Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: PSP Slim - Går inte köra igång ISO utan UMD skiva?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    PSP Slim - Går inte köra igång ISO utan UMD skiva?

    Efter att ha letat lite i forumet så verkade det allmäna svaret vara att man bara behöver stoppa in en UMD skiva, ifall man inte får igång spel. Alternativt kicka igång en UMD emulator, men de funkar ju bara på 1.5 och det stöds ju inte på Slimmen...

    Så, frågan ställs nu igen, 2 år efter tråden jag hittade. Finns det något sätt att kringå detta? För jag har ingen demoskiva, ingenting alls och pallar verkligen inte åka till stan och mecka igen i spöregnet.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av emil_brikha Visa Inlägg
    Efter att ha letat lite i forumet så verkade det allmäna svaret vara att man bara behöver stoppa in en UMD skiva, ifall man inte får igång spel. Alternativt kicka igång en UMD emulator, men de funkar ju bara på 1.5 och det stöds ju inte på Slimmen...

    Så, frågan ställs nu igen, 2 år efter tråden jag hittade. Finns det något sätt att kringå detta? För jag har ingen demoskiva, ingenting alls och pallar verkligen inte åka till stan och mecka igen i spöregnet.
    Använder du en Custom Firmware PSP med 5.32 M33-4 eller högre så går du enkelt in i Recoverymenyn genom att hålla ned R1 knappen då du startar din PSP "Kallstart" och väljer Configuration - UMD MODE "Sony NP9660 -NO UMD-

    Sen skall det vara att tuta o köra, vissa spel fungerar inte med det men då köper du ett billigt begagnat spel o pluttar i din enhet
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Well, jag kommer förbi första spärren nu men...

    testat två spel än så länge. Det ena gick i slow motion, meditativt men inte riktigt vad jag är ute efter i ett fightingspel :P

    Det andra gick perfekt ända fram tills banan skulle laddas, den laddade i säkert 10 minuter och inget hände.

    Prövar ett tredje spel nu och det går också i slowmotion, hackar som fan.

    Några idéer?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    18
    om du har PsP Slim så tryck på home knappen när du är inne i psp menyn och välj m33 firmware
    hade samma fel
    1xPsP Fat 3.71 M33 + 1xPsP Fat 3.62-4 M33 + 1xPsP Slim 3.71 M33

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Om du menar UMD ISO mode så står den redan på M33 driver, annars får du vara mer specifik.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    18
    hmm skumt har testat massa olika progs + spel presis, i olika cpu speeds men allt funkar bra med och utan umd

    Edit: kolla din CPU clock XMB och CPU clock Game. Jag kör default
    Last edited by myspeter; 2007-09-12 at 19:13.
    1xPsP Fat 3.71 M33 + 1xPsP Fat 3.62-4 M33 + 1xPsP Slim 3.71 M33

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Pendragon och myspeter: Tack snälla båda två för hjälpen. Nu funkar det helt perfekt!

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av emil_brikha Visa Inlägg
    Pendragon och myspeter: Tack snälla båda två för hjälpen. Nu funkar det helt perfekt!
    Vad gjorde du för att det skulle lösa sig *nyfiken*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Jag ändrade i recovermenyn till no UMD men hade fortfarande problem med att spelen "laggade" och gick slött som fan. Då tryckte jag på homeknappen i PSP menyn och ändrade alla inställningar till Default, vilket löste laggen.

    Nu är jag ett stycke sömnlöst monster med kramp i mina Ratchetfingrar

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    brikah...roligt username för någon som leker mycket med PSP...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    brikah...roligt username för någon som leker mycket med PSP...
    Undrar om han har en syster som heter Pandora och tränar JigKicks på en kampsportsklubb
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    hehe, nu var det PSPhumor som gick över mitt huvud...

    Men så var det ju BriKHa då, inte brikhah

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Nära nog
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    På tal om roliga psp liknande namn så köpte min kompis Patrik Sebastian Pettersson en psp nyligen
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Liknande diskussioner

  1. Akuta frågor och sorry hinner inte söka! hilfe med PSP!
    By jimler in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 10:28
  2. Köra spel som inte är släppta ännu, (ixtreme 1.2)
    By mattias80 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-04, 00:17
  3. Går det att starta en bränd skiva utan chip?
    By torstenius in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-21, 18:06
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-10, 23:34
  5. går det inte att köra NTSC direkt utan patch?
    By Mecha Aries in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-08-10, 05:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •