Jag införskaffade mig en Hitachi DV-P505 på psxcare i December förra året i syfte att ersätta en gammal Technics CD-spelare och en Yamakawa DVD.
psxcare rekommenderade att jag köpte en Hitachi istället för samsung som ibland kan ha dålig laser. Efter ett tag märkte jag två saker med denna DVD-spelare, det första var att ljudkvaliten på CD-skivor var otroligt mycket bättre än min gamla Technics CD-spelare, det andra var att på flera rep- och damm-fria orginal CD-skivor stannade den till i en sekund mitt i ett spår, ibland flera gånger under CD-skivans spelgång.
Jag lämnade då in den på psxcare som hade den i en vecka innan de kom fram till att jag kunde hämta ut en helt ny DVD-spelare i deras huvudbutik i Stockholm, vilket jag gjorde och strax efter märkte att problemet kvarstod.
För ett par veckor sedan så lämnade jag in den andra DVD-spelaren, som jag skulle få reparerad och fullt funktionell efter 3-4 veckor, de påstod i butiken att processorn hade lödits om och att apparaten hade testats i flera dagar.
Men inte hjälpte det, problemet kvarstår fortfarande.
Min gamla Technics CD-spelare spelar CD-skivorna stabilare än denna nya moderna apparat för 4.600 kr.
Nån som haft likande problem med denna Hitachi-DVD ?
Bookmarks