Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: "Mellan-sekvenser" i spel har börjat "hacka"..

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Post "Mellan-sekvenser" i spel har börjat "hacka"..

    För bara en dag sen ungefär har spelen's "mellan-sekvenser" (datoranimeringar m.m.) börjat att "hacka" på min Psx..
    Och man kan även se hur skivan snurrar runt lite upp och ner istället för platt, när man precis har stängt av spelet (och öppnat luckan, då skivan fortfarande snurrar ett tag). Alltså så kan man förstå att spelen inte går som de ska just nu i min Psx..

    Men till min fråga.. finns det något sätt att rätta till detta problem, alltså nåt sätt att justera "mitten-plattan" som håller i skivorna?
    Jag spelar inte så mycket Psx, men de gånger jag gör det så är detta moment ganska störande.. hjälp?

    Tack..

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Ny laserplatta och/eller ny lasermotor beroende på om plattan är sönder eller motorns axel blivit krökt.

    Svårt att säga utan att ha sett det själv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Post

    Jag antar att det bara är att skicka in basenheten till er, men då återstår frågan..
    Hur mycket kan det komma att kosta (exkl. frakt) att fixa till ett sådant problem, hos er?

    Tacksam för svar.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Se http://www.psxcare.com/skicka.asp


    Bara frakterna kommer kosta dig c:a 250:-, sedan kostar det väl 350-600:- att reparera beroende på vad det visar sig vara för fel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Post

    Följande är förutsatt att det är brända spel det handlar om:

    Försök att bränna dom på lägsta möjliga hastighet, 1x, och sedan testa om sekvenserna fortfarande hackar. Gamla och slitna laserenheter verkar bli känsliga mot skivor brända i hög hastighet.

    Om det är orginal som den hackar på:

    Då är det nog dags att byta laser ev köpa ny psx. Enligt min erfarenhet så är det orginalspel som slutar fungera sist då betingelserna verkar vara de bästa med dessa skivor.

    Mvh // Doxa

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    134
    Respekt
    23

    Post

    jag hade ett liknande problem, men jag satte bara en tejp bit runt själva cd hållaren (den man sätter fast kivan på) och då funkade dom igen.

    Det som hade hänt me mitt psx va att dom små kulorna som sitter fast på hållaren hade ramlat av och då stannade inte skivan när själva hållaren stannde utan fortsatte at snurra, och detta resulterade i att många filmer hackade och många spel startade inte ens... sånna hållare ska finnas å köpa har jag sett... psxcare har säkert nån till salu, dom brukar inte vara så dyra så om det är de som är felet så är det betydligt billigare att byta bara själva hållaren än att byta hela laser plattan!

    ------------------
    ~~~~~Ps2~~~~~
    ~~~~~Ps2~~~~~

Liknande diskussioner

  1. Hastighet mellan PC --> Xbox har sjunkit dramatiskt!
    By Boris in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-11-19, 12:23
  2. Spelen har börjat hänga sig??
    By T-Bone in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-11-11, 17:30
  3. Läsaren har börjat väsnas med Messiah2
    By Tommy_2Tall in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-04, 10:54
  4. FTP Mellan 2 xboxar?
    By djalpha in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-19, 16:56
  5. nån som har Evo-x och lagt in orginal spel ?
    By Chuppa in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-09-14, 02:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •