Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Hitachi DV-P505

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2001
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Angry Hitachi DV-P505

    Jag införskaffade mig en Hitachi DV-P505 på psxcare i December förra året i syfte att ersätta en gammal Technics CD-spelare och en Yamakawa DVD.
    psxcare rekommenderade att jag köpte en Hitachi istället för samsung som ibland kan ha dålig laser. Efter ett tag märkte jag två saker med denna DVD-spelare, det första var att ljudkvaliten på CD-skivor var otroligt mycket bättre än min gamla Technics CD-spelare, det andra var att på flera rep- och damm-fria orginal CD-skivor stannade den till i en sekund mitt i ett spår, ibland flera gånger under CD-skivans spelgång.
    Jag lämnade då in den på psxcare som hade den i en vecka innan de kom fram till att jag kunde hämta ut en helt ny DVD-spelare i deras huvudbutik i Stockholm, vilket jag gjorde och strax efter märkte att problemet kvarstod.
    För ett par veckor sedan så lämnade jag in den andra DVD-spelaren, som jag skulle få reparerad och fullt funktionell efter 3-4 veckor, de påstod i butiken att processorn hade lödits om och att apparaten hade testats i flera dagar.
    Men inte hjälpte det, problemet kvarstår fortfarande.
    Min gamla Technics CD-spelare spelar CD-skivorna stabilare än denna nya moderna apparat för 4.600 kr.
    Nån som haft likande problem med denna Hitachi-DVD ?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Vi har haft många kunder som haft problem med Samsung, samt några kunder som haft problem med Hitachi.

    Sådana problem brukar avhjälpas bäst efter en tur till service där spelaren brukar få lite nya delar samt en antagligen mer noggran inställning än vid normal "massproduktion".

    Förmodligen har du bara drabbats av extrem otur då spelaren inte ens blev bra efter en tur till service. Vad jag vet har du fått pengarna tillbaka, och jag kan bara hoppas att du hittar en dvd-spelare du blir nöjd med.

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2001
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Post

    Jag har lämnat in den för tredje gången, jag har inte fått pengarna tillbaks (vilket jag gärna velat ha).


    <font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Hansi:
    Vi har haft många kunder som haft problem med Samsung, samt några kunder som haft problem med Hitachi.

    Sådana problem brukar avhjälpas bäst efter en tur till service där spelaren brukar få lite nya delar samt en antagligen mer noggran inställning än vid normal "massproduktion".

    Förmodligen har du bara drabbats av extrem otur då spelaren inte ens blev bra efter en tur till service. Vad jag vet har du fått pengarna tillbaka, och jag kan bara hoppas att du hittar en dvd-spelare du blir nöjd med.

    </font>

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Har vi inte lyckats åtgärda/reparera inom en månad så kan du alltid välja att häva köpet om du vill (förutsatt att du inte utsatt produkten för onormalt slitage eller målat dvd-spelaren orange :-), isåfall drar vi av för detta).

    Skulle butikspersonalen ha några invändningar kan du be dom ringa till mig för en garanterad utskällning :-)

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2001
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Red face

    Nu har jag i alla fall fått pengarna tillbaks, men en sak återstår.
    När jag lämnade in spelaren för tredje och sista gången, så skickade jag med en orginal audio-CD (Sisters of Mercy - Vision Thing) som jag ville skulle testas på spelaren när den kommit tillbaka från Hitachi.
    Spelaren kom aldrig tillbaka från Hitachi så jag valde pengarna tillbaka, och det gick bra, men min min CD-skiva skulle jag få vid ett senare tillfälle, efter en vecka så ringde jag till butiken på Kammakargatan (där jag lämnat in Hitachin) och vi kom överens om att de skulle skicka skivan hem till mig, men ingen skiva har jag fått.
    Jag mailade i Söndags till butiken på Kammakargatan och sammanfattade situationen och skrev min adress ifall att de tappat bort den. Men jag har ännu inte fått tillbaka min CD-skiva.
    Jag hoppas att du kan ta itu med detta och se till att jag får tillbaka min CD-skiva.

    <font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Hansi:
    Har vi inte lyckats åtgärda/reparera inom en månad så kan du alltid välja att häva köpet om du vill (förutsatt att du inte utsatt produkten för onormalt slitage eller målat dvd-spelaren orange :-), isåfall drar vi av för detta).

    Skulle butikspersonalen ha några invändningar kan du be dom ringa till mig för en garanterad utskällning :-)

    </font>

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Jag skall kolla om jag kan få tag på skivan, annars är det bara att säga till om du vill ha den skivan eller någon annan så skickar jag en ny skiva till dig.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Hitachi 505
    By Gargamel in forum Produktsupport - DVD-spelare
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-04-10, 14:50
  2. hitachi 705
    By buttebutte in forum DVD - regionsmodifiering
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-12-29, 18:29
  3. Hitachi DV-P 305
    By RaZ6 in forum DVD - regionsmodifiering
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2001-05-20, 18:14
  4. Hitachi 505E problem
    By Cefalalgi in forum Produktsupport - DVD-spelare
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-15, 14:01
  5. Hitachi 505
    By MangaAlex in forum DVD - regionsmodifiering
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2000-11-09, 12:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •