BenQ eller en Hitachi?
    Tyvärr verkar det ju inte vara många som köpt elite som fått en samsungdrive.
    Last edited by danoij; 2007-09-12 at 12:06.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Men det är alltså så att man måste löda för att flasha om man åker på en BenQ eller en Hitachi?
    Tyvärr verkar det ju inte vara många som köpt elite som fått en samsungdrive.

http://www.llamma.com/xbox360/Xbox_3...Comparison.htm

Endast om du får en hitachi 0079 drive så måste du löda. du ser vilken du har genom och öpnna boxen och läsa på läsaren.

Hitachi 79 kan man nog räkna me o få på dom senaste boxarna.
    MS känner till att dom är svåra o flasha.

Registrerade
    Jun 2005
    Respekt
    20
    Okej, då är alltså den stora frågan om man ska chansa eller inte. Har en hitachidrive i min nuvarande box men jag har inte öppnat den ännu. När man väl tagit det steget så har man ju försatt sina chanser att byta in den..

Så det är vanligare med Hitachi på Eliten.. fick uppfattningen att det var BenQ som var vanligast men man kunde råka ut för en hitachi eller ha tur och få en samsung.
    Kanske svårt att uppskatta då det inte verkar vara så poppis att tjacka Elite änmnu..
    Last edited by danoij; 2007-09-12 at 13:45.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Okej, då är alltså den stora frågan om man ska chansa eller inte. Har en hitachidrive i min nuvarande box men jag har inte öppnat den ännu. När man väl tagit det steget så har man ju försatt sina chanser att byta in den..

Så det är vanligare med Hitachi på Eliten.. fick uppfattningen att det var BenQ som var vanligast men man kunde råka ut för en hitachi eller ha tur och få en samsung.
    Kanske svårt att uppskatta då det inte verkar vara så poppis att tjacka Elite änmnu..
    Du har rätt BenQ finns ochså i Elite (vet inte varför jag glömde bort den)

Det är lite pest lr kolera med köpet av en elite man kan få en BenQ lr hitachi 79.

Vad har du för tillverknings daturm på din box? står på baksidan av boxen.

Eftersom du har en box erdan så vänta tills det kommer elite med 65mm krets då vet du att den inte går sönder lika snabbt och då är det värt en stor summa för flashning

Registrerade
    Jun 2005
    Respekt
    20
    Den jag har nu står det 2006-09 på har jag för mig..
    Att jag funderar på att byta beror på att jag tänkte byta in den och 5 lir mot en elite på EB games (något erbjudande dom har tom 31:a okt).. Ett sätt att få en helt ny box tänkte jag..

Tror inte jag skule orka sälja den jag har och sen lägga till ett par tusingar för att få en Elite.. det tycker jag nog inte det är värt.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Den jag har nu står det 2006-09 på har jag för mig..
    Att jag funderar på att byta beror på att jag tänkte byta in den och 5 lir mot en elite på EB games (något erbjudande dom har tom 31:a okt).. Ett sätt att få en helt ny box tänkte jag..

Tror inte jag skule orka sälja den jag har och sen lägga till ett par tusingar för att få en Elite.. det tycker jag nog inte det är värt.
    Mm Det är ingen dålig deal dom har där Hoppas du har 5 skit gammla spel o ge dom. Tänk efter om det är värt o sen kanske behöva köpa spel om du inte chansar på att den fungerar i 1år lr mer så du kan flasha.

Hadde man haft nån garanti på vilken drive man får så hadde jag me skaffat en elite.

Jag har en som är 2006 11 med en hitachi 78 drive i som går o flasha lätt.

Registrerade
    Jun 2005
    Respekt
    20
    Helt okej deal tycker jag. Har ett flertal äldre trista lir som jag i såna fall tänkte lämna bort. Frågan är ju dock som sagt om man pallar att inte kunna flasha den på ett gäng månader eller kanske aldrig..

Helt klart så hade det varit skönt att kunna 'välja' drive men det är som vi vet inte en möjligthet. Oddsen att man får en samsung känns försvinnande små om man kollar vad folk har kommit hem med.

Skulle gissa att det är en sådan drive jag har i min nuvarande box ocksp så möjligheterna att flasha den är ju goda.. hmm..

Registrerade
    Jun 2005
    Respekt
    20
    Har tagit beslutet att jag ska byta in premiumen mot en Elite. En fundering bara.. Eftersom man har en del info på HDn, finns det någon möjlighet att kopiera ut den infon till tex en usb HD?

Sen tänkte jag kolla om det är någon som har ett par (2) originallir att kränga billigt (PGR3, GRAW1, Perfect dark zero och Fifa 06 Rtwc är EJ intressanta)?
    Max en hundring per lir är jag beredd att pröjsa.

dan_oij@hotmail.com

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Har tagit beslutet att jag ska byta in premiumen mot en Elite. En fundering bara.. Eftersom man har en del info på HDn, finns det någon möjlighet att kopiera ut den infon till tex en usb HD?

Sen tänkte jag kolla om det är någon som har ett par (2) originallir att kränga billigt (PGR3, GRAW1, Perfect dark zero och Fifa 06 Rtwc är EJ intressanta)?
    Max en hundring per lir är jag beredd att pröjsa.

dan_oij@hotmail.com
    Ska följa med en cd och en en sladd för o kopiera över allt från 20gb till den nya 120gb

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    18
    ^ får man göra det i butiken?

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av abz0r Visa Inlägg
    ^ får man göra det i butiken?
    Vet inte vem du frågar men om det är det jag sa så följer det me en cd och sladd i kartongen.

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    18
    jo, fast kruxet är att bytet sker i affären. Då är frågan alltså om dom i affären låter en transfer:a allt där på plats?

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    19
    Danoj vad har du för drive i din box hur gammal e den vill byta min elite mot en premium med samsung

Registrerade
    Jun 2005
    Respekt
    20
    abz0r träffade det problemet som jag menade. Nämligen det att man byter ju sin premium mot eliten i affären. Hade varit smidigt om man kunde pluggat in en vanlig usbdisc hemma fört över allt och sedan klart men jag antar att så inte är fallet..

Tyvärr Förvirrad så har jag en Hitachidrive, hade jag haft en samsung så hade jag nog behållt den tror jag..

Liknande diskussioner

1. Byta 360, offline mot online..
    By danoij in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 22:03
  2. Byta min v.79 läsare mot Samsung.
    By Plopp99 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-08-29, 16:28
  3. byta dvd mot hårddisk
    By pozz2 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2006-09-17, 14:01
  4. Byta xboxdvd mot datadvd ?
    By ohlsson in forum X-BOX Hårdvaruforum