Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: dual layer double layer???

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    0

dual layer double layer???

Asså det finns dual layer och nått som heter double layer, vad är det för skillnad? Vilken ska man ha?

Försökt söka på nätet men folk verkar ju blanda dom två begreppen så jag blir inte riktigt klok... Och på en del ställen får jag uppfattningen av att double layer har två sidor, medans dual layer har en sida men två lager.. eh.. rörigt blir det.

Kan nån rätta ut det här åt mig?

edit. wow nu blev det rörigt.. jo jag förstår att jag ska ha dual layer skivor.. men double layer verkar ju billigare och vara vanligare :&

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    DVD-R DL = Dual Layer
    DVD+R DL = Double layer

du ska ha DVD+R Double Layer, förslagsvis Verbatim annars brukar det bli strul..
    skillnaden är att dom inte kunde samsas om en standard och givetvis inte kunde ha samma namn med -/+ så därför heter det olika..
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    0
    ahhh.. så det är alltså double layer jag ska ha.. ta mej tusan det där kunde ha gått snett

tackar för räddningen

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    Det du skall ha är "DVD+R DL".
    Som du själv skriver kan en del inte skilja på dual och double layer, det gäller även butiker, så det kan man inte gå på till 100%, men det kan du om de heter DVD+R DL. Och givetvis skall det vara verbatim.

Glöm för all del inte att ändra booktype till dvd-rom för DVD+R DL och layerbrake till 1913760, för annars kommer det ändå inte att fungera oavsett vilka skivor du har.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Boktype spelar väl ingen roll sedan rätt många firmwareversioner :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Boktype spelar väl ingen roll sedan rätt många firmwareversioner :-)
    Möjligt, mer än vad jag vet... från vilken version behövs inte det då?
    Hur som helst så skadar det inte att ställa in det, så kan man utesluta det vid en ev felsökning. Nämns ju inte heller vilken version han har.

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Det du skall ha är "DVD+R DL".
    Som du själv skriver kan en del inte skilja på dual och double layer, det gäller även butiker, så det kan man inte gå på till 100%, men det kan du om de heter DVD+R DL. Och givetvis skall det vara verbatim.

Glöm för all del inte att ändra booktype till dvd-rom för DVD+R DL och layerbrake till 1913760, för annars kommer det ändå inte att fungera oavsett vilka skivor du har.
    Ah ok, låter kanon. Har beställt ett gäng skivor nu, så nu blir det till och vänta nån dag och så får vi se hur det går

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    vart ställer man in layerbreak på IMGburn?

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Mitchi Visa Inlägg
    vart ställer man in layerbreak på IMGburn?
    Tools/Settings
    Fliken Write
    Options/User Specified/Sectors in L0

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    0
    Kom på en fråga, som iofs inte rör ämnet på tråden överhuvudtaget, men ändå.

Kan man med nått magiskt knapptryck hindra att skivan startar när man sätter på sin Xbox, så man direkt kommer in i dashboarden?
    Lite irriterande när man har en skiva i och måste vänta på att spelet ska starta innan man kan ta sig ur :/

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av pago Visa Inlägg
    Kom på en fråga, som iofs inte rör ämnet på tråden överhuvudtaget, men ändå.

Kan man med nått magiskt knapptryck hindra att skivan startar när man sätter på sin Xbox, så man direkt kommer in i dashboarden?
    Lite irriterande när man har en skiva i och måste vänta på att spelet ska starta innan man kan ta sig ur :/
    Magiskt, nej... men seriöst, har du kollat sista "bladet" i xbox dashboarden.. duvet där det finns inställningar längst till höger, gå in där så hittar du vad du letar efter
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Liknande diskussioner

1. Dual Layer Media, Brännare, Booktype
    By ufot in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Senaste inlägg: 2012-09-25, 16:11
  2. Använda dual layer?
    By Jehuty in forum Matrix Infinity
    Senaste inlägg: 2007-09-30, 16:50
  3. Billigaste Dual Layer skivor.
    By hide_ in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-04-25, 13:44
  4. Double Layer?
    By basseAEG in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 19:11
  5. Double vs dual layer skivor
    By samplehead in forum XBOX 360 - Allmänt