Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Importera Xbox 360 Elite

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Importera Xbox 360 Elite

    Hej,

    Jag funderar på att beställa en Xbox 360 Elite från amerikanska Amazon. Vad är det jag bör tänka på? Behöver jag köpa en ny nätdel? Kommer det vara krångel vid ett eventuellt garantiärende?

    Är det bara NTSC-spel som kommer att fungera i den?

    Är det någon som beställt som vet vad tullkostnaden hamnar på ungefär?

    Tacksam för svar

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, köpa ny nätdel.

    Japp, krångel med garantiärenden.

    Japp, huvudsakligen NTSC spel men även de PAL spel som inte har regionslåsning.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Japp, köpa ny nätdel.

    Japp, krångel med garantiärenden.

    Japp, huvudsakligen NTSC spel men även de PAL spel som inte har regionslåsning.
    Har man en Svensk 360 så har man en nätdel.

    Krångel med garanti är det väll inte boxen skickas bara till tyskland istället för nån USA verkstad så inga problem där. Dom kan ej neka dig din garanti.

    Att kunna flasha den och spela NTSC som kommer oftast mycket tidigare är ju bara en lyx som vi alla vill ha.


    Men hur är det med moms o tullavgift? vet absolut inget om detta bara undrar om man inte åker på nån hemlig avgift lr nått?
    Nån som kan detta ?

    alldrig handlat nått från amazon men fan dollarn ligger på 6,70 så ska man ha nått så är det nu....

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Att kunna flasha den och spela NTSC som kommer oftast mycket tidigare är ju bara en lyx som vi alla vill ha.


    Men hur är det med moms o tullavgift? vet absolut inget om detta bara undrar om man inte åker på nån hemlig avgift lr nått?
    Nån som kan detta ?

    alldrig handlat nått från amazon men fan dollarn ligger på 6,70 så ska man ha nått så är det nu....
    Sån stor tids skillnad är de ju inte på releaserna nuförtiden, vissa PAL kommer ju först ibland osv.. (om man inte köper dom)

    Strafftull kan man allt åka på, var många år sen ja handlade från USA men dom gånger ja beställt film från Amazon har de hänt både att de gått igenom och att man åkt på strafftull som måste betalas när man hämtar ut paketet..
    Ett gammalt trick som kanske funkar fortfarande är att få de skickat som "gift" dvs gåva, frågan är om det går o ge en gåva till sig själv
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Det verkar som om det inte ens går att beställa från amazon.com. De nekar min order när jag försöker beställa. Samma sak gäller för Wii Remotes t.ex. Det blir att beställa från någon annan amerikansk sida i så fall.

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Vill du ha en NTSC-konsoll så kan du beställa från dvdboxoffice.com

    (det här är en ok länk va Hansi? Ni säljer ju inte NTSC-maskiner)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    118
    Respekt
    18
    Läs på "Shipping" under "Product Details" först innan du beställer.

    "Shipping: Currently, item can be shipped only within the U.S. and to APO/FPO addresses. For APO/FPO shipments, please check with the manufacturer regarding warranty and support issues."

Liknande diskussioner

  1. XBOX 360 felkoder
    By Hansi in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 240
    Senaste inlägg: 2011-12-06, 20:59
  2. ntsc pal konverterare till xbox 360
    By sewerin in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-16, 17:21
  3. ljudisolerad låda till xbox 360
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-09, 00:16
  4. Regionsfri DVD på XBox 360?
    By razorfish in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 01:55
  5. Uppdatering för support av 1080p spel och film
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 15:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •